Recenze-Temné Dny

27. ledna 2012 v 22:13 | Snow Fairy |  Recenze

Temné Dny-novela k sérii Smečka

Autor: Andrea Cremer
Žánr: Fantasy,Sci-fi
Nakladatelství: Knižní Klub
Anotace: Neuvedena

Jelikož jsem tuhle knihu četla jenom v elektronické podobě,protože kniha se neprodává normálně v knihkupectví,pokud by si ji chtěl někdo přečíst taktéž najdete její elektronickou podobu na http://www.bux.cz/knihy/82483-smecka-1-smecka.html.

Kniha Temné Dny je novela,která zachycuje události před příběhem z pohledu Cally Torové-Smečce.Temné Dny jsou z pohledu právě Shaye.Dozvídáme se,co předcházelo jeho příjezdu do Vailu a jak se potkal s Callou.Shay nikdy nikde nepobyl dlouho,protože se často stěhoval se svým strýčkem Bosquem Marem.Když mu strýc oznámil,že se štěhují do Vailu,žil tentokrát Shay na internátě jedné střední školy v Portlandu se svými kamarády,které za tu dobu potkal.A že to byli jeho nejlepší kamarádi,se kterými udržuje kontakt i po odjezdu z Portlandu.Jakmile se přistěhuje do Rowanovy vily,do domu jeho strýce,děsí ho všechno,včetně toho,jak je vila enormě obrovská a ještě víc ho děsí,že v ní bude žít sám.Jeho strach byl oprávněný,protože hned následující noci slyší podivné zvuky,které nikomu ani ničemu nepatří a má podivné slyšiny.Když si chce vyfotit sochy,které jsou po celé vile i v její zahradě,nevznikne nic jiného než jenom rozmazaný obraz.A jediný pokoj,do kterého nemůže,je strýčkova knihovna.Ale Shayovi to nedá a do knihovny se dostane.To,co najde ještě netuší,že odstartuje sérii takového nebezpečí,jaké ještě nezažil.Bellum Omnia Contra Omnes.
Na Temné Dny jsem narazila dnes,když jsem si aktualizovala program na čtení knih v mobilu a předchozí den jsem si tuhle knihu do mobilu i stáhla.Protože jsem věděla,že je to předpříběh Smečky,jedoduše jsem neodolala a hned začala číst.To,co jsem se dočetla jsem vůbec nečekala,zase musím vyšvihnout impozantnost stylu psaní Andrey Cremerové.Jak na sebe všechno navazuje a zapadá do tohoto příběhu a hezky poukazuje a přitom tak úplně nenapovídá děj Smečky je naprosto úžasná.Takový druh dobrodružství a napětí jsem snad ještě nezažila.Ano, podle mě spousta knih představuje to,co kniha musí mít,aby zaujala a je jasné,že knihy Andrey Cremerové splňují všechny dispozice.Opravdu jsem měla v pasážích husí kůži,ale jenom v těch kapitolách,kde to mělo být.Podle mě všechno sedělo.
Jelikož jediná postava,která je pro knihu dominantní je Shay,můžu popsat jenom jeho povahu,i když jsem jeho osobu popisovala už při recenzi na Smečku,v Temných Dnech je to úplně jiný kluk,vyrovnanější,mnohem více sám sebou.Chytrost ani vnímavost mu nechybí a to je to,co dělá z Shaye naprosto jedinečného.Je evidentní,že Shay je typický knihomol a kluk,který zbožňuje filozofii a to musím uznat,že je opravdu galantní a jedinečné.Moc kluků se o tohle knižní téma nezajímá,ale Shay ano a to z něj dělá toho inteligenta,kterým doopravdy je.Taky musím zmínit,že se mi líbí Shayův vkus na knižní romány,neboť je tam část,kdy si čte román o Katniss Everdeenové (Hunger Games),za což mu samozřejmě dávám také bod k dobru.Musím říct,že jsem Shaye mnohem víc poznala a začal se mi líbit také o mnoho víc.

Abych knihu celkově zhodnotila,nezbývá mi nic jiného než všem,kdo má rád napřirozeno všeho druhu a Smečku,vzkázat,aby si Temné Dny stáhli a přečetli,protože to rozhodně stojí za to.Kniha má pouze 80 stran,takže je trochu kratší,ale i tak prvotřídní novela.Příběh,při kterém opravdu přebíhá mráz po zádech.Doporučuji. všem.

10/10