20. ledna 2012 v 19:58 | Snow Fairy |  Reviews

Erebos-Hra,která zabíjí

Autor: Ursula Poznanski
Žánr: Fantasy,Sci-fi,Horory
Počet stran: 320
Rok Vydání: 2011
Nakladatelství: FRAGMENT.
Na jedné londýnské škole si mezi sebou žáci začnou předávat podivné balíčky, jeden se nakonec dostane i ke zvědavému Nickovi. V balíčku je DVD s počítačovou hrou. Hrou napínavou, a hlavně velmi inteligentní. Proč o ní ale nikdo nesmí mluvit a hráči musí dodržovat přísná pravidla? Na druhou stranu jim hra dokáže splnit i ta nejtajnější přání. Pokud neposlouchají nebo se znelíbí poslovi se žlutýma očima, čeká je trest. Jak je ale možné, že hra o každém všechno ví a neuděluje hráčům úkoly jen ve hře, ale i v realitě? Co hra vlastně chce? A jak ji může Nick zastavit?

Knihu mi zaslalo nakladatelství FRAGMENT, kterému moc děkuji za zaslání recenzního výtisku!!

Obyčejná škola.Obyčejní lidé.Obyčejné dny plné učení a takového toho normálního bytí.Ale když se podívaté zblízka na jednu londýnskou školu,uvědomíte si,že všechno není,tak úplně v pořádku.Někteří studensti po škole chodí,jako stíny bez obvyklé školní živosti.Přepadlost a únava z nedostatku spánku.Tohle sužuje skupinu studentů na londýnské škole.Rudé oční bělmo a nejtmavší kruhy pod očima mluví za vše.Něce so to děje.A za všechno může záhadné DVD,které koluje po škole.Nikdo se však nesmí ani slovíčkem zmínit,o co jde,ani jediným.Tohle,ale nezůstane záhadou dlouho a záhadné DVD začne mít své nepřátele.To už,ale náš hlavní hrdina,Nick Dunmore,obdržel DVD taky.A vida, z tajemného DVD se vyklubala počítačová hra,ale ne tak leda jaká.Pokud jenom slovíčkem povíš,co o hře víš,nedopadne to s tebou dobře.A dává úkoly a rozumí vám a dělá všechno,jako člověk.Umělá inteligence.Nick si hru zamiluje natolik.že se téměř přestal bavit se svým nejlepším kamarádem Jamiem.Nick si hru užívá a zcela se snaží dostat na další z úrovní.A to se mu velice dobře dařilo,i úkoly plnil "svědomitě" a správně až tedy na jeden,který se zařídil o jeho vyloučení ze soutěže.Potom jde všechno jaksi z kopce,je na Jamieho čím dál protivnější,ale jakmile se Jamiemu stane strašlivá nehoda,Nick si uvědomí,čeho se kvůli hře vzdal.Rozhodl se s tím něco udělat,nejenom tupě sedět,ale začal se vším pořádně hýbat.Jak to všechno dopadne?Může zachránit své kamarády i všechny ostatní hráče,tak aby se zachránil i on sám?Bude potrestán nebo vyjde bez ujmy?Ale pro co?Nebo pro koho tohle Erebos dělá?
Kniha je neuvěřitelně povedená,jak stylem,tak dějem.Všechny souvosloti mě od začátku poutaly opravdovou přitažlivou silou.Ze záčátku jsem však netušila,jak moc se mi bude Erebos líbit.Prvních pár kapitol jsem si říkala,že to bude nic moc,ale potom jsem se do knihy vžila úplně a propadla kouzlu,které kniha vlastní.Postavy byly velice barvité a každá měla svůj význam a bezprostředně se do knihy hodila.Hodně jsem si zamilovala,jak Nicka a Emily,tak i Viktora,který se v knize objeví později.Moc se mi líbila jména hráčů,které byly velice různorodé a originální i samostatný výběr národa,temného elfa,upíra,barbara,ještěrčí/ho nebo kočičí/ho muže/ženu nebo člověka, a vzhledu.Nicka bych popsala,jako vysokého,atletického,chytrého kluka s naprosto úžasnými havraními vlasy.Jeho postava Sariuse jenom podtrhovala jeho skutečné vzezření.Občas možná trochu zarputilý a nevšímavý,ale nakonec se ukáže,že je to opravdu génius,nejenom,proto že pomůže s vyřešením záhady celého Erebosu.Pokud bych měla Nicka ohodnoti body od 1 do 10,rozhodně mu dám plný počet 10.Emily byla podle mě sečtělá,všímavá,ochranitelská a kamarádská dívka,která,když se ukáže přiležitost je připravená pomoci.Emily by si každý přál mít za kamarádku.Bylo tam neuvěřitelné množství postav,které jsem si oblíbila,a které mě inspirovaly.Ovšem tam o nich moc zmínky nebylo,jenom to,co jsme se dověděli z Nickova setkání s nimi nebo jenom okrajově.A abych pravdu řekla,líbil se mi i Adrian,ale z něj mám tak trochu rozporuplné pocity,ale úplně chápu,jak se musel cítit,když jeho táta spáchal před pár lety sebevraždu.Je trochu odtažitý ode všech kolem,ale je naprosto schopný se zapojit a přátelit se.V téhle knize jsem nenašla v podtatě žádný milostný trojúhelník,až to,že se Erik nějak moc ochomítal kolem Emily,kterou má rád Nick,ale po pravdě jsem více věřila,že se Emily dá dohromady s Nickem,což v závěru knihy dostene své rozřešení.
Abych tak nějak shrnula hodnocení knihy,nechtěla jsem moc popisovat ostatní postavy a jejich herní bojovníky,protože přávě tohle je takové tajemství,které se dokonce knihy nedovíte.Ale to čekání za to všechno stálo.Když jsem si poprvé přečetla slova ze zadní strany knihy,řekla jsem si,že krev mi v žilách tuhnout nemůže,protože,co může být strašidelného na počítačové hře.Ale děj předčil mé očekávání.Krev mi v žilách opravdu tuhla strachem a očekáváním a odhalováním některých podstatných dílků,které zapadaly do mozaiky.Všechno se mi líbilo,jenom jsem se občas trochu ztrácela.Když skončila jedna kapitola občas nenavazovala na tu další,což mě trochu mátlo,ale okamžitě jsem si uvědomila,co a jak.Takže napětí,romatika,horor,zábava a taky vtip,který kolem sebe většinou šířil Jamie,tohle všechno mi nedává jinou možnost než Erebos všem opravdu vřele a s chutí doporučit.Protože pokud chete zažít opravdové napětí a chcete,aby vám očekáváním běhal mráz po zádech,tuhle knihu si neváhejte pořídit.

10/10