10. února 2012 v 18:35 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Suzanne Collins
Žánr: Fantasy,Sci-fi,Horory
Počet stran: 328
Rok vydání: 2010
Díl v sérii: 1.
Nakladatelství: FRAGMENT
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

-Chtěla bych poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

Bývalá Severní Amerika.Dvanáct krajů.Hlavní město Kapitol.Všechno to zní docela normálně,ale zdání někdy šeredně klame.Každoročně se v hlavním městě pořádají brutální a obludné Hladové hry (Hunger Games),na něž se v Den sklizně vybírají dva splátci z každého kraje.Dívka a chlapec.Ve Dvanáctém kraji žije dívka jménem Katniss Everdeenová se svou mladší sestrou Prim a matkou.Jejím nejlepším kamarádem je Hurikán,se kterým chodí každý den lovit do lesa,aby uživili své rodiny.Ten den se má všechno změnit.Při losování splátců pro ten rok se Katniss obětuje za svou sestru,aby jí tak zachránila život.Nabídne se jako dobrovolnice.S polu s ní se Hladových her zúčastní i Peeta Mellark.Jakmile oba splátci opustí svůj rodný kraj, musí se kapitolským občanům ukázat,aby si vybrali své favority a Katniss věděla,že nemá téměř žádnou šanci,a proto její a Peetův trenér Haytmich vymyslí perfektní plán,který se Katniss dozvídá až v přímém přenosu.Ona a Peeta budou muset hrát a předstírat,že jsou do sebe bezhlavě zamilovaní.Katniss tomu nemůže uvěřit,ale Petta nemá tak docela co přestírat.V aréně však není místo na lásku,jde o přežití a záchranu života.Budou mít oba vůbec šanci přežít do dalšího dne?Stane se něco a budou moci vyhrát oba dva?Zvrácená reality show,ve které se splátci musí navzájem pozabíjet,aby přežili,začíná!
Ze začátku jsem tak úplně nevěděla,co si o Hunger Games myslet,ale ukázalo,že kniha skrývá mnohem více tajemnství,než jsem původně očekávala.Vlastně jsem velmi mile překvapená celým zvratem děje i napínavým koncem.Spisovatelka opravdu živě popisuje postavy a děj,že vám připadá,jako by jste to všechno viděli přímo ,jako by jste byli u toho s hlavními hrdiny.Od začátku do konce byla kniha neuvěřitelně napínavá a nebezpečná.Takováto reality show ještě nikdy nikde nebyla a za to můžeme být jedině rádi,protože něco tak odporného a krutého jsem snad ještě neviděla.Skýtá se mi pohled na už tak zubožené obyvatelstvo krajů,kde některým rodinám každoročně vedou děti na smrt pro pobavení Kapitolu,ale i jako hrozbu.Bylo hezké,že měla Katniss alespoň malinkou vzpomínku na domov,nádherný odznak představující Dvanáctý kraj-Reprodrozda.Katniss se mi jevila velice kurážně,odhodlaně a bojovně,ona je úžasně silná dívka,která za každou cenu ochrání svou rodinu,i kdyby přitom měla sama zemřít.Tímhle mě Katniss upoutala nejvíce,svou ochranitelskostí vůči rodině.Občas se mi,ale zdála trochu nepřístupná a nepřátelská,ale je to bojovnice se svším všudy.Moc dobře ví,co má dělat,aby si zachránila kůži na další den.Rozhodně v ní nevidím žádnou malou, dětinskou a nafoukanou nánu,to ani zdaleka ne.Doopravdy ji obdivuji za to,že se obětovala pro svou sestru a sama šla bojovat o život,a tak se právem stává jednou z mých oblíbených postav z této knihy.

Její okouzlující a hezký spoluobčan Peeta Mellark je dalším hlavním hrdinou bojující o přežití po boku Katniss.Není divu,že právě on je mou další oblíbenou postavou,protože charakterem mi připomíná hrdinu s velkým srdcem na pravém místě,jako spravedlivý,chrabrý a věrný rytíř.Není pochyb o tom,že Katniss k němu cítila víc než jenom kamarádství,ale i lásku,kterou měli předstírat.Takže jejich láska byla v určité míře oboustranná.Vlastnosti,kterými bych Peetu popsala jsou určitě poctivost,citlivost,oddanost,trpělivost,síla,chytrost,ale i mazanost a také velmi silná vůle,díki které se mu podařilo s Katnissinou pomocí přežít.On a Katniss se mi jako pár docela zamlouvali a společně jim to i slušelo.

Hodně jsem si oblíbila i dívku z Jedenáctého kraje-Routu.Mladá,ale přesto mrštná,milá a vychytralá splátkyně.Oblíbila jsem si ji tehdy,jak pomohla Katniss zachránit se před prozrazením profesionálům.Charisma,úcta, vychovanost a šikovnost jí rozhodně nechybí.Bylo mi hrozně líto,když skonala Katniss přímo v náručí.To byla pro mě asi nejsmutnější scéna z celé knihy.
Abych knihu celkově zhodnotila,musím říct,že byla velice obsáhlá a i ty nejmenší detaily dávali knize ještě tajuplnější a nebezpečnější nádech,což se mi líbilo.Ale nebezpečí nebylo jedinou vlastností knihy,patřila sem i romantika,jež je v takové dávce krutosti vítána.Jako u několika dalších knih jsem i v této nezaznamenala nic,co by mě nějak iritovalo a odrazovalo, právě naopak,Suzanne píše takovým tím napínavým stylem,kdy jenom s hrůzou trnete,co bude dál,protože žádná kapitola nebyla ochuzena o pořádnou dávku napětí a tajemství.Všem vřele doporučuji knihu přečíst,protože mě na ní něco záhadného zaujalo.Může se něco takového v budoucnosti odehrávat i na naší Zemi?Budoucnost je nevyzpytatelná stejně,jako lidé.Posuďtě sami.Doporučuji,doporučuji,doporučuji!

10/10