14. března 2012 v 18:33 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Ellen Schreiber
Originální název: Vampire Kisses: The Beginning
Žánr: Fantasy,Romance,Upíři
Počet stran: 160
Nakladatelství: Zoner Press
Může se sen o lásce k upírovi stát skutečností?
Šestnáctiletá Raven se odmalička touží stát upírkou. Žije v malém městečku jménem Dullsville a nemá to právě lehké - nerozumí si příliš se spolužáky, kamarádí se pouze s farmářskou dívkou Becky a pochopení nenachází ani u svých rodičů. Hodně času tráví na hřbitově a okouzleně pozoruje staré strašidelné sídlo na kraji jejich městečka.
K Raveninu velkému překvapení a vzrušení se jednoho dne nastěhuje do starého sídla nová rodina, Sterlingovi. Vypadají poněkud zvláštně a brzy začnou kolovat zvěsti, že Sterlingovi jsou upíři. Zda je tomu skutečně tak, se rozhodne nadšená Raven zjistit. Seznámí se s mladým a okouzlujícím Alexandrem Sterlingem… a přeskočí mezi nimi jiskra. Je však Alexander skutečně upír? A pokud ano, bude schopen Raven proměnit?
Autorka románu Ellen Schreiber mistrně spojila romantiku s humorem a vytvořila tak příběh,který si získá srdce každé dospívající dívky.

-Předem děkuji nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku!

Při seznamování se s naší hlavní hrdinkou Raven je očividně jasné,co doopravdy Raven miluje.Její černé vlasy,černé vojenské boty,černé džíny,černé tričko a dokonce i černá rtěnka snad mluví za vše.Kvůli jejímu originálnímu a neobvyklému stylu oblékání na ni každý zdejší obyvatel města kouká s děsem v očích.Každé dítě ve školce na vaši otázku,čím chtějí být až vyrostou,odpoví jednoznačně zdravotní sestrička,kosmonaut,či cokoliv všedního a nudného.Ale Raven má jasno,čím chce v budoucnu být.A sice k údivu všech odpovídá upírkou.Celý její život je založen na jejích školních problémech,touze rvát se a být provokativní,ale hlavně na hledání své celoživotní,gotické,spřízněné duše.To se těžko dělá,když jste neustále bombardována hláškami svého protivného,snobského spolužáka,jako Raven.Trevor Mitchell je její denní noční můrou.Ještěže má po boku svou nejlepší kamarádku Becky.Tohle je Ravenina každodenní rutina,dokud se do opuštěného starého sídla na kopci Benson Hill nenastěhuje velmi záhadná rodina,která,jak se podle pomluvačných městských lidí jeví jako upíři.Raven nečeká dlouho a už se snaží zjistit,kdo jsou ti tajemní Sterlingovi a ten krásný gotický kluk.Bude Raven schopná odhalit pravdu a třeba i najít budoucí štěstí?

U Upířích Polibků jsem byla značně na vážkách,jestli si ji pořídím,protože jsem si ji nikdy nesrovnala s tak brilantním příběhem.A musím říct,že mě na první pohled neupoutala tak,jako jiné knihy.Ale lepší pozdě nežli později a teď jsem neuvěřitelně ráda,že tuhle knihu vlastním,protože jsem se nemohla nabažit celého děje,který mě na první přečtení zaujal velmi.Krásně čtivý a vůbec ne složitý styl psaní je pro mě opravdu vítaný,jelikož mám poslední dobou velmi málo času a skoro nemám náladu ani číst nebo cokli dělat,Upíří Polibky mi byly rozptýlením i probuzením dohromady z celého mého stereotypního školního koloběhu dne.Raven se stala mou hrdinkou na celé čáře,sváděla těžký boj,kterým by uchránil od nepříjemných pohledů a drzým pomluvám ji i její kamarádku Becky.Musím se přiznat,že jsem se u knihy i zasmála,což jsem taky velmi vítala.Zamilovala jsem se do Ravenina neotřelého způsobu konverzace a lehkého intenzivního vtipu,který je zrovna pro Raven charakteristický a jedinečný.Její přidrzlé,rozpustilé,obhajobné chování v mnoha ohledech skoro až feministické,z něhož je jasné,že se bez boje jen tak nevzdá.A to nám chce Raven vzkázat.Že ženy jsou ta nejsilnější stvoření na světe a nikdo je nebude ponižovat,jenom proto,že když se řekne žena každý si představí nějakou vyzáblou,slabou nebožačku,která potřebuje pomoc.Ale takové my přece nejsme,že ne?A Raven to moc dobře ví,a proto bojuje,jak jenom může,za všechny a za všechno.
V závěsu je mnou další oblíbenou postavou tohoto příběhu právě osoba Alexandra Sterlinga,takový typ kluka,který je rozvážný,milý,šarmatní a zdrženlivý a zároveň také starodávný a tradičný takovým úplně jiným způsobem,než jiní kluci.Jeho galantnost mě v několika chvílích velmi ohromila.Stačí ho jenom trochu poznat a hned víte,co se ukrývá pod goticko-upíří vizáží.

Hodnocení této knihy hodlám vyšvihnout na ty nejvyšší příčky.Upíří Polibky se staly mou další oblíbenou sérií z upířího světa.Já jsem si knihu užila nadmíru dobře a můžu směle říci,že bych se k této knize jednou i velmi ráda vrátila.Hodně se mi líbila a můžu všem váhajícím čtenářům jenom doporučit.I když jsem si ze začátku myslela,že podle obalu i názvu to bude něco opravdu dramatického a strašidelného,tak mě kniha přesto nezklamala.Vtip,boj,ochrana a láska jsou dominantou celého Ravenina a Alexandrova příběhu.Velice příjemné počtení do studených předjarních dní zahalené šerem.Raven vás bude jednoznačně bavit.

10/10