13. května 2012 v 17:06 | Snow Fairy |  Reviews

Žánr: Duchové,Horor
Originální název: The Small Hand
Počet stran: 115
Nakladatelství: Metafora
Když se antikvář Adam Snow náhodou ocitne v zahradě zpustlého starého sídla, stane se něco neuvěřitelného. Do dlaně se mu vplíží neviditelná malá ručka!
Zpočátku je spíš zmatený, ale postupem času se dostaví záchvaty paniky, jako by ho někdo vlekl vstříc smrti. Jaké hrůzy se v polozbořeném domě a jeho kdysi skvostné zahradě, odehrály?
Když mu však na cestě do odlehlého kláštera, kam si jede prohlédnout vzácnou knihu, v bouři skočí pod auto přízračné dítě, je jasné, že své děsy v Anglii nenechal. Všechno nabývá stále tajemnějších a zlověstnějších obrysů a s mrazivou jistotou spěje k nečekanému rozuzlení...

Moc děkuju nakladatelství Metafora za poskytnutí recenzního výtisku!!
Knihu můžete koupit v každém dobrém knihkupectví nebo na internetových stránkách!!

Antikvář a hlavní postava tohoto příběhu je Adam Snow,jehož živností je zajišťování a shánění zakázek pro své klienty,jedná se o starší a někdy i velmi vzácné výtisky různých knih.Ale jednoho dne,po návštěvě svého klienta,Adam Snow odbočí autem na neoznačenou pustou silničku,která ho zavede k zchátralému místu,podle názvu k Bělostnému domu.Adam povahou tvrdošíjný a tvrdohlavý neváhá a vydává se prohlídnout si onen záhadný dům,z něhož zbyl spíšu už jenom tvar podobný domu pokrytý vrstou sametového mechu.A potom se to stane.Najednou se jeho ruky drží malá ručka,ručka malého dítěte,které proti všem protivenstvím je neviditelné.Prostě jako by tam nebylo.Ale Adam moc dobře ví,že tam bylo.
Následující soubor divných událostí vyvrcholí k něčemu nečekanému a neuvěřitelnému,všemi okolnostmi naprosto jasné,i když nepochopitelné.
Je vůbec možné,aby se v blízkosti každého jezera,řeky,umělého jezírka či jakéhokoliv jiného zdroje hlubší vody zjevovala oná malá ručka?
Protože je jasné,že duchové neexistují.Nebo snad přece jenom existují? A co když je záměr ducha jiný než jen navozovat nepříjemný pocit? Co když se chce mstít?

Po přečtení první mrazivé,duchařské knihy od Susan Hillové,Ženy v černém,jsem byla zvědavá,jaký námět,příběh a zápletku v sobě skrývá Malá ručka.Mám ráda,když se u knihy bojím,a knihy Susan Hillové tento strach zaručují,jenom v případě Malé ručky takových okamžiků,kdy vám běhal mráz po zádech a cítili byste celým svým tělem,že vás někdo sleduje,bylo méně.Rozporuplné pocity mám i z hlavní postavy,již zmiňovaného Adama Snowa.I když toužil po klidu a žádném znovuobjevení se malé ručky,tak se pořád z nějakého důvodu hnal do vosího hnízda,zpět na místo,kde jeho strašidelný pocit začal a od té doby ho dobrovázel všude,kde se objevil v blízkosti vody.I při jízdě autem,i při rozjímání u klášterního jezírka.Neustále se nažil přijít na kloub samotnému domu a pachtil se po podrobnostech,i za cenu strašlivých informací,kdo tam v tom domě bydlel a co se talo.Myslím,že Adam sám nevěděl,jestli chce něco vědět,ale shled událostí a okolností ho jednoduše donutily zjistit víc,pokud možno vše.Ale mám příběhy Susan Hillové ráda,jelikož opravdu zaručují pořádně mrazivý a neočekávaný čtenářský požitek z knihy.Tato kniha však nenesla kvality,které obsahovala Žena v černém,ale i tak je příběh celkový v závěru šokující a tragický konec je to,čím Susan plní své duchařské příběhy.Navíc,pokud narazíte na knihu psanou z pohledu muže,jejíž děj neprojevuje známky lásky ani vášně,nýbrž nepochopitelných a zašlých starých událostí,bude vám jisto jistě jasné,že by takovou knihu mohla mít na svědomí právě Susan Hillová.

Kniha je z kategorie těch tenounkých,jejíž obsah se počítá na pouhých 115 stránek,takže její přečtení vám moc času nezabere,protože se i dobře čte a zaujme vás díky svému ponurému ději.Duchařských knih se na knihkupeckých pultech v dnešní době objevuje pomálu,a proto knihy Susan Hillové jsou svým obsahem jedinečné.Mužská postava knížního Adama Snowa mi nijak závažně k srdci nepřirostla,ale určitě si ho budu pamatovat jako tvrdohlavého a odhodlaného,možná i trochu pošetilého,chápavého a chytrého muže,který se dostal do víru strašidelných událostí a na vlastní kůži pocítil dotek ducha.Pevný a přesto nehmotný.Náruživý a přesto i částečně přátelský.
Malou ručku zařazuji na pozici za svou povedenější,slavnější Ženu v černém.Občas jsem se nedokázala s knihou sžít,ale potom se většinou stalo něco,kvůli čemu jsem knížku nemohla jenom tak odložit.Mrazivost a tajmeno tohoto příběhu pocítíte,někdy více,někdy méně,z celého příběhu a pro milovníky nevysvětlitelných záhadností a strachu je tohle rozhodně správná knižní volba.Malá ručka rozhodně stojí za pozornost,ale pro mě se určitě řadí až za Ženu v černém.I tak Malou ručku doporučuju,protože svou úlohu duchařské story splnila jednoznačně.

7,5/10