5. května 2012 v 18:30 | Snow Fairy |  Reviews

Díl v sérii: 2.
Počet stran: 256
Originální název: Fade
Knihu si můžete koupit na: arara.cz
Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…

Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny.
Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o svých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…

Předem děkuju nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!!
Obsahuje lehčí spoilery na předchozí díl!!

Být lovkyní snů není vůbec nic příjemného.Ani snového.A už vůbec ne nic,co by si přála naše hlavní hrdinka Janie.Její poslání je tedy naprosto jasné,ale pravda její převelice těžké břemeno rozhodně neulehčí.Propadat se lidem do snů je nejen v určitých případech nevhodné,ale taky zatraceně nebezpečné.Janie si je toho všeho nadmíru vědoma,ale ještě zdaleka neví všechno,co potřebuje k udržení si vlastní osoby.Do kolika snů může spadnout,ať už doborovolně pro dobrou věc nebo jenom proto,že se to jednoduše stane,než ji nezvratitelně změní?Ač to bude rána pro Janie jakkoli veliká,tak už se nezastavitelně přibližuje ke svému cíli,který je uvnitř Janieina vědomí.Teď rozhodně není čas dělat špatná rozhodnutí,každý chybný krok může Janie a její dosavadní život s Cabelem stát neuvěřitelně velkou část soužití,které spolu sdílí.Ale jak bylo řečeno,lovci snů mají život značně težký a nejednoduchý,ale Janie ví,že pomáhá dobré věci,snad i lepší společnosti,když pomáhá komisařce Komiské vyřešit další zapeklitý úkol.Ale tohle není ledajaký úkol,má jeden velmi závažný háček a k tomu Janie obdžela od komisařky dokumenty slečny Stubinové,které byť krutě,ale jasně,odhalí Janie pravdu,která ale neskutečně bolí nejen Janie.
Po přečtení Vstříc temnotě jsem už zcela přesvědčená o tom,že Lovkyně Snů může hrdě stát na nejvyšších stupních knižního žebříčku bestsellerů.Ta věc,to kouzlo,které nám autorka velmi chytře skryla mezi řádky svého díla se vás prostě chytne a jenom tak se vás nepustí.Je to něco zvláštního,něco,co chcete a potřebujete vědět.Naprosto na této sérii zbožňuju to,že se nejedná o žádnou velkou přeslazenou hru citů a hormonů,ale odhaluje nám i ty temnější a nejstinější stránky našich životů,protože lidský život rozhodně není procházka růžovým sadem,ale většinu cesty vám pod nohy padají klacky.Janie Hannaganová o tom ví své.Nežije život jako ostaní holky,pro které je nejdůležitější jak se v daný den obléknou a jejich jednou starostí je upoutat na sebe pozornost.Janie žije v jiném světě.Snovém.Vstříc temnotě,Janiino poslání lovkyně snů a práce pro komisařku z Janie dělá pěkně drsnou a cílevědomou,vychytralou a silnou ženu,kterých je na světě přece jenom málo.Vždycky když čtu knižní sérii,mám pocit,že hlavní postavy v průběhu celého dění dospívají,a tady u Janie tomu nebylo jinak,stejně tak Cabel,od své nešťastné událostí s otcem do svého života nehodlal pustit nikoho,protože se bál,že mu zase nědko šerdně ublíží,ale když potkal Janie,jinak to prostě nešlo a jeho srdce konečně otevřelo brány zapovězeného prostoru a Janie mohla vstoupit dovnitř.Strašně se mi Janie s Cabelem líbí,nádherně a nenuceně jeden druhého doplňují a navíc mají oba jedny z nejlepší prospěchů na škole,kde studium prolínají s tvrdou prací.Celková promyšlenost celého děje byla jednoduchá a čtení nebylo zdlouhavé ani nudné.Já to prostě zbožňuju.Jakmile se žačně číst kniha,tak právě u Lovkyně Snů máte hned jasno,kdo za jejím vznikem stojí,Autorčin rozeznatelný a přesto neotřelý,originální a poutající styl psaní je to,co vás bude doprovázet i v dny,kdy se necítíe zrovna snově.
U mě je to s touto knihou jasné.Je to ten nejlepší výběr,který se v kategorii snové problematiky nachází,protože absolutně překračuje hranice našeho klasického chápání snů.Za noc se nám zdá nespočet snů a většinu z toho si stejně nepamatujeme.Ale jestliže už teda sníte,jak velkou máme jistotu,že ty sny jsou jenom naše?Že je nikdo kromě nás nevidí a ani neuvidí?Usnete ve škole a jste si jisti,že nikdo o vašich snech nic neví? Tahle kniha se na snění dívá z úplně jiného,fascinujícího pohledu. Z pohledu Janie,lovkyně snů.Určitě nelituju,že jsem se do této série pustila,protože jsem se nechala strhnout tím jejím kouzlem a už se opravdu nemůžu dočkat,jak bude příběh Janie a Cabela pokračovat dál. Po konci tohoto druhého dílu jsem opravdu nesvá,protože už nedočkavě vyhlížím den,kdy vyjde třetí díl této série.Vstříc temnotě se mi líbil ještě více nežli první díl,napětí,akce,vášeň,pochopení a vzájemná pomoc se snoubí se strašlivým poznáním,které není z jediného hlediska příznivé,teda spíše naopak.I ve dny,kdy mi bylo tento týden nejdivněji a kdy jsem už opravdu nevěděla,co se se mnou děje se lovkyně snů se svým břitkým humorem a chytorostí zavrtala do mé hlavy a donutila mě se zase uklidnit.Takže pokud jste ještě do série Lovkyně Snů nepustili,tak mám jenom nekolik málo slov: Na nic nečekejte a šupky dupky do knihkupectví nebo knihovny pro Lovkyni Snů. Odhalí a navodí vám i takové sny,při kterých ani lapač snů nebude stačit splňovat svou všeobecně známou funkci. Jednoduše a jednoznačně doporučuju,dílo Lisy McMann krásně a nekonvenčně pokryje oblast nejedné věkové kateogrie bez ohledu na pohlaví čtenáře.

10/10

zdroj fotek: weheartit.com