1. dubna 2012 v 13:01 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Gabriella Poole
Originální název: Darke Academy: Secret Lives
Díl v sérii: 1.
Žánr: Fantasy, Sci-fi, Horory
Počet stran: 256
Nakladatelství: FRAGMENT
Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení - skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Předem děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku!!

Hlavní hrdinka Cassie Bellová je docela normální holka.Její život je celkem normální,i když převelice těžký a složitý.A osud to chtěl tak,že Cassiein život nikdy jednodušší ani nebude.Ba právě naopak.Už od malička se Cassie stěhovala z jedné pěstounské rodiny do druhé,její hlavní nepřítelkyně Jilly Beatonová jí navždy poničila život.Díky Bohu,že Cassie je velmi chytrá a svědomitá dívka,která i přes své dosavadní nižší sebevědomí,moc dobře ví,co má udělat,aby přežila ve světě.Zásluhou své inteligence se dostane do velice přestižní a drahé akademie (prozatím) v Paříži.Na Darkovu Akademii,jejíž zakladatelem není nikdo jiný než sir Alric Darke,kde se její život změní tentokrát už úplně a od základů,Cassie už nikdy nebude taková ta zakřiknutá a bázlivá holka,jako doma v Canlake Crescentu.Celou Akademii v podstatě ovládají mocní a mladí studenti,což Cassii přijde velmi divné.Už jenom ten jejich název-Vyvolení.Odcházejí z vyučovacích hodin,když svolají Shromáždění nebo na hodiny někdy ani nepřijdou,nedělají to co by měli a tak nějak jsou všichni nedpozemsky krásní a hlavně mají společnou ještě jednu věc....bohatství.Všichni si své místo na Akademii v podstatě koupili za peníze,kdežto Cassie si ho zasloužila.Dostala stipendium.
To by samozřejmě nebyla Cassie,kdyby se nesnažila zjistit,co jsou vlastně Vyvolení zač.
Bude Cassii přát štěstí a všechno ve zdraví přežije??Vzhledem k okolnostem Akademie a jejího velmi černého tajemství ohledně několika úmrtí...V tomto světe není nikdo takový,jak se na první pohled zdá.Nikdo!

Temná Akademie byla u plně jednou z velmi očekávaných knih a už jsem se nemohla dočkat až mi přijde její recenzní výtisk.Po přečtení mám však trochu rozporuplné avšak milé pocity.Občas jsem si nedokázala zvyknout na styl psaní,který byl opět velmi jednoduchý a čtivý,což mám u knih jisto jistě ráda,moc zapletených událostí nečekejte.Napětí samozřejmě bude,ale celý příběh velmi příjemně plyne,takže vám od přečtení začátečního prologu po určitou část knihy do konce začně všechno krásně zapadat.Nikdy byste neřekli,že zlaten odívaná a leskem oslňují Darkova Akademie může skrývat tak zvrácené tajemství.Celou zápletku je dobré si osobně přečíst a seznámit se s ní,protože něco podobné není moc obvyklé v současném světě upírů,vlkodlaků nebo čarodějnic.
U postav bych se také zastavila.Musím říct,že jsem si více oblíbila Cassinu spolubydlící,portugalskou květinku,bohatou,ale neVyvolenou Isabellu Carusovou.U Cassie jsem si nebyla tak úplně jistá jejím charakterem.V jednu chvíli měšťanská,bázlivá dívka bez sebevědomí a v druhé už odvážná,cílevědomá Cassie.Ale možná to jí právě přidávalo na půvabu a tajemnosti,ale i tak jsem měla radši Isabellu.Ale hlavně se v Temné Akademii můžete těšit na opravdu velkou koncentraci kluků,kteří si vám stoprocentně získají,alespoň někteří z nich tedy ano.Samozřejmě zazobaní a nejmenovaní taktéž falešní, každý z jiného koutu světa.Mezi mini i Ranjit Singh.Jeden z chlapců této Akademie obdarovaný Bohy a ještě něčím dalším,velmi tajným,neuvěřitelnou krásou.U mě je to jednoznačně Team Ranjit!
Dívky jsou také z nejrůznější míst na světě,ale dívčí kolektiv je většinou velmi nepřátelský a povrchní
(viz.Keiko,Kateřina),takže jsem si zde nějakou velkou oblíbenkyni nenašla.

Ale i tak bude mé hodnocení vysoké.Já prostě miluju takovéto záhadnosti a neuzavřené,napínavé konce knih a celé jejich příběhy.Temnou Akademii tak zařazuji na seznam mých oblíbených knih.Mé vřelé doporučení tedy máte,i když jsem se občas nedokázala soustředit,ale není to tím,že by bylo v knize něco rušivého.Možná by se mohlo v dalším díle objevit o trochu více napětí a hrůzostrašnosti,ale na rozjedz s touto sérií do stačilo.Jelikož se o Temnou Akademii a jednu knihu podle vlastní výběru hraje na mém blogu v rámci Velikonočního knižního hopu,neváhejte a přihlašte se,protože tato kniha rozhodně stojí alespoň za jedno přečtení.Pokud budete druhý výherce,vaše výhra může nést stejný titul :).

8,5/10