21. dubna 2012 v 19:07 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Alice Moon
Žánr: Romány,Fantasy
Díl v sérii: 1.
Počet stran: 248
Knihu si můžete koupit: arara.cz
Nakladatelství: FRAGMENT
Jako by nestačilo, že je Sára osamělá a nemá mnoho přátel, neustále ji navíc pronásledují hororové sny. Když na začátku školního roku nastoupí do Sářiny třídy nový kluk Dustin, její život se převrátí naruby. K tajemnému spolužákovi ji něco nevysvětlitelně přitahuje. Zdá se jí, že je spojuje jakési neznámé, velmi silné pouto. Sářina jediná kamarádka May se jí však snaží Dustina rozmluvit. Co před Sárou skrývá? Kdo je záhadný Dustin a jaké je jeho tajemství?

Předem děkuju nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku!!

Sára byla obyčejná holka se smysluplným a cíleným životem.Měla kamarády,obyčejný život obyčejné,hodné a chytré holky,jenž ji naplňoval tím vším obvyklým,měla rodinu-celou.Ale potom se stala ta tragédie.Ne zčista jasna,ale postupně.S tatínkem jí umřel kus celého jejího dosavadního bytí i s jeho smyslem.Sára se světem vláčí jako tělo bez duše,stěhovaní z Chicaga,ty nevysvětlitelné vraždy dvou mladých obětí.Sářina maminka ji přestěhovala do malého a nezajímavého města Rapids,kde má nastoupit na novou školu.To všechno je už ale daleká minulost,Sára už není ta holka,která přijela do nového města a započala nový i školní,nepšíliš jednoduchý začátek.Začátek ale skoro nic nevyřešil,ba právě snad naopak.Sára má pouze jednu kamarádku,stejně jako ona mlčenlivou a uzavřenou May.Školní kráska Carol je na Sáru sice milá a hodná,ale opravdové přátelství? To tedy ne.Není si pořádně jistá ani u May,ale komunikace mezi ní a May probíhá podle Sářiných představ-nechtíce dovědět se co nejvíce informací o té druhé.Ale to všechno se má změnit s nástupem nových studentů na jejich školu,mezi nimiž je i Dustin,kluk s téměř černýma,hlubokýma očima,jež jsou tak neuvěřitelně tajemné a přitažlivé,že Sáře stačí jeden jediný pohled a je ztracený v jeho okouzlujícím vzezření.
Ale je Dustin ten,za koho ho každý má?Šarmantního,tajemného týpka,který je na škole nový?
Sic to skoro nikdo neví,ale Dustin skrývá hrůzné tajemnství,o němž celou pravdu zná jenom jedna osoba,Sáře blízká....
Krvavá romance u mě byla další očekávaná kniha,u které jsem se téměř nemohla dočkat,co se doopravdy skrývá za tak tajuplným názvem.Čekala bych něco ve smyslu přeslazené romantiky s hodně fantazijním podbarvením a nespočtem fantasy prvků a bytostí jako upíři,vlkodlaci nebo další dlouhá řada paranormálních bytostí ovládající knížní svět.Oná kniha je napsána jak z pohledu Sáry,tak i z pohledu Dustina,takže vidíme do hlavy oběma hlavním hrdinům,což je docela příjemné zpestření.Když jsem romanci četla pociťovala jsem z děje trochu beznaděj a hodně ponurosti,což se mi na jednu stranu líbí,protože tento příběh není typickým pojetím romance a paranormálna.Autorka mě nechala celou knihu v nevědomosti a napětí,jelikož mi hned neodhalila pravou totožnost onoho záhadného Dustina.Ona jeho totožnost nebyla jednoznačně řečena ani v závěru knihy,ale prozradila mi,že je jednou z bytostí noci.Co každého napadne,když se řekne pojem bytost noci nebo temnoty?Ano přesně,jak si myslíte,ale já si u Dustina pořád nejsem jistá,možná je to to,co mysím,ale co když ne? To byla jedna z věcí,které se mi na příběhu líbila,ta tajemnost a zahadá skrytá v každém řádku celé knihy.Paní autorka si se čtenáři opravdu nebere servítky a nebojí se jim ukázat všechny možné stinné stránky jejího příběhu.U knihy se můžete bát,ale nemusíte,můžete u ní brečet i smát se,kývat hlavou nebo být začtení.Stačí si jenom vybrat.Krvavá romance nám nabízí nepřeberné množství pocitů a emocí,ale je na každém,jak si všechno vysvětlí.Když jsem se dostala až na konec knihy,řekla jsem si: "Cože??Jakto?"Zaskočilo mě,že už je konec,protože s trohou nadhledu se mi zdál utnutý a zcela nedokončený.Takový hodně otevřený a nejednoznačný konec,který skončil vcelku tragédií a útěkem.V tu chvíli jsem chtěla vědět úplně všechno,jak to se mi všemi skončí a ostatními věcmi okolo.
Postavy.No,co k nim velice říkat,nemůžu říct,že jsem si někoho nějak nezvratitelně oblíbila,někdo mi byl sympatický,někdo mě absolutně odpuzoval,takže každý splnil svou úlohu,která mu byla v knize dána,ale když už musím někoho jmenovat,nejspíš Jonathana,taková spíše vedlejší postava,ale přesto sympatická,samozřejmě že Dustin nepatří k těm nejhorším,ale mě se více líbil Jonathan.
Jinak Sára se mi zdála velmi naivní a nesdílná,pochopila jsem,že těžce nese smrt tatínka,protože si jeho smutný odchod dává za vinu,protože v té době nebyla u něj,ale někde docela jinde.Ale líbilo se mi,že se z ní postupem příběhu stala z části zase ta odvážnější a sebevědomnější Sára.
Celý příběh o Dustinově femme fatal Sáře,se mi káždopádně zapsal do paměti nějakým bestiálním,možná trochu krutým,ale zajímavým tajemným způsobem.Ale pár věcí,pro mě nelibých,jsem zaznamenala,zmiňovala jsem se,že nemám ráda dlouhé kapitoly?Ano,nemám je ráda a ano,Krvavá romance má poněkud dlouhé kapitoly,proto mě také trochu štvalo,že když jsem si opravdu musela někam odskočit nebo si prostě jenom protáhnout nohy na čerstvém vzduchu,nebyla jsem na konci kapitoly,ale někde v její půlce,moc se mi taky nelíbily některé pasáže z pohledu Dustina,v nichž jestliže mluvil o jeho dávné lásce,neprezentoval ji jménem,ale pouze přivlastňovacím nebo ukazovacím zájmenem.Jak rychle některé části začínaly gradovat,tak se stejně rychle zase usadily do své obvyklé polohy.Ale i za ty zmiňované akce plné vášně,chtíče zjistit pravdu a konečně dojít jasnozřivosti se mi velmi líbily,Alice Moon ukazuje,že umí psát dobré knihy,byť třeba ne bestsellery,ale i tak její příběhy stojí za to.Takže milý čtenáři,pokud zvažujete přečíst právě Krvavou romanci,pak se do ní klidně pusťte,protože celkový námět a ten neuzavřený a nejasný konec,vás rozhodně donutí o celém příběhu přemýšlet.

6/10