Reviews-Anna Karenina

2. února 2012 v 20:08 | Snow Fairy |  Reviews

Anna Karenina

Autor: Lev Nikolajevič Tolstoj
Žánr: Romány,Novely,Povídky,Klasická literatura
Počet stran: 200
Nakladatelství: FRAGMENT
Kvůli své vášnivé lásce se rozhodla definitivně změnit svůj život a volit mezi salonním životem v nelásce a přirozeným právem na štěstí. Nechce dále tajit svůj milostný poměr a je odhodlána opustit muže a syna, ztratit své společenské postavení a čelit opovržení ze strany bývalých přátel a společnosti. Nový život jí však nepřináší to, po čem opravdu touží, a vír událostí vede její kroky na osudové nádraží… Skutečný příběh Anny Kareniny. Edice světových klasiků Převyprávěná a zkrácená verze Dobrodružství jako v originále.

Chtěla bych poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!

Přibližně 19.století.Doba,kdy jsou pravidla společnosti přísně dodržována a střežena, a jakmile je někdo poruší ihned je považován za nevhodného.Tohle přesně prožila hrdinka celého příběhu Anna Karenina,která v mnoha ohledech změnila několika rodinám i přibuzným život.Sama měla krásný a spořádaný život,když něco chtěla měla to,všechno kromě opravdové lásky.Ale byla vdaná a zamilovat se do jiného muže bylo v její době nepřípustné,ale právě tohle se jí stalo osudovým.Zamilovala se.Navždy.Až do smrti.Pro svou lásku opustila manžela a ve společnosti ruského dvora pro ni začalo peklo.Lidé si o ní povídali,jako o lehké děvě,prostopášně a intrikující ženě,která nemá u dvora,co dělat.Proto se i se svou láskou odstěhovala na venkov,kde porodí i své druhé dítě a žádá,v té dpobě ještě pořád manžela o rozvod.Pár dobrých přátel jí zůstalo.Knihy a vědomosti jí později dělaly největší společnost.Její život i konec se však staly jednou z netragičtějších událostí v celém přiběhu.Neočekávaný,smutný a tragický konec jedné z mnoha ženských postav v dějinách.
Jelikož jsem o Anně Karenině slyšela už jindy,dřív než jsem začala knihu číst,jsem se chtěla dozvědět,jako to s ní všechno bylo a jak skončila.Abych řekla pravdu bylo by možná lepší přečíst si Annu Kareninu v originále,protože jsem se v jejím převypřávění neuvěřitelně ztrácela.Jeden den proběhl v několika řádcích jedné stránky a hodně se přeskakovalo od jedné rodiny ke druhé.Možná je to proto,že tohle není úplně můj neoblíbenější žánr,a tudíž se mi nelehce četl,ale i tak jsem se dostala k tak dlouho očekávanému konci,který jsem chtěla znát.A jsem ráda,že ho znám.Zarmoutila mě smrt Anny Kareniny už jenom tím kde a za jakých podmínek se odehrála.Její důvody k ní však směřovaly.I zde se uzkázalo,že přepych a luxus nejsou jenom výdobytek dnešní doby,ale je to mnohem starší záležitostí.Chtíč po tomhle všem byl palivem tehdejší i dnešní doby.Líbilo se mi,že kniha obsahovala hodně citátů,které dneska všichni známe a někteří se jimi i řídí.Zápletka měla taky něco do sebe,ale ten přehršel postav a událostí se na mě vyvalil tak,že jsem to prostě nějak nepobírala a taky se mi zdálo,že Anna Karenina není úplně tou stěžejní postavou,kterou by měla být,a tak bych Annu chtěla nějkým způsobem popsat.Podle mě to byla žena tajemného charakteru,klidné a rozumné povahy a hlavně byla úžasně chytrá a měla vždy radu,jak lidem pomoci.Jenom sama sobě už pomoci nedokázala.Vždy byla dobrou kamarádkou,sestrou,rádkyní,matkou,maželkou a milenkou.Ostatních postav bylo podlě mě tedy až přespříliš,vůbec by mi nevadilo mnohem více se zaměřit jenom na Annu Kareninu,ale každopádně tu nehlavnější postavu bylo možno vmínat hodně silně.
Můj dojem je u této knihy velmi rozporuplný a ještě teď tak úplně nevím,co si myslet.Klasická literatura nepatří mezi mé neoblíbenější žánry,jak jsem se již zmiňovala,ale spíše mezi ty,které člověk považuje za důležité mít načtené.Annu Kareninu bych do této skupiny zařadila také.Moc jsem se nevyznala v jednotlivých lidech,kdo je s kým příbuzný nebo jenom dobrý přítel,jakékoli spojitosti s dějem mi trochu motaly hlavu,ale nakonec jsem se klasikou přece jenom prokousala.Dále jsem opravdu postrádala ještě o trochu bližší spojení s Annou.Moje doporučení bude spíše pro ty,kteří mají Annu Kareninu,jako povinnou četbu nebo se opravdu zajímají o klasiku,ale jestli někoho jenom láká si Annu Kareninu přečíst stejně jako mě,nemám důvod vás od ní odrazovat.Romatika,intriky,žárlivost,lsti a hanebnost.Tohle všechno je s příběhem spojeno.Takže jestli chcete,klidně se do Anny Kareniny vrhněte.S příslibem poznání i překvapení.

6/10