Recenze-Pád (Andělé 1)

25. února 2012 v 19:46 | Snow Fairy |  Recenze

Pád (Andělé 1)

Autor: Lauren Kateová
Žánr: Sci-fi, Fantasy, Ezoterika
Nakladatelství: Knižní Klub
Anotace: Některým andělům je souzen Pád... Na Danielu Grigorim je něco bolestně povědomého. Ten záhadný, odtažitý chlapec upoutal pozornost Luce Priceové, už když ho viděla poprvé - v první den jejího pobytu v internátní škole pro problémové mladistvé. Ve škole, kde jsou zakázané mobilní telefony, všichni ostatní studenti jsou divní a každý krok sledují bezpečnostní kamery, znamená Daniel pro Luce jediný světlý bod. A přestože on s ní očividně nechce mít nic společného - a dává to jasně najevo -, něco ji k němu přitahuje jako můru plamen svíčky. Luce musí zjistit, co se Daniel tak zoufale snaží utajit... i kdyby ji to mělo zabít.

Spousta lidí by osud,který je přichystaný pro mladou dívku,žijící život ve svém městě s hodnými rodiči a nejlepší kamarádkou,nevyměnili za nic na světě.Na první pohled a poslech se Lucinda Priceová jeví normálně,ale pod skořápkou jejího nezapomenutelného vzhledu se skrývá mnohem více.Smrt a prokletí.Smrt,za kterou nemůže.Nebo snad ano?Všichni kolem ní si to myslí,ale Luce ji přece nijak nepřivolala,ne?Nehoda,při které zemřel její kamarád Trevor.Luce bere smrt chlapce velmi vážně a kvůli jistému podezření jsou její rodiče nuceni odvést ji do nápravné internátní školy Meče a Kříže.Taktéž na první pohled normální škola,možná na trochu neobvyklém místě,ale jinak kromě divného pocitu procházejícího by normálnímu člověku nic jiného nedošlo.Ale Luce na první pohled na škole něco nesedí.Učitele a dozor je jako z nějaké vojenské školy a všichni studenti kolem jsou všeho všudy psychopati,blázni,pomatenci a dokonce i zločinci.Pár kamarádek ji však přece jenom drží,aby se úplně nezbláznila,mezi něž patří divoká a nespoutaná Arriane a přemýšlivá a rozumná Penn.Ale pár lidí silně upoutá Luceininu pozornost ,a obzvlášť dva chlapci,krásný,zelenooký,tajemný avšak čitelný,jako kniha Cam a nadpřirozeněn poutavý,tmavovlasý,smyslný,plný záhad,obalen snůškou tajemství a něčeho,co nelze jenom tak lehce popsat slovy,odtažitý Daniel.Určitě jsou oba záhadní krasavci jenom obyčejní lidé,kteří se provnili a teď musejí trčet v téhlem polepšovně?A proč má Luce neustálý a neodbytný pocit,že Daniela už od někud zná?Teď přichází čas zjištění a odpovědí,ale kdo jí ty vytoužené odpovědi dá?

Musím říct,že jsem strašnou dobu váhala,jestli se vůbec do této série pustit,protože jsem vůbec neměla ponětí,co očekávat a možná jsem se hodně bála,že mě na celé čáře zklame.Ale kupodivu se nestalo.Vlastně ne kupodivu,ale naštěstí.Teď jsem hrozně ráda,že jsem Anděle začala číst.Vedle mých oblíbených fantasy nadpřirozených bytostí,jako jsou upíří-to zcela drtivě převažuje nad ostatními-vlkodlaci,čarodějnice a jiné takové bytosti,když jsem si poprvé přečetla jiný andělský příběh, a tudíž od Thomase Sniegoskiho Padlí Andělé,tak jsem musela do mých oblíbenců přidat i anděle.Jsou to tak jiným způsobem odlišné bytosti od všech ostatní,tak nádherní celým zjevem,ale hlavně si myslím,že nejvíce si je lidé zamilovávají pro jejich křídla.Křídla tak krásná,čistá,že to bere každému dech,tím,že nikdo,nikdy žádného neviděl.A pokud všichni andělé vypadají jako hrdina tohoto příběhu Daniel,pak bych se chtěla opravdu s nějakým andělem setkat.Daniel tou svou zlostí i nadřazeností a tím,jak Luce ignoruje ji přitahuje ještě mnohem více,přičemž by tím jiné dívky zdárně odradil.Ale Luce ne a podle mě se k sobě Luce a Daniel nádherně hodí.Proto je mojí úplně nejoblíbenější postavou tohoto příběhu právě Daniel.Jeho šarm a elegance,tajemnost a nepřístupnost a mnohé další takové vlastnosti přitahují jako magnet takovým způsobem,že nikdo nedokáže říct přesně proč.A tohle je podle mě jedno z plusů,které knize dávám.

Knihu bych hodnotila,jako velice povedený nadprůměr,ale u mě se to nevyvinulo bez pár opravdu malých chyb.Mezi jednu považuju to,že se Luce téměř na konci knihy zajímá,jak vypadají její vlasy,i přes všechno se odehrálo i odehrává.A možná bych to dala,jako tu pro mě nejabsurdnější chybu.Tohle se mi prostě nelíbilo.Ale je to jenon otázka vkusu,jako komu to jak přidá,u mě je to mínus dolů.Ze začátku se mi zdálo,že se celý příběh jenom potáhne,ale bylo to jenom takové seznamování se s Luce a Mečem a Křížem i s ostatními postavami příběhu.Byla jsem hrozně ráda,že celá atmosféra potom dostala to tajemno a napětí,které jsem si už na začátku představovala a přála.Ale nebojte se,nebude jenom kritizovat,protože mínusek v příběhu nepřesáhne pluska.Když se Luce konečně dozví,že jsou Daniel a další její kamarádi andělé,pokaždé když jsem přečetla to slovo-anděl-celým tělem mi projel záchvěv nečeho nepopsatelného,jako bych ty anděle vnímala kolem sebe a já začala věřit,že tady jsou společně se mnou,a to když si to všechno dokážu u knížek krásně přdstavit jenom oceňuji.A taky jsem v knize narazila na něco,co jsem opravdu nečekala a velice mile mě to překvapilo a pohladilo po duši-zažila jsem jednu z nejromantičtějších a nejkrásnějších scén,jaké jsem kdy v jakékoli knize zažila.Emoce z celé scény jenom crčely a plnily jimi jak hlavní hrdiny prožívající tu scénu,ale i mě.Bylo to opravdu neuvěřitelné.A proto mi nic nebrání dát Pádu deset bodů,ale protože mám pře sebou ještě další tři,přičemž čtvrtý teprve vyjde,nechám si část bodování na další díly.Doufám jenom,že budou stejně dobré nebo i lepší jako tento první.

9/10

Anketa

Máte rádi andělskou témetiku v podobě fantasy knižních příběhů?