12. února 2012 v 14:26 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Suzanne Collins
Žánr: Fantasy,Sci-fi,Horory
Počet stran: 336
Rok vydání: 2010
Díl v sérii: 2.
Nakladatelství: FRAGMENT
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

-Chtěla bych poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.
Obsahuje spoilery na předchozí díl!

Když se Katniss vrátila z Hladových her,které zdárně vyhrála společně s Peetou se jim život změnil.Jejich rodiny už nestrádají hlady a žijí ve Vesnici vítězů,kde mají neustále dostek všeho.Až do osudného setkání Katniss a prezidenta Snowa v jejím novém domě.Je jasné,že povstání jsou hodně na pochodu a stačí jenom malý čin proti Kapitolu a to bude stačit rozbuška vedoucí k opravdovému a smrtícímu povstání.Katniss čekala,že jeií činy nezůstanou bez odezvy,ale pod pohrůžkou smrti na její rodinu i nejlepšího přítele Hurikána nemá na výběr a musí se doopravdy rozhodnout,co udělá dál.Nával nových mírotvorců zcela změní situaci v celém kraji.To,že bude s Peetou hrát milence stíhané osudem už viditělně nestačí a musí pro uklidnění povstání udělat ještě něco mnohem většího.Do toho všeho se konají další Hladové hry.Tentokrát to budou třetí Čtvrtohry a jejich pořadatelé musí vymyslet jiný postup výběru nových splátců,a to takový,že se bude vybírat z existujících řad vítězů.Jedna žena,jeden muž.Z každého kraje.Může tohle někdy dopadnout šťastným koncem?Může Katniss všechny své milované ochránit před jistou zkázou ?

Ve druhém díle se seznamujeme s postavami celého příběhu ještě o trochu podrobněji než v díle prvním.A to považuju a velké plus.Ale v některých případech musím říct,že bych se spokojila raději jenom z dílu prvního.Nevím,čím to je,ale začalo mi připadat trochu moc ,jak se hodně velká část děje orientuje pouze na "milence stíhané osudem".Abych pravdu řekla,bylo mi Peety někdy trochu líto,rotože to s Katniss neměl vůbec jednuduché,ale postupné napětí,které v průběhu celého příběhu ještě vzrostlo mě trochu uklidnilo.Nevím,čím to bude,ale je to tak.Všechny osobnosti,včetně Haymitche a Peety s Katniss podlě zase o trochu víc dospěli,ale jejich život se o to více ztížil.Břemena,která musí na svých bedrech nosit musí značně tížit a to je nezáviděníhodné.A opět se ukázalo,jak živě dokáže Suzanne popisovat dějě,které v knize probíhají. Děj o vraždění v Hladových hráh popisuje bez kapičky eufemismu,a i to,jak lidi dokáže taková zvrácená a odpudivá zkušenost,jako jsou Hladové hry,změnit.Haymith svou zkušenost utápí v litrech pálenky a Katniss s Peetou mají naprosto hrůzné noční můry.Všichni už svět vnímají docela jinýma očima a snaží chránit ty,které milují přede vším zlým,které se na ně chystá.Katniss je teď v mých očích ještě silnější a odhodlanější,přesto však i zranitelnější než byla předtím.Stejně tak Peeta.I když mi už trochu vadilo,že je všechno založeno na milencích stíhaných osudem,mám je oba pořád stejně ráda.Možná ještě o trochu víc.Hlavně se mi hodně líbilo,že i přes všechnu mizérii Hladových her se zde našlo místo i pro humor,chvilkové štěstí a radost,ale i zadostiučinění.

Nemohu,ale říci,že by se mi tento díl líbil stejně nebo víc než přechozí.Nejspíš to bude naopak.Možná jsem od druhého dílu očekávala více nepředvídatelného,ale předchozí díl jsem si oblíbila více než tento.Ovšem jsem tak nějak ráda,jaký konec pro nás připravila Suzanne v tomto díle,protože jsem neuvěřitelně zvědavá,jak všechno dopadne.Jelikož i přes některé věci,které se mi nezamlouvali,musím říct,že při tomto díle jsem strávila hodně času s otevřenou pusou a nevěřícných pohled,který mi nemilosrdně přimrzl na tváři.Vražedná pomsta určitě stojí za přečtení,protože veškerá odhalení,která se zde objevila mě značně šokovala a překvapila v dobrém slova smyslu.

9/10