Recenze-Paranormálové 1

6. února 2012 v 17:44 | Snow Fairy |  Recenze

Paranormálové 1: Zlodějka Duší

Autor: Kiersten Whiteová
Žánr: Fantasy,Sci-fi,Paranormálno
Nakladatelství: Fortuna Libri (Teen)
Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch - paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život…

Hlavní hrdinka,šestnáctiletá Evelyn má velmi zvláštní povolání.Ano povolání.Pracuje v MAZP (Mezinárodní agentura pro zadržování paranormálů).Na starosti má například vylakání,označení a odchycení paranormálů.Pojmem paranormálové se myslí společenství upírů,vlkodlaků,víl a vodoušůa mořských panen(Lish).Všichni přetrvávají ve Středisku a plní svou práci.Stejně tak Evie.Od doby,kdy jí bylo osm let a agentura ji našla opuštěnou na hřbitově,pracuje právě pro tady.Nic jí nechybí a celých osm let se má dobře,až to ,že podvědomě touží žít v normálním světě,chodit do normální školy a mít kluka.To poslední nejvíce.Když se do agentury vloupá paranormál,Vodouš jménem Lease, se Evie najednou zcela změnil život.Náhlá série úmrtí paranormálů zacloumá celou agenturou a poté,co se vraždící objekt dostane i do samého středu agentury,je život všech obyvatel zpečetěn.Evie se podaří zachránit skupinou vlkodlaků,díky víle,které to dá jako rozkaz.Jednoduše neváhá a zachrání i milovaného Laese.Když mu odstraní kotníkový sledovač,dopouští se velezrady vůči agentuře,ale to už není důležité,protože jednou prioritou je se zachránit před zlou Ohnivou dívkou,která krutě zabíjí všechny paranormály kolem.Oběma hrdinům se podaří zdárně uprchnout a zachránit se jak před Ohnivou dívkou tak před zlou vílou,která se snaží zničit samu Evie,Rethem.Během pobytu na útěku se Evie seznamuje s Laesovou rodinou a pomalu přichází na záhadu celého vřaždícího tažení Ohnivé dívky,ale to,co zjistí asi nejspíš nečekala.Ona a Ohnivá dívka mají společného víc,než si Evie myslí.Zvítězí Evelyn a její přátelé nad zlem,které sužuje její život a život jejích milovaných?Je to vůbec možné?Bezměrně nebezpečné dobrodružství právě začína!
Pokaždé,když jsem jen tak chodila knihkepctvím a prohlížela jsem si knihy,které se mi líbily,jsem na Paranormály pokaždé narazila,ale netušila jsem,co bych od ní měla čekat.Jsem ráda,protože to,co jsem se dočetla mě velmi mile překvapilo.Od vzhledu obálky jsem si myslela,že tohle bude kniha úplně zaplněná nebezpečím a napětím,ale to,že příběh je v podstatě neuvěřitelně humorný a romatický mě opravdu hezky překvapilo.Děj je velmi poutavý a psaný takovýn tím stylem,který je právem považovám za bestseller.Aprilynne Pikeová,autorka bestselleru Křídla, o knize říká:"Tahle kniha mě dostala.Oba sexy paranormálové bojující o srdce hlavní hrdinky dosáhli jistého vítězství:jeden získal Evino srdce,druhý moje."Poté další autorka úspěšné trilogie Lovkyně snů říká:"Nejpozoruhodnější paranormální debut roku."Nemůžu než s oběma autorkami plně souhlasit,protože moje srdce si svým způsobem získali všechny postavy,které v knize vystupovali.Každá měla své místo,které kdyby chybělo,nebyla by kniha tak obdivuhodná,jako teď.Nejvíc jsem si zamilovala Evelyn,Laese,Lorethana(Retha),Lish,Raquel a Arrianu s Davidem.O každé postavě by se slušelo něco říct,ale já bych se ráda zaměřila na tři nejhlavnější hrdiny: Evie,Laese a Retha.Další milostný trojúhelník v sérii milostných knižních trojůhelníků.Po pravdě jsem fandila vícě Laeseovi k získání Evina srdce.Evie je neuvěřitelně silná holka,která rozhodně ví,co chce,hrozně jsem obdivovala její povahu,která byla neústupná,rozhodná,rázná,pozoruhodná a plná humoru.Moc se mi líbilo,jak si pojmenovala svůj paralyzér,který používala,když měla chytit nějakého toho paranormála.Pojmenovala ho Žah.Evelyn je prostě kouzelná a krásná dívka,která ještě neví,že je ke svému krásnému vzhledu-štíhlounké postavě ,platinově blond vlasům a barvě očí,která je opravdu ojedinělá-i paranormální.Další člen milostného trojúhelníku byl Laese.Paranormál s vzezřením,které si může vybrat,protože na sebe může vzít podobu koho jenom bude zrovna chcít.Patří to toiž k jeho schopnosten Vodouše.Na začátku mi připdal trochu nechápavý a téměř nelidský,protože byl vyděšený z celého Střediska,ale časem se ukáže být tak nádherný,že naprosto okouzlí i Evie.Jeho povaha je klidná a rozvážná,šarmantní a okouzlující a zároveň trochu neprostupná,ale i jeho duše "roztaje" při pohledu na Evie.Laese je přesně ten typ kluka,který si získá každého jenom tím jeho občasným nevinným chováním,úplným opakem Retha,který je další v pořadí trojúhelníku.Vílího kluka,který neví,kdy má nechat Evie na pokoji od té doby se rozešli.Díky jeho vílím schopnostem se snažil k Evie dostat téměř "násilným" vílím způsobem a to takovým,který disponuje nádherným teplem rozlévajícím se Evie do těla.Jeho povaha je opravdu nezlomná,neoblomná a opravdu trochu krutá a necitelná s náznakem posedlosti.Ale nějakým způsobem si i mě získal.Nevím,jak bych si mezi dvěma tak perfektními kluky vybrala já.Rozhodně by to bylo těžké rozhodování,ale myslím,že by se všichni rozhodli pro tu hodnou stranu trojúhelníku.
Kniha na mě celkově působila naprosto dokonale,ale když jsem prvně spatřila obálku,čekala jsem více nebezpečí,protože obálka ve mě vyvolávala temnotu a napětí.Ale to že je jsou Paranormálolvé psáni v takovém humorném duchu jsem si velmi oblíbila i přes pro mě nedostatek napětí.Jak řekla Lisa McMannová,nejpozoruhodnější paranormální debut roku.Bylo to zase něco malinko jiného,ale o nic méně úžasného než jsou upíří a vlkodlačí ságy.Čtení krásně se hodící do chladných zimních dnů,kdy se nikomu neche ani nohou jít ven.Kniha má všechno,co byste od paranormálna čekali,ale možná i u jiných trochu více těch fantasy prvků a trochu více tajemství a napínání nervů až ke zdárnému konci.Pro mě byli i upíři trochu znehodnocení tím,že jim byla připsána jejich typická známka,jak si je lidé představovali,zrůdné a zestárlé mrtvoly.Nejspíš jsem si už vzykla a upíří vzhled,který je naprosto bez poskvrnky a jediné vrásky,jenom čistí krása.Ještě,že se každý paranormál mohl zahalit do kouzla,kterým se před lidmi chránil.Takový je jenom můj názor a moje hodnocení.Doporučuji knihu k přečtení,aby jste se mohli seznámit všemi hrdiny.Každopádně jsem zvědavá,jaké budou další díly.

8,5-9/10