Recenze-Muka (Andělé 2)

6. března 2012 v 19:57 | Snow Fairy |  Recenze

Muka (Andělé 2)

Autor: Lauren Kateová
Žánr: Sci-fi,Fantasy
Nakladatelství: Knižní Klub
Ve druhém dílu série Andělé pokračuje dramatický příběh, v němž se mladičká Luce snaží odhalit pravdu a přerušit věčný koloběh lásky, předčasné smrti a znovuzrození. Daniel, její odvěká láska a padlý anděl, dojedná příměří, aby ji chránil před Vyhnanci, kteří jí chtějí ublížit. Ve snaze zajistit její bezpečí ji ukryje v internátní škole pro Nefilim, potomky lidí a padlých andělů, ale brzy se ukáže, že ani tam není všechno růžové. A navíc v Luce sílí pocit, že jí Daniel lže, nebo jí alespoň neříká celou pravdu...

Po nebezpečném boji mezi anděly a démony na území školy Meče A Kříže,po kruté smrti její kamarádky Penn, se Daniel rozhodl se svou skupinou andělů odvést Luce někam do bezpečí.A nejelpší volbou je Pobřežní Akademie,prestižní škola v níž studují mladí nefilimové a částěčně také obyčejní lidé jako Luce.Není divu,že se tam ze začátku Luce cití jako vetřelec,vzhledem k tomu,že každý nefilimský student zná její a Danielův milostný příběh.Ale její pobyt se neobejde bez toho,aniž by by udělala na někoho dojem.V obou možných případech,v tom dobrém i tom horším,ale k Luceinině úlevě a štěstí se objeví pár přátel,kteří na ni nekoukají jako na hlupáka.Vždy spravedlivá a jogínská Shelby,milý,krásný a okouzlující Miles a dvě dívky si tam blízké,že jsou skoro jako dvojčata-Jasmine a Dawn.Oni všichni Luce pomáhají prodírat se každým dnem na Pobřežní Akademii a zvládat návaly nevědomsti a dokonce i zuřivosti.Luce se chce o své tísiceleté minulosti dovědět,co nejvíce,ale problém je v tom,že Daniel je vůči tomuto tématu neodvratitelně uzavřený a je rozhodnut Luce nic nepovědět.Ale to by nebyla naše tvrdohlavá Luce,kdyby to nevzala do svých rukou a nejednala na vlastní pěst.Ale Luce má samozřejmě i nepřátele,kteří se jí snaží získat na svou stranu a jenom pro jejich prospěch.A ti se taktéž nezastaví,dokud Luce nebudou mít u sebe.
Podaří se Danielovy a ostatním andělům této tragédii zabránit?Co je právě teď nebezpečné a co ne?Opravdová muka svírají srdce Luce i Daniela nedojdou pohody a bezpečného soužití,dokud se vše nevyřeší.

Tohle v pořadí už druhé pokračování série Andělé jsem si prostě musela přečíst,protože se mi hodně zamlouval první díl a tudíž jsem čekala ,že druhý díl bude pokud ne ještě lepší,tak alespoň stejně dobrý.Ale asi jsem měla moc vysoké očekávání.Nebyl ten nejhorší,ale musím říct,že jsem se na začátku docela nudila.Skoro žádné napětí,jenom to,jak se Luce aklimatizuje na novou školu a nové lidi.A tohle se dělo prakticky v průběhu celé knihy,skoro až ke konci se kniha začala teprve rozjíždět nabírat na napětí,ale to už byl téměř konec knihy.Ale nebudu jenom kritizovat,protože se mi neuvěřitelně líbí,že autorka vždycky popíše nějakou nádhernou a nadpozemskou romantickou scénu,která mě vždycky vezme za srdce a když si ji představuji vídím něco opravdu neobvyklého,ale zároveň velice příjemného.Opravdu,tohle na knihách Lauren Kateové miluji ze všeho nejvíce.Arzenál postav se nám zase rozšířil,což bych taky povážila za positivum.Musím říct,že jsem si oblíbila Shelby,ze začátku trochu zaujatá,smířlivá,realistická a jogínská dívka sílného a charizmatického charakteru,který se mi moc líbil.A samozřejmě další krasavec v zástupu andělských i poloandělských krasavců Luceina okolí-Miles.Mám tak trochu pocit,že se mi pod rukama rýsoval milostný čtverec nebo průběžně aktualizovaný trojúhelník.Nejsem si totiž úplně jistá Camovými city vůči Luce v tomto díle,ale každopádně se i zde najde milostný triangl,a totiž takový v jehož středu stojí Luce: Daniel-Luce-Miles.Ale u mě určitě vítězí Daniel.V tomto jsem neoblonmá,i když je Miles také velice příjemný mladý muž.

A teď je tu celé mé konečné hodnocení,které i přes táhlý začátek se může pyšnit docela vysokým výsledkem. Kromě nudného začátku a trochu menšího množství napětí,které převládalo až na konci knihy,jsem však nic,co by mě nějak od knihy odrazovalo,nenašla.Do této andělské série jsem se vážně zamilovala a moje doporučení je oprávněné.Když si přečtete první díl, od druhého vás nic nedělí a i přes určitosti,které by se vám nelíbily se knihou chcete dostat k tomu vysněnému konci,který autorka nechala velice hezky a dramaticky otevřený,že se nemůžete dočkat dalšího dílu-Vytržení.A přesně tak to cítím já.
Sečteno,podtrženo, Muka doporučuji všem příznivcům andělů a fantastických příběhů,jako jest i tento.

8/10