Recenze-Krásní Mrtví:Jonas

24. ledna 2012 v 18:20 | Snow Fairy |  Recenze

Krásní Mrtví: Jonas

Autor: Eden Maguire
Žánr: Fantasy,Sci-fi,Horory
Nakladatelství: FRAGMENT
Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Ellerton High.Obyčejná škola s opravdu hrůzu nahánějícími událostmi.Během jednoho roku zemřeli už čtyri studenti.Motorkář Jonas,neobyčejná krasavice Arizona,vždy usměvavá a dobrosrdečná Summer a nádherný a dechberoucí Phoenix.Tyhle události školou hodně zasáhly a to v tom nejhorším smyslu slova.Ale nejvíce však zasáhly Darinu,další studentku Ellerton High.Darina se jednoduše nedokáže smířit se smrtí přátel,proto se vydává na nebezpečnou cestu,na jejímž konci chce najít odpovědi na všechny své otázky.Nikdy by v to nevěřila,spíše o tom snila v těch nejdivočejších snech,ale objevila něco mnohem lepšího než odpovědi.Krásné Mrtvé.A hlavně Phoenixe.Krásní Mrtví jsou hmnotné duše,které sídlí na tomto světě z povinnosti,která jim nedá klidu,dokud se ji jim nepodaří vyřešit a nějakým způsobem navždy ukončit,ale aby na to její přátelé nebyly sami pomůže jim postupně Darina všem.Celý příběh je stylizován do takové atmosféry,že jsem měla občas pocit,že věci do sebe úplně nezapadají.Nevím jestli to byl autorčin úmysl nebo se to zdálo jenom mě.
Darina je takovou tou nejstěžejnější a nejhlavnější postavou celé knihy spolu s Phoenixem a Krásnými Mrtvými.Jelikož Krásní Mrtví nejsou klasickými anděli,jenom se vyznačují nadpřirozenými schopnostmi a vytetovanými křídly v míště zásahu smrti,dá se lehce porovnat s anděli,které znám z jiných knih.Avšak taková postava Krásného Mrtvého není až tak špatný nápad,autorka zde ukazuje,jak si představuje anděle ona sama,ze zcela jiné perspektivy než jiní.Myšlenka očistce na zemi než odejdou do nebe je již všem známá, nejenom v okruhu andělů.Tento očistec však má jisté výhody,hlavně tedy pro Darinu,která je absolutně šťastná,když pochopí,že je všechny může vidět,ale jako vždy je tu malý zárdrhel.Svrchovaný pán Krásných Mrtvých,Hunter,který je zcela proti,aby o nich Darina věděla.Darina si však stojí za tím,že se "svých" Krásných Mrtvých jen tak nevzdá a rozhodne se pomoci,nejprve tedy Jonasovi.Jonas není klasický motorkář,drsný a sprostý,ale velice milý,šarmantní,pozorný a charizmatický motorkář se smyslem pro romantiku.Ale ne všem se Jonas líbil,jelikož ho někdo téměř úmyslně zabil.Zlomený vaz mu zajistil jistou smrt a na Darině je,aby zjistila,kdo může za Jonasovo skonání.Odhalení,které je na konci rozluštěno je opravdu nečekané a šokující.Abych řekla pravdu Krásní Mrtví je v celku docela zajímavý namět, i děj je tak nějak poutavý,ale opravdu mi tady něco chybělo a docela hodně věcí mi zde i přebývaly.Darininu hysterii,jakmile pět minut nevidí Phoenixe,bych z části ještě pochopila,ale podle mě vyváděla až moc,přece jenom věděla,že ho ještě uvidí,takže neměla až tak velký důvod být k ostatním opravdu hodně protivná,uzavřená a odtažitá.Samozřejmě,že smrt někoho,koho milujete celou svou osobností,zasáhne do živého,ale při Darininém štěstí bych očekávala poněkud jiné chování.I když to,že ho bude moci vídat jenom rok může být také skličující.Kromě Jonase a Phoenixe zde ostatní Krásní Mrtví moc nefigurují.
Phoenixe bych snad nepopsala jinak,než neuvěřitelně krásného,impozantního,charizmatického,milujícího kluka,který i jako mrtvý vypadá božsky.Phoenixe jsem si oblíbila ještě mnohem víc než Darinu.To že se musí Krásní Mrtví skrývat v domě v horách,je jedna z dalších věcí,které se mi docela líbí,protože taková zakázaná touha po někom neživém,který žije na zakázanem místě může být docela dobrodružství,jak pro již výše zmíněné oba hlavní hrdiny,tak pro čtenáře.
Věci,které jsem tam ani tak číst nepotřebovala jsem si jakž takž shrnula,ale věci,které mi vadily jsem ještě nezmínila.Podle mě autorka trochu žene Darinu konci,který je zcela očekávaný,líbilo by se mi kdyby se objevilo trochu více napětí,které by nějakým způsobem poukazovalo trochu i na špatný konec,který by se v závěru samozřejmě rozřešil jako dobrý,ale trochu více napětí a nebezpečí by neuškodilo.Čtení je to samozřejmě poutavé o tom není taky pochyb,ale abych si neprotiřečila,není to ten jistý druh napětí,které by vás nutil třást se strachem a cítit krev tuhnoucí v žilách.Ale co můžu říci je,že kniha vás bude alespoň z vetší části rozhodně bavit.Party s otevřenou pusou však přijdou také,ale spíše ke konci řešení Jonasovy smrti.

6/10