Recenze-Smečka 1

26. ledna 2012 v 16:07 | Snow Fairy |  Recenze

Smečka 1

Autor: Andrea Cremer
Žánr: Fantasy,Sci-fi
Nakladatelství: Knižní Klub
Calla Torová není jen tak obyčejná americká středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí a ucítí jeho vůni, která jí připomíná jaro, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou přitažlivého vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno - včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat? Smečkou započíná třídílná akční a zároveň romantická fantasy série..

Calla Torová.Kdo by ji neznal řekl by o ní,že je to normální holka,která řeší normální všední problémy středoškolaček.Ale ten,kdo Callu zná,ví o ní,kdo doopravdy je-Vlkodlačice,přesněji řečeno Ochránce.Má svou vlastní smečku Nightshadů a ještě ke všemu je od narození souzena dalšímu vůdci druhé smečky Baneů,se kterou se svatebním obřadem spojí obě smečky dohromady.Calla je se svým osudem naprosto smířená a její smečka ji jako vůdkyni respektuje.S obředem je spousta zařizovaná do již předem domluveného data-31.října na Samhain.Jelikož se s jejím budoucím partnerem Renieren Larochem nějak moc nemusí,později se ukáže,že k němu cítí mnohem víc než antipatie.Do sledu všech událostí se ještě ke všemu do města přistěhuje Seamus Doran-Shay.Není to jenom normální člověk,jak se na první pohled zdá,ale ani on sám neví,že je doopravdy důležitější než si myslí.Shodou oklností je to tan samý kluk,kterého Calla v horách zachrání před jistou smrtí a už od té doby mezi mini přelétají jiskry.Jenom Shayova přítomnost zamýchá celým dějem,jelikož se mu na Calle,smečkách a všem okolo něco nezdá.Vezmi věci do svých rukou a rozhodne se zjistit vše,co bude jenom moci. Zasvětí do toho i Callu,jež má tohle všechno nebezpečné dobrodružství přísně zakázáno.Svatba se blíží.Události se nepříjemně vrší a Calla váhá,protože z povinnosti by měla milovat Reniera,ale srdcem miluje Shaye.To zapříčiní ,že Calla Renierovi uteče přímo od oltáře , ode smečky,ale i ode všeho,aby ochránila Shaye a své přátele,které opustila.Celou dobu nemá nikdo ani tušení,že Calla přeměnila Shaye v Ochránce.Tohle nezůstane nepotrestáno.Nebo útěk všechno vyřeší?Calla moc dobře ví,že tak lehké to nebude.
Kniha je napsána jednoznačně,a tak z ní čtenář pochopí naprosto všechno naprosto dokonale.Andrea Cremerová má neskutečný syl psaní,který jsem zaznamenala jenom u pár jiných spisovatelek.Callin příběh mě fascinuje tím,že se skoro v každé kapitole dozvídáte nějakou novou podrobnost,která do celého příběhu dokonale zapadne a hned se všechno víc vyjasní.Postavy jsou uvedeny do světla hned od začátku a nemůžu říct,že bych si někoho oblíbila v to špatném smyslu slova.Naopak.Všichni se mi moc libíly a podle mě jsou plní života,charizmatu a celkové vzezření.Rozhodně jsem si oblíbila Callu,ale chvílemi se mi zdála až moc nerozhodná a neurčitá,ale vždycky jsem pochopila,proč se tak chovala,rozhodně je to silná žená,která ví,co chce a kde je její místo a pokaždé,ikdyž to tak nevypadá,se rozhodne správně.

Ohledně ostatních postav,například čelnů z obou smeček,nemůžu moc říct,protože se v knize nevyskytují,jako přímí účastnící scén,ale i tak se mi všichni jevili,jako překrásná stvoření.Renier je okouzlucíjí,božský a jako v každé knize můsí být nějaký kluk,který není úplně počestný a otevřený vůči tradicím.Ale jeho částečná nezodpovědnost vůči svatebnímu rituálu mi nějakým způsobem prostě přirostla k srdci.Jako sám Ren.Milostné trojúhleníky jsou v dnešní době nejspíš hodně populární,protože i ve Smečce jsem jeden takový našla:Renier-Calla-Shay.Jak bych ještě popsala Shaye?On je úžasný v tom,že,když si něco zamane,nevzdá to jenom tak lehce a jde si za tím.Jeho povaha je šarmantní,galatní a někdy mi připadal,jako rytíř z pohádky,rozhodně si Shaye každý oblíbí,jelikož takového kamaráda by si přál téměř každý,i když je občas malinko dotěrný.Další v pořadí mých oblíbených postav byla Bryn.Vždy nápomocná a diskrétní ke Calle a je nádherné,že v knize najde svou spřízněnou duši.Celá kniha mi jednoduše uvízla v paměti a neuvěřitelně fascinovala.
Smečka je plná napětí,strachu a dobrodružství už od začátku.Doufala jsem v nějaké napětí a jsem ráda,že úplně předčila mé očekávání a totálně mi vytřela zrak.Chvíle,kdy jsem se opravdu bála o hlavní hrdiny byla na místě, za což jsem nesmírně ráda,že autorka neopoměla.Všechno bylo srozumitelné a jasné,postavy byly taktéž osobité a originální,že jsem se tuhle knihu rozhodla zařadit mezi mé nejoblíbenější knihy a moc bych Smečku doporučila všem,protože u této knihy rozhodně nebudete do poslední chvíle vedět,co čekat.Nudit vás určitě nebude.Zaručuji prvotřdní kvalitu čtení pro ty,kdo milují fantasy příběhy,jako já,jelikož jsou i vlkodlaci mýmy nejoblíbenějšími napřirozenými bytostmi,obzvlášť,když jsou nádhěrné a sněhově bílé,jako Calla.Proto mi nic nebrání než Smečku ohodnotit nejlepším skórem.

-zde se můžete podívat na video o Smečce a stáhnout si k ní předehru.

10/10