Recenze-Tygrovo prokletí

29. května 2012 v 21:37 | Snow Fairy |  Recenze

Tygrovo prokletí

Autor: Colleen Houcková
Žánr: Fantasy,Romantika,Love story
Originální název: Tiger's Curse
Počet stran: 408
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co ji čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.

Začalo to už před dávnými časy. V zemi, kde se slunce s každým novým dnem vítá s otevřenou džunglí a všemi zvířaty, jež se staly součástí divokého života v lesích. Ale úplný začátek se odehrával jinde, na dvoru indického krále a jeho dvou královských princů- synů Dhirena a Kišana. Král byl ve všech aspektech života spravedlivý a měl jasný cíl: Dovést svou zemi míru a pokud možno, napořád. Ale král měl však i své nepřátele a temné síly nikdy nepřestaly příst své plány na zničení veškerého dobra. Stala se neskonalá tragédie a byla uvalena celoživotní kletba, ale ne jen tak kvůli ničemu. Svou velkou roli a část smutku zde sehrála i ženská krása, dohodnuté manželství a úpřímná čístá láska. Ale tohle nebyla pohádka, aby měla hezký konec. Konec byl nejbolstnější částí celé tragédie odehrávající se několik století před současností v Indii. Kletba byla uvalena nelítostnou silou a všechno bylo zničeno. Rodina, mír i všechno ostatní. Ale jak se říká, naděje umírá poslední.
O mnoho století později se potkáváme s hlavní hrdinkou celého příběhu, Kelsey Heyesovou, která právě dokončila své studium na střední škole a na své prázdniny, po kterých by ráda nastoupila na univerzitu, plánuje najít si brigádu a na vysněnou univerzitu si vydělat i nějaké své vlastní peníze. Ale jak už to bývá, všechny brigády jsou zamluvené a na Kelsey zbývá výpomoc v cirkuse, kde by měla pomáhat s tygrem. Ale když už není nic jiného, Kelsey bere i tuhle brigádu, ale to ještě neví, že celý její život se obrátí vzhůru nohama, jakmile pozná tygra, o kterého se má dva týdny starat.
Od teď už to nebude ta stará Kelsey, ale žená, která je ochotná pomoci i za cenu něčeho....cennějšího.

A máme tady Tygrovo prokletí, další se série velmi očekávaných a úspěšných knih tohoto roku. Musím říct, že jsem se dlouho rozmýšlela, jestli si knihu pořídím nebo ne, ale nakonec byla volba jasná, obálka i samotná anotace rozhodla o osudu knihy. A jsem velmi ráda, že jsem si knihu přečetla, protože tygři jsou dalším odklonem od současné upírsko-vlčí mánie, která velmi silně zasáhla i mě. Ale poslední dobou vyvstvávají na povrch i její velmi vzrušující a nádherné postavy a tentokrát to nejsou jenom nadpozemsky krásní upíří, ale v případě této knihy nesklutečně přitažliví zakletí tygří princové Indie. Navíc nikdy jsem si nedokázala představit takové druhy tygrů, jaké jsem měla možnost poznat v této knize. Naprosto novodobé a nepředvídatelné. Tygři jsou sami o době neskutečná zvířata, a jestliže zvažujete přečtení i tohoto příběhu, čekají vás i další velká a neskutečná tajemství, která vám styl a příběh spisovatelky Colleen Houckové odhalí na stránkách knihy. Musím taky říct, že tygři mě odjakživa fascinovali svou nezkrostností a přirozeným charizmatem, a při čtení Tygrova prokletí jsem se jenom utvrdila v tom, proč mám tygry tak ráda. Nečekala bych to, co jsem četla a možná proto mě tak mile překvapila kniha ve všech ohledech. Celý příběh se mi velmi dobře četl a k lehčímu čtení napomáhaly i občasné rámečky s textem, který byl v celém příbehu nedále dominující. A potom tu máme samozřejmě postavy, hlavní Kelsey a Ren. Kelsey se mi opravdu líbila ve své odhodlanosti a v několika případech i peprné upřímnosti avšak ani sarkasmus se neobešel bez svého odhalení, ale na konci knihy jsem se s Kelsey nemohla smířit. Mohla toho mít tolik, ale všechno to jenom odmávla, i přes své vlastní protichůdné pocity a touhy. Ale potom jsou tady i dva zmínění princové. Jeden citlivý a ochranitelský, druhý divoký a nezkrotný jako jeho tygří polovička. Už jenom kvůli těmto dvěma postavám je příběh okořeněm i o tu mužskou část, která pomalu přerůstá v milostný trojúhleník. A k princům mám jenom jedno: absolutně jsem se zamilovala do Rena. Obličej, vlasy, celý zjev, a hlavně ty oči. Kobaltově modré jako to nejčistší moře. V pasážích s Renem se mi tajil dech a obdivně jsem nechávala vykulené oči nad tak nádhernou postavou.
Ale nejlepší bude, když to všechno zjistíte sami.

Jak bych teda knihu celkově zhodnotila? I přes vcelku pozitivní předchozí rekapitulaci jsem z knihy v docela rozporuplné náladě, konec tohoto příběhu mě šokoval natolik, že jsem schopná jenom nevěřícně koukat a mám takový pocit, že mi i nějaká ta slzička ukápla, a zároveň jsem v jednu chvíli myslela, že se rozskočím zlostí. Během čtení jsem si prošla všemi možnými emocemi, smutkem, strachem, zlostí, nenávistí, ale i touhou. Můžu jenom říct, že takový pocit ve mě žádná kniha nanachala. A já už se nemůžu dočkat dalšího dílu, z něhož jsem si krátkou ukázku mohla přečíst už v tomto prvním díle. Takže až se Tygrova stezka objeví na pultech našich českých knihkupetví, určitě po ní sáhnu, protože jsem neskutečně zvědavá, jak příběh Kelsey a Rena bude pokračovat. Pokud tedy pořád váhátae, zda si knihu, byť jenom přečíst, tak rozhodně neváhejte, Tygrovo prokletí není sice úplně to, co by mě neuvěřitelným způsobem odstavilo na jinou kolej, ale jsem z knihy velmi mile překvapena a svým způsobem i uchvácena. Už kvůli Renovi je dobré si knihu přečíst, která z nás holek by se nechtěla láskyplně přitulit ke krásnému a přitažlivému indickému princi, hmm? Jelikož mám před sebou ještě několik dalších dílů této série, nechám si nějaké ty body pro další díly, ale 10 bodů bych rozhodně dala obálce, která je naprosto úchvatná a tajemná.

Úryvek z úvodní básně: Tygr (William Blake):

Tygře, tygře planoucí,
lesem černým za noci,