Reviews-Deník úúúplně obyčejného upíra

16. března 2012 v 19:35 | Snow Fairy |  Reviews

Deník úúúplně obyčejného upíra: Moje 'super' rodinka

Autor: Tim Collins
Originální název: Diary of a Wimpy Vampire-Because The Undead Have Feelings
Žánr: Romány,povídky,příběhy
Počet stran: 224
I nemrtví mají city! Nesnesitelně vtipný deník jednoho (ne)obyčejného upíra. Jmenuji se Nigel Mullet. V upíra jsem se proměnil, když mi bylo patnáct. V tomhle věku už zůstanu napořád, takže musím trávit věčnost bojem s akné, mutujícím hlasem a svou neobratností při balení holek… Trápí mě mé zoufalé pokusy o upoutání pozornosti mé životní lásky Chloe. Tak rád bych zabořil špičáky do jejího krku… Jsem mrtvý už víc než osmdesát let a přitom jsem ještě ani jednou neměl holku! A do toho musím neustále řešit mé neskonale trapné upírské rodiče, kteří se pokoušejí pít krev mým kamarádům.

-Předem děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku!
-Obsahuje spoilery!

Nigel Mullet je kluk,kterého doopravdy nepotkáte každý den.Nejenom kvůli jeho zvláštímu nemocnému vzhledu,velmi nízké tělesné teplotě a hlavně kvůli upířím zubům,které mu rostou kdykoliv ucítí lahodnou tepající krev všech možnách skupin od 0- po AB-.Téměř sto let za sebou a ani jednou o našeho Nigela nezavadila jediná holka.Je to kvůli jeho vyrážce a akné,které vyrážejí vždy,když vyjde slunce?Nebo proto,že musí obědvat osamoceně v kabice chlapeckých záchodů?Takových důvodů a trapných situací je v jeho životě bezpočet a Nigel se s tím musí vypořádat co nejlíp.Každý přece ví,že upír má být rychlý,silný a přitažlivě krásný.Ale Nigel je přesný opak toho všeho.Umíte si potom představit celý Nigelův život topící se v tom,že ho dokáže přemoct i jeho hodně mladší sestra a on je slabý jako moucha?Nigel to v životě nemá vůbec jednoduché.Ale mohlo by se něco změnit jenom proto,že konečně potká svou spřízněnou duši?

Musím říct,že kdybych byla v knihkupectví, na tuhle knihu bych nijak velký zájem neprojevovala,ale když jsem si na internetu přečtla anotaci řekla jsem si,že si ji nechám poslat na recenzi a že si ji musím stoprocentně přečíst.Nezařadila bych tuhle kninu mezi mé nejoblíbenější v upířím žánru,ale velmi mě nadchlo jak moc vtipná a neotřelá celá kniha byla.Kniha se sestávala pouze z Nigelových deníkových zápisů,které byly plné čistého humoru a nezapomenutelných hlášek,které vám jistě utkví v paměti.Ale i tak by si nějaké to silné napětí celá kniha tak trochu zasloužila.Už jsem si na strašidelnost a tajemnost příběhů zvykla natolik,že mi to tady prostě chybělo,což ale určitě není chyba autora,ale moje vlastní.Dalším positivem bylo i to,že knihu hezky doplňovaly velice pobavující obrázky,které vás donutí se pokaždé alespoň trochu zasmát.Jestli si nedokážete představit,jak vypadá upír bez upíří síly a akné způsobené sluncem,v knize najdete jeho portréty namalované rukou Andrewa Pindera.
Tahle moje recenze bude o trochu kratší než jiné recenze,protože v knize nebyl takový děj,ve kterém se vyznáte,ale jenom Nigelovy deníkové zápisky,takže víte jenom to,co vám v nich Nigel sděluje.
Moje doporučení však knihá má,ale snad jenom pro ty,kdo nemá moc rád klasické upíry,ale takový ten nekonvenční a volný pohled na ně.Takže,jestli se chcete v období úzkosti trochu pobavit a zvednout si náladu,sáhněte právě po deníku Nigela Mulleta.

7/10