24. června 2012 v 14:19 | Snow Fairy |  Recenze

Autor: Richelle Mead
Žánr: Fantasy, vampíři, sci - fi
Díl: 1. (volné pokračování Vampýrské akademie)
Originální název: Bloodlines
Počet stránek: 336
Nakladatelství: Domino
Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného.
Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnou uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí.
Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev…

Může obsahovat lehčí spoilery na díly Vampýrské Akdemie!!

Po rozhodnutí o nástupu nové královny na trůn měl nastat větší mír a právoplatný klid. Ale stal se opak, který někoho může stát život, za než by se všichni Strážci postavili vlastními těly. Není pochyb o tom, že Vasilisa Dragomirová má obrovskou šanci přetvořit zem v lepší a obyvatelnější místo pro Moroje a Dhampýry. Ale ne všichni byli pro to, aby se Lisa královnou stala a některé skupiny se stále a nejrůznějšími prostředky snaží tohle kralování narušit. A to by šlo velmi lehce, protože Lisa má už jenom jednoho rodinného příslušníka, který jí místo v hierarchii politického dění může zajistit. Pouze nevlastní sestru Jill. Ale odpůrci jsou nebezpečně vynalézaví a našli velmi efektivní způsob, jak rod Dragomirů svrhnout z královského trůnu, a sice, že by z cesty odstranili právě Jill. Ale tomuhle chtějí všichni zabránit a najdou spolu s alchymisty způsob, jak udržet mladičkou princenzu v bezpečí. Lidská škola by mohla být dobrý řešením, ale jaká je pravděpodobnost, že se i ve světě lidí neskrývají osoby dýchající pouze pro smrt Jill? Či pro smrt někoho jiného? Jak mohou vědět, že prostředí, ve které žijí obyčejní a občas i velmi vypočítaví lidé, je tím nejbezpečnějším a správným pro ochranu?
Boj o přežití právě začíná.

Není nutné představovat sérii, na kterou Pokrevní Pouta volně navazují. Vampýrskou Akademii zná jistě spousta čtenářů po celém světě a stala se fenoménem. A tento titul sérii právem náleží. Pokrevní pouta jsou strhujícím a dokonalým pokračováním z něhož budete doopravdy na větvi. Jelikož je kniha psána z pohledu alchymistky Sydney Sageové, vídíme všechny situace, spletité problémy a nebezpěčné akce knihy z pohledy odlišného od toho Roseina z Vampýrské akademie. Ti, kdo už si přečtli Vampýrskou akademii určitě znají styl psaní Richelle Mead a já jsem si takový styl zamilovala, všechna důležitá zákoutí celého příběhu vám do sebe postupem času krásně zapadají, ale před rozuzlení rozhodně nevíte, na čem jste. A právě takové napětí, nenasytné a všeobalující, vás pevně drží u knihy, kterou nejste sto odložit. Kromě "starých známých" postav, jenž můžeme znát právě z VA, se kterými se poznáváme hlouběji a podrobněji, seznamujeme se i s řadou nových dechberoucých hrdinů, kteří zásadně změní dění v knize. Každý čtenář si toho svého hrdinu najde, ať hned na začátku nebo později postupem knihy, ale ani jeden hrdina nezůstane opomenut. Já jsem si své oblíbence našla, a podle očekávání jím byl i Adrian Ivaškov. Adrianova vyřídilka a sarkastický styl vyjadřová mě jednozačně přesvědčil, že on je hodně důležitým tahounem celého příběhu, co se týká vtipu, šarmu a okouzlení. I student ze školy, na které se Sydney a Eddie snaží ochránit Jill, se našel člověk, který se mi docela líbil, ale ten je z docela jiného soudku než Adrian. A i když se Sydney od Rose hodně liší, pohled na věc ze Sydnyina pohledu se mi zatraceně líbil. Sydney mi byla sympatická od začátku převážně pro svou schopnost na vše najít logickou a nejrozumnější odpověď, ať už byla řešená věc jakkoli absurdní, Sydney tu odpověď znala. Zeptejte se jí na cokoli z jakéhokoli oboru života a Sydney vám řekne, co to znamená. Intelekt a důvtip, Sydney je opravdu věrná svému "řemeslu". Další postavy by mohly být až moc průkazné a spoustu věcí, které není dobré prozradit by prozradili, a já rozhodně nechci už dopředu odhalit překvapení, protože všechno nečekané, co kniha skrývá čeká jenom na svého dalšího čtenáře, aby mu pořádně vytřela zrak.

Chvála by mohla občas znít jako klišé, ale chvála této knihy určitě ne. Stojí za pochavalu, by dokonce za víc pochvaly. Richellin styl je ojedinělou souhrou humoru, lásky, smrti a nebezpečí, její rozverstvení vampýrského lidu je taktéž velmi originálním, Morojové s Dhampýry stavějící se proti nebezpečný, smrtonosným Strigojům. Musím říct, že volné pokračování nesoucí název Pokrevní pouta mě hodně bavilo. Čtení není nijak zdlouhavé ani náročné, rozhodně se toto dílo nedá považovat za slátaninu. Nachází se zde obdivuhodné množství zvratů, častokrát jsem zůstala sedět s vykulený očima a nemohla jsem uvěřit tomu, co jsem si právě přečetla. Několikero šoků, ze kterých mrazí také okoření celkové čtení. U takovýchto scén vás pěkně prohání strach, aby se náhodou nestalo něco špatného. Ovšem jestliže jste ale nečetli Vampýrskou akademii, mohlo by být trochu složitější dát si dohromady, jak se to vlastně všechno se všema a se vším má, což ale neznamená, že nic z toho nepochopíte, ba právě naopak. Richelle si pro své čtenáře připravila další úžasný příběh, který bude bavit a postupem se nestane jenom nudným představením. Autorka zase předvádí svůj spisovatelský rozsah a nabízí všem, kdo se chtějí jak zasmát, tak trochu zatřást strachem, naprosto úžasným způsobem zpracovaný příběh o síle prátelství a vůle, o schopnosti bojovat za svá přesvědčení a o vzájemné lidsko - vampýrské důvěře. Protože kdo říká, že i na první pohled nenapravitelná situace se nedá vyřešit, když se spojíte s těmi, kdo chtějí pomoci? Věrnost je důležitá a zde je to na první pohled patrné. Nikdy není vše tak, jak se na první pohled zdá, a tak si nemůžeme být jisti v podstatě ničím. Po přečtení tohoto dílu jsem natěšená, nedočkavá a nenasytná si už konečně přečíst druhý díl s názvem Zlatá lilie.

10/10