Recenze-Padlí Andělé 1

4. ledna 2012 v 18:55 | Snow Fairy |  Recenze

Padlí Andělé 1

Autor: Thomas E. Sniegoski
Žánr: Fantasy,Sci-fi
Aaron Corbet je celkem normální kluk, trochu samotář, sirotek s problematickou minulostí, který ale doufá, že snad konečně našel náhradní rodinu, přátele i smysl života. To všechno se ale změní na jeho osmnácté narozeniny; začne najednou rozumět portugalštině, latině, a dokonce i svému psovi, a jeho závěr je celkem logický - totálně se zbláznil! Pak se ale objeví dva velice podivní muži, kteří se ho snaží varovat před nebezpečím, jež mu hrozí, a navíc mu prozradí, že je Nephilim - syn smrtelnice a anděla, padlého anděla. Aaron se to pokouší odmítnout a popírá své nadpřirozené schopnosti. Ale musí se se svým dědictvím vyrovnat - a to rychle. Temné síly nabývají na moci a jsou odhodlány jej zničit… A tak začíná příběh plný zvratů, utrpení, andělů a odvěkého boje dobra a zla.

Padlí Andělé je kniha,která je ozdělená na 2 samostatné části,které na sebe navazují.Každá však pojednává o jiných událostech.Samostatnou část Padlí Andělé,kde se seznamujeme s nejhlavnějším hrdinou celé knihy,Aaronem Corbetem.Zde se dozvídáme,jak Aaron žije.S adoptivní rodinou a nevlastním autistickým bratrem Steviem.Aaron chodí na normální střední školu,žije zcela prostý život a za malou chvíli mu bude 18 let.Do té doby se všechno vyvíjí,tak,jak má být.Až do osudného dne jeho osmnáctých narozenin,kdy se mu začínají dít opravdu hodně divné věci.Již před narozeninami míval podivné sny,ale nikdy tomu nepřikládal velkou pozornost,avšak sny ho docela potrápily.To,ale nebylo nic oproti tomu,co má ještě přijít.Jakmile dosáhne plnoletosti dozví se věci,které by si nepředstavoval ani v jeho nejdivočejších snech,nejspíš by o takovou skutečnost ani nestál.Ale jednosuše se staly,protože takový je jeho osud.Začíná rozumět jazykům,které nikdy předtím neovládal a nikdy jim nerozuměl,navíc ke všem schopnostem dostal ještě jednu velice zvláštní-umí mluvit se zvířaty,se svým psem Gabrielem.Na to potká Padlého Anděla Ezechiela,který mu vysvětlí,o co jde.Aaron se všechno snaží popřít,až do obrovské tragédie,která se stane v jeho životě.Dlouhá cesta za vysvobozením začíná.
Druhá část Leviatan pojednává o Aaronově dlouhé cestě na osvobození,když narazí na jedno velice zvláštní město-Blithe.Už od pohledu je na něm něco,co Aaronovi nesedí,stejně tak jeho spojezdcům-psovi Gabrielovi a Andělu Camelovi.Jakmile zjistí,co se ve městě děje musí okamžitě zasáhnout jestli chce zachránit město a celý svět.Dokáže Aaron přijmout svoji andělskou bytost nebo vše popře?Zachrání město i celý svět před nevyhnutelným?Porazí to,co sužuje celé město?
Knihu jsem viděla už dřív,ale neodhodlala jsem si ji koupit,ale teď už vím,že jsem udělala dobře,když jsem si ji koupila.Obálka je velice přitažlivá a zajímavá.Autorův styl psaní je velice krásný,takový,že tomu porozumí úplně každý.Celý děj se odehrává z různých úhlů pohledu i od jiných postav než je Aaron.Jako například z pohledu Camela,Gabriela,Verchiela-vůdce Mocností a dalších jiných.Postavy byli velice krásně popsány.Mezi mými oblíbenými se usadili Aaron,Gabriel,Camel a Vilma.Ostatní se mi taky moc líbili,ale tyhle jsem si oblíbila opravdu hodně.Aarona bych popsala,jako plánovačného,odhodlaného,okouzlující a krásného středoškoleského kluka,který svou budoucnost vyjádřil jasně,ale musím říct,že jako anděl se mi líbil ještě mnohem víc.Ještě mnohem krásnější než normálně,silný,sebevědomý a ochanitelský.Samozřejně mezi jeho vlastnosti patří také bojovnost a hlavně spousty,spousty odvahy a nápomocnosti,ale i váhavost.Pak je tu i Aaronův pes Gabriel,kterého jsem měla ráda taktéž hned od začátku.Byl úžasně vtipný a miloučký,který Aarona bezmezně miluje.Stejně tak Aaron miluje Gabriela.Bylo opravdu perfektní číst,co si asi takový pes,jako Gabriel myslí.Camel se mi zdá hodně odtažitý vůči lidskému světu a docela zaujatý k proroctví,ale přece jenom je to tisíce let starý anděl,tak je jeho zatrpklost možná oprávněná,když celé dlouhé roky čekal,až přijde anděl,jako Aaron a vysvobodí všechny padlé anděly a vytvoří most mezi padlími anděli a Pánem Všehomíra,Otce Všemohoucího.
Nemůžu si tuhle knihu vynachválit víc,vůbec nic mi tam nechybělo,výpovědi od různých postav se mi líbili opravdu moc,protože jsem měla představu,co se děje jinde než u Aarona.Jak jsem řekla autorův styl psaní je neuvěřitelně poutavý a tajemný a tohle jedna z mnoha knih,u kterých jsem opravdu v hodně případech trnula hrůzou a krev mi tuhla v žilách,což jsem si velice přála.A padlí Andělé mě nezklamali.Jsem celá natěšená na další díl,který se jmenuje Padlí Andělé 2: Aerie a Zúčtování.Rozhodně tuhle knihu doporučuju všem,co se chtějí u knihy trochu zatřást hrůzou,ale taky se i zasmát neotřelým vtipným hláškám.Jelikož jsou padlí andělé také zfilmovaní,v hlavní roli s Paulem Wesleym,jsem chtěla tuto knihu s filmem porovnat a opět musím říct,že kniha se mi líbila mnohem víc,už jenom proto,že jsem se do knihy dokázala perfektně vcítit.Vřele doporučuji všem.Zaručuji opravdový čtenářský zážitek.

10/10

Anketa

Jakým knižním žánrům dáváte přednost?