5. dubna 2012 v 18:16 | Snow Fairy |  Recenze

Křídla 1

Autor: Aprilynne Pike
Žánr: Fantasy,Víly
Díl v sérii: 1.
Nakladatelství: Fortuna Libri
Aprilynne Pikeová nadchla svým debutem i slavnou autorku ságy Stmívání Stephenii Meyerovou. Není divu, příběh - originální fantasy s přídechem thrilleru a horroru, ale i s prvky love story - o dívce se zvláštním jménem Laurel se čte doslova jedním dechem. Patnáctiletá hrdinka jde poprvé do školy (předtím ji učila matka) a snaží se přizpůsobit novému prostředí. Brzy najde přítele, který jí podá pomocnou ruku. David se nemusí přemáhat, nová spolužačka je nesmírně krásná, jemná a milá dívka. Vypadá jako víla, říká si David, ale to ještě netuší, že není daleko od pravdy a že jej po boku Laurel čekají pěkně horké chvíle. Bytosti z jiného světa se dostávají mezi lidi a začíná boj na život a na smrt…

Každá dívka touží být vílou nebo princeznou,když jsou ještě hodně malé.Jejich sny se jim plní přímo před očima,ale zatím si ještě neuvědomují,že to není doopravdy.Naše Laurel byla odjakživa jiná.Nikdy nijak nepomýšlela na to,že by třeba mohla být vílou.Její život byl vždycky naplněný a takový jaký by měl být.A najednou se mají s rodiči stěhovat z jejich nádherného a uklidňující domu,který Laurel tak moc milovala,ale nedalo se nic jiného dělat a Laurel se s rodiči přestěhovala do Crescent City.Laurel začala chodit na novou školy a velmi brzy si našla také přátele.Ale jako příchod každého člověka do nové školy nebyl ani ten Laurelin vyhlážděn růžovými kachlička a poset růžemi.Laurel je prostě jiná,nejí maso,nepije mléko,jí jenom ovoce a zeleninu a pije jenom sladké limonády.Ještě nikdy nebyla nemocná.Ale co je na to tak divného? Laurel je jenom zdravé a hodné dítě,takové si přece přeje každý rodič.Laurel vede poklidný život školačky a má svého nejlepšího kamaráda Davida,který jí pomáhá naprosto se vším,co je nutné.Co víc si jenom přát.
Její život,ale náhle změní jeden obyčejný,ze začátku malý neškodný hrbolek na jejích zádech....

Původně jsem si říkala,že Křídla budou nějakým dalším andělským knižním hitem,ale nějak jsem přehlédla,že nápovědu mám přímo před očima a pod rukama-obálku.Nejspíš by mě ani nenapadlo,že křídla by mohla v tomto případě být tak jiná a přesto tak krásná.Květ podobající se křídlům.Vůbec jsem si něco takového nedokázala zrealizovat v hlavě,dokud jsem si to jednoduše nepřečetla a musím říct,že to bylo tím hlavním tahounem,který mě donutil knihu číst,i když mi ubývalo času,který jsem mohla věnovat čtení.Poslední dobou jsem se zamilovala do okřídlených bytostí,ať už andělé nebo prostě Laurel.Ale ona přece není anděl,ale něco úplně jiného.Něco,co ve mě nechalo dojem neprobádanosti.Jsem velmi ráda,že nám Aprilynne ukazuje nový druh bytostí,které nám nedají spát a zaplní každou naši myšlenku.Křídla jsou rozhodně oživením sortimentu knih,které můžete vidět každý den v knihkupectví.Já sama jsem si celý příběh docela užila,ale něco jsem si taky tak nějak neužila a sice ten začátek.Takový nezáživný,nemastný neslaný a trochu infantilní.Laurel mi připadala,jako hodně malá nezbedná holka,která když si postaví hlavu tak se tak prostě stane.Naštěstí tato etapa Křídel a Laurelina života netrvala pořád asi před polovinou knihy se příběh trochu přiostřil a rozjel na plné obrátky.Zdálo se mi,že Laurel s probíhajícím příběhem dospívala a stávala se z ní žena,která ví,co se smí a co je pasé.A ve všem jí pomáhal krásný a přitažlivý David.Já mám tendence si chlapce,kteří se mi líbí realizovat ještě o malilinko svůdnější než v knize třeba jsou.Nejde to zastavit a mě se David hrozně líbil tím,jak se jemně a inteligentně chová.On totiž je opravdu inteligentní a rozvážný a ví,co dělat v jakékoliv situaci,kterou mu jenom položíte na stůl.Ale potom se objevil Tamani.A tady začíná to nekonečné dilemá,které mám i po přečtení knihy.Já si prostě nemůžu vybrat,kdo je ten můj nej.Tamani nebo David?David nebo Tamani?Ach jo, já vážně nevím,prosím poraďte mi.A myslím si,že Laurel si do konce příběhu také úplně nevybrala koho miluje víc,zda Davida nebo Tamaniho.A věřte,chápu moc dobře,co v knize prožívá.Snad si v dalším díle už konečně vyberu. :)

Mám pocit,že celá tato kniha úplně změnila můj pohled i názor na kolektiv víl.Musím se přiznat,že jsem nikdy víly až příliš nemusel,ale jakmile jsem zjistila,že víly,nebo taky florely, a flory nám paní autorka popusije takto,musela jsem říct wow,tak to je teda něco.Tento svět je pro čtenáře určitě odchylkou od dnešního řádění upírů a vlkodlaků a jiných napřirozených bytostí pro náš život už úplně normálních.I když mě trochu zrazoval začátek,nepřestala jsem číst a dostala až ke konci tohoto fantastického příběhu o vílách,které mohou klidně pochodovat mezi námi a my bychom si toho nemuseli ani všimnout.Už jsem vám říkala,že na nadpřirozené bytosti všeho druhu věřím??Ne? Tak vám to říkám těď a jsem si téměř na 100% jistá,že tento příběh zaujme i vás a donutí vás změnit názor na oblast nadpřirozena,která je krásně vykreslena v tomto příběhu.Určitě vám tedy knihu doporučuju přečíst,vy což váháte.Stačí jenom zaběhnout do knihkupectví a kniha bude vaše a příběh si vezme část vaší osobnosti,ať chcete nebo ne!Vždyť sama autorka velkolepého Stmívání o Křídlech řekla: "Úžasný debut."-To už stojí za pozornost,viďte.

9/10