3. března 2012 v 23:55 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Suzanne Collins
Žánr: Sci-fi,Fantasy,Horory
Počet stran: 344
Díl v sérii: 3
Nakladatelství: FRAGMENT
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká... Předchozí díly: Hunger Games - Aréna smrti, Hunger Games - Vražedná pomsta.

-Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.
-Obsahuje spoilery,jestliže jste nečetli předchozí dva díly!!

Katniss se vrátila z arény a to už podruhé.Peeta však neměl takové štestí,když se rozhodli zachránit z arény právě Katniss.A to z jedného prostého důvodu-už při prvních Hladový hrách pobouřila Kapitol svým činem s bobulemi a od té doby je Kapitol skoupý k tomu se Katniss pomstít.Kaniss se nesmí jenom tak vzdát,protože to ona má být tím člověkem,který uhasí požár probíhající vzpoury krajů s cílem zničit Kapitol.Jedinou pákou,kterou má Kapitol k tomu vyprovokovat Katniss k činnosti ,je Peeta,kterého uvěznili a mučí celou dobu,co Katniss vzali do zničeného,pro všechny neexistujícího Třináctého kraje.Povstání se již zastavit nedá a Katniss je pod tlakem prezidentky Třináctého kraje-prezidentnky Coinové a ostatních donucena stát se symbolem celé rebelie a snad i lepšího budoucího života-Reprodrozdem,který má všem krajům a vzbouřencům přinést klid,mír a jednotu společenství.Ze všeho nejvíc,ale Katniss chce splnit to,co slíbila,a tudíž,že ona osobně zabije muže,který jí a všem jejím milovaným navždy zničil život.Prezidenta Snowa.Kvůli své psychické labititě však musí bojovat i o místo ve skupině těch,kteří se vypraví do Kapitolu na s posláním smrtící i záchrané mise.Ale Katniss se to povede a může se s celou svou přidělenou jednotkou vydat za splnením svého úkolu.
Tady teprve začíná ten opravdový souboj na život a na smrt a to doslova.Katniss se,ale nevzdává a bojuje dokud jí síly stačí,ale nejspíš je i tohle málo.
Co bude muset Katniss udělat,aby porazila Kapitol a osvobodila všechny,kteří si to zaslouží a ona tak došla alespoň částečnému klidu?Může vůbec Třináctému kraji věřit a nastavit pro ně život?
Tento díl byl pro mě obrovským překvapením.Neměla jsem šanci se v průběhu celé knihy uklidnit,když se v jedné kapitole zažehlo něco nešťastného,protože okamžitě následovaly další zvraty.A já můžu s radostí říct,že tento díl se mi líbil ze všech tří dílů nejvíce.Suzanne si nebere servítky a ukazuje všech tu nejchtivější a nejzlostnější stránku celého světa a krutost lidské moci.Bez jakéhokoli náznaku eufemismu.Jenom čistá pravda a děs celého příběhu.V mnoha ohledech se mi Síla vzdoru zdála hrůznější než předchozí díly,tolik smrti,zrady,vášně a beznaděje se mísily s pravdou,skutečným přátelstvím a taktéž osudovou láskou.Ani jsem si neuvědomovala,jak moc jsem si různé postavy oblíbila,dokud se nestalo něco,co jsem si z celého srdce přála,aby se nikdy nestalo.Hunger Games mi ukázaly úplně jiný svět.Emoce,které z celého příběhu jenom crčely byly naprosto skutečné a tak živé,že jsem na konci knihy plakala,jako malá holka.Byly to jak slzy štěstí,ale převážně smutku a bezmoci.Všechny postavy se mi ukázali mnohem dospělejší a soběstačnější.A úplně jsem propadla kouzlu Peety.Zamilovala jsem se do jeho šarmu i v okamžiku pomatení smyslů a jeho vnitřní i vnější krásy,moudrosti,ochrany i dočasné nevědomosti.Jsem taky ráda,že jsem blíže poznala i Hurikána a celou jeho osobnost.Peeta je ale mou bezkonkurenčně nejoblíbenější postavu tohoto dílu.Ale i Katniss se ukázala jako opravdová hrdinka,která se nebojí položit žvot za ty,které miluje.A to se mi v knize moc líbilo.
Moje hodnocení Síly vzdoru bude opravdu hodně vysoké,vlastně nejvyšší,jaké může být.Emoce,neskrývanost,všudypřítomná smrt,napětí a šok,který na vás vybafne z každé kapitoly a všechno doprovázeno obludností Kapitolu se postará o ten nejemocionálnější čtenářský zážitek.Jak jsem se již zmiňovala,plakala jsem u této knihy a to je jedno plus z celé řady plusů.Nic nemůžu vytknout,protože všechno bylo naprosto úžasné a nejsuverenější zakončení takto kruté a přitom brilatní a nezapomenutelné série.Bojím se,že každé slovo,které bych považovala za výstižné pro tuto knihy by nebylo dostatečně výstižné.Ve mě celá série zanechala dlouhodobý velice hluboký dojem a rozhodně nezapomenutelný.Všem,bez vyjímky,doporučuji přečíst si tuto sérii,protože strach a obrovské napětí je zaručeno i s tím,že knihu nebudete schopni odložit dokud se nedozvíte,jak všechno dopadne.

10/10