9. března 2012 v 21:19 | Snow Fairy |  Reviews

Žena v černém

Autor: Susan Hillová
Originální název: The Woman in Black
Žánr: Dobrodružství,Napětí,Trillery
Počet stran: 144
Nakladatelství: Metafora
Anotace: To nejlepší, co bychom mohli očekávat od viktoriánského románu,překvapivě nalezneme v příběhu soudobé moderní autorky.Sugestivní atmosféru prastarých anglických sídel, zlověstných opuštěných slatin, hřbitovů a všudypřítomné mlhy, lidské zoufalství a vášně sahající až za hrob, to všechno vás vtáhne do sebe - jako náruč bezedných močálů, která sevře a nepustí. Ale při rozsvícené lampě a se sklenkou něčeho dobrého je přece příjemné se trochu bát, co říkáte?Pyšný a osamělýDům u Úhořího močálu vévodí slaným, větrem bičovaným mokřinám, přes něž vede cesta po hrázi s nezvyklým názvem Devět životů. Mladý londýnský právník Arthur Kipps, který je vyslán na pohřeb jediné obyvatelky domu, však netuší, jaká tragická tajemství se za zavřenými okenicemi skrývají. Teprve když zahlédne vyzáblou mladou ženu, od hlavy k patě oděnou v černém, začne se ho zmocňovat plíživý pocit nejistoty, který ještě posilují podivné poznámky místních obyvatel a neochota mu cokoli bližšího sdělit.Kdo je ona tajemná dáma a co má společného s hrůznými událostmi, které se ve zdech opuštěného sídla a kolem něj odehrály - či snad odehrávají dodnes?

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku!

Pouze pracovní záležitost zavede našeho hlavního hrdinu Arthura Kippse do odlehlého a na první pohled klidného městečka jménem Crythin Gifford.Arthur sem přijíždí,aby objasnil záležitosti zesnulé podivínské staré dámy Alice Drablowové,které před nedávnem zemřela.Její dům,který je stranou od celého města je svou polohou a okolní krajinou jako strašidelný dům v močálech.A ono je to svým způsobem i pravda,ale to nově přijíždějící mladý právník Arthur Kipps neví.To,co zde uvidí a prožije na vlastní oči i kůži mu navždy a nenavratně změní život.Kvůli práci musel odjet z Londýna i od své budoucí manželky Stelly.Ale práce jednoduše nepočká a Arthur odjíždí.V městském hotelu se ubytuje a podniká cestu do domu paní Drablowové,kde má najít nějaké dokumenty.Už jenom vzhled a jméno celého domu působí velmi neobvykle- Dům u Úhořího močálu,do kterého je možno se dostat jedině při odlivu přes jedinou cestu s taktéž záhadným názvem Devět životů.Po absolbovaném pohřbu paní Drablowové uvidí ženu,která je na pokraji smrti,její vzhled je mrtvolný a bez života,masa i krve.Když Arthur prochází okolí domu i dokumenty staré paní slyší ty nejhorší zvuky umárajících lidí a dítěte.V domě neustále v jednom pokoji bez zámku i klíče slyší vrzavé zvuky vyluzující z ničeho nebo úst nikoho.Záhadná žena v černém je Arthurovi neustále v patách i napkraji jeho vlastní smrti,které se díky silou vůle vyhnul.Příběh ženy v černém je neuvěřitelně bolestný a doprovázený smrtí jiných dětí.Skončí tohle smrtící tažení někdy?Uvidí Arthur ještě někdy tuhle záhadnou ženu?

Tahle kniha mě zaujala zejména se musím přiznat,že obálkou.Přijde mi taková záhadná a strašidelná a jenom z toho jsem doufala,že to bude něco opravdu mrazivého.A taky že bylo.A to natolik,že z pokoje,kde jsem si tuhle knihu četla sama jsem se musela přestěhovat do pokoje,kde jsou rodiče,protože jsem se sama začala dost bát.Knih s duchařskou tématikou moc není a můžu směle říct,že tato kniha obasazuje vrchní příčky takových žebříčků.Od začátku byla kniha hodně záhadná a celý děj nepředvídatelný a až nepříjemně mě mrazilo v zádech.Tím,ale neříkám,že kniha se mi nelíbila,protože se mi líbila a to hodně.Takové napětí jsem dlouho nezažila a jsem ráda,že jsem se do této knihy pustila, a že i s tím šíleným pocitem nebezpečí se dostala až ke konci,který byl z celé knihy ten nejtragičtější,protože byly objasněny všechny úmysly ženy v černém,které Arthur pocítil na vlastní kůži tím nejbolestnějším způsobem.Když se však s Arthurem setkáváme poprvé vidíme ho se svou rodinou,jak si na Štědrý večer vyprávějí duchařské historky.Jednu takovou chce rodina i po Arthurovi.Ale tohle on neudělá a místo toho celou svou událost sepíše na papír,poté však i svolí a povypráví jim svůj příběh.Arthur se mi opravdu líbil,chytrý,mladý,odhodlaný a statečný muž.Právem mu patří post mé nejoblíbenější postavy.

Celkové hodnocení vidím dobře.Kniha se měla odehrávat ve staré Anglii a to jsem cítila ze všech stránek,takže s pocitem minulosti jsem velice spokojená.Obsah takových těch typicky knižních slov je napěchovaný a to je dalším plusem a nakonec je plusem samotný příběh.Opravadu jsem se u této knihy bála,ale i přesto všechno jsem si ji oblíbila.Přece jenom je knih o takových bytostech,jako jsou duchové a příznaky,pomálu a je důležité si připomínat i taková témata vedle všech současných upířin a vlkodlačin.Susan nám líčí velice neobvyklý,ale účinný příběh,při kterém se nikdo nebude cíti bezpečně a od přečtení knihy si dáte velký pozor na všechny zvuky,které se ve vašem okolí šustnou.Nevím,co bych ještě řekla,snad jenom to,že jestli chete znát Arthurovu tragickou událost,která ho navždycky poznamenala svým děsem a hrůzou,tak si kupte knihu a čtěte a čtěte dokud se všechno nedovíte.Jestli náhodou nejste příznivci knih máte také možnost kina,do kterých filmové zpracování Ženy v černém právě vstupuje,kde hlavní roli ztvárňuje všeobecně známý Daniel Radcliffe.

-Trailer k filmu můžete shlédnout ZDE

10/10