28. června 2012 v 19:31 | Snow Fairy |  Reviews

Dva meče

Autor: Karolina Limrová
Žánr: Fantasy, Upíři, Napětí
Originální název: -
Počet stran: 310
Nakladatelství: HOST
V ulicích Minneapolis řádí chladnokrevný vrah. Zanechává po sobě oběti, které nesou zjevné stopy mučení. Zatímco policie marně hledá jakoukoli stopu, lovci upírů vědí velmi dobře, s kým mají tu čest. Ví to i Daniel Phillips, ve dne řidič taxíku, v noci neúnavný lovec samotář, jehož do Minneapolis zavedla nešťastná láska. A ví to také Selena Torresová. Je silná, neohrožená a její touha po spravedlivé odplatě je účinnější než jakákoli zbraň. Selena Torresová však porušuje po staletí dodržované tradice. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je slepá. Lovcem se přece nikdy nemůže stát žena, která je… upír.

Moc děkuju nakladatelství HOST za poskytnutí recenzního výtisku!!

Už jsou to dva roky, dva roky plné obviňování, ohlížení se zpět a bědování, co by bylo kdyby. Hned po tom, co se stalo to s jeho milovanou Kate se Daniel odstěhoval od své rodiny, se kterou je ale stále v kontaktu, a svého dosavadního života tak daleko, aby se mohl pokusit zapomenout na bolestnou ránu zející v jeho srdci, tak velkou, že působí až nesnesitelnou bolest. Vždyť mu ji sebral přímo před očima. Ale Daniel Philips je přece lovec a jak už se předpokládá, něco vydrží. Pln nedosažitelné touhy se rozhodl začít nový život, ale takový luxus, jako je život v dobrotě a klidu mu nenáleží a potká dívku, která mu neskutečně učaruje a ovlivní jeho úsudek. Ale už na první pohled je jasné, že dívka jménem Selena, není tak úplně obyčejná holka, ale svým krásným způsobem je jedinečná a naprosto neodolatelná. Pravda má však trochu jinou definici a jakmile Danny zjistí, co je tahle dívka zač, neudělá to, co by u jiného jedince toho druhu považoval za samozřejmé a správné. Nechal ji žít a zamiloval se do ní natolik, že obětování se není tak úplně nemožný čin. I přes ne příliš zdrženlivou podstatu svého druhu je Selena počestná a drží se trochu zkrátka, i tak si ji přece jenom někdo z její minulosti přeje nejvíce vidět mrtvou nebo na své vlastní straně.
Navíc, Selena na krku nosí zlatý meč, který se dědí jenom v jedné konkrétní skupině lidí. Mezi lovci a jenom nekompromisně z otce na syna, jak je pak možné, že tento meč ochraňuje i Selenino tělo? Jak je možné, že vůbec ví, co dělat, když jí slepota zabraňuje vidět velmi podstatné věci? Daniel zde hraje dost silnou pozici na to, aby mohl zásadním způspbem zamíchat kartami. Skončí však tento příběh happyendem nebo právě naopak velkou tragédií?

Jak jistě víte, kniha Dva meče je volným pokračováním Dvou zrcadel. Po přečtení prvního dílu jsem byla totiž velmi zvědavá, jak se autorka se vším popere a bude pokračovat. Směle mohu říci, že díl druhý se mi líbil více než první. Snad je to větším množstím akčních a nečekaných scén nebo láskou, která v tomto případě nebyla tak, podle mě, uspěchaná. Každopádně jsem si Dva meče užila více. Menší dějovou změnou bylo prostředí a úhel pohledu, ze kterého byl příběh vyprávěn. První díl byl psán z pohledu Joshe a Kate, u kterých romance počala pohledem do zrcadla, zato druhý díl je psán z pohledu Daniela a Seleny, jejichž obrovským pojítkem byl právě lovecký řetízek se specifickým přívěškem. Upřímně jsem si opět hlavní ani vedlejší postavy neoblíbila až tak, že bych se z nich odsunula na druhou kolej, ale opravdu sympatickou postavou mi byla právě Selena. I přes svou omezenou možnost vidět věci takové jaké jsou si dokázala zachovat svou osobu, milou a loajální, avšak vmínáním okolního světa, byť se to zdá neuvěřitelné, dokázala s přehledem a naprosto přesně identifikovat, co se před ní odehrávalo. Její dokonalý sluch jí pomáhá přežít velmi zvláštním způsobem. Stejným způsobem taky vyjadřuje lásku k milované osobě. Pro mě je Selena od počátku osvěžením a okořeněním příběhu. Ovšem že Danny byl taktéž milou postavou, trochu více masochistickou ale přesto uvážlivou a silnou, ale Selena přece jenom převažuje. Už v recenzi na první díl (ZDE) jsem psala, že Karolina Limrová nám představuje nový a originální druh upíří rasy, v této knize se o tomto zvláštním druhu dozvídáme další a další, stašidelné i nebezpečné informace, což se mi taky docela zamlouvalo, upíři probíráni více do hloubky všech jejich vrstev.
Druhý díl upírsko - fantastické trilogie skrývá mnohá překvapení. Což takhle je zažít spolu s okouzlujícím Danielem a jedinečnou Selenou? Hned se dovíte, že tato dvojice se blíže seznámila za velmi netradičných okolností.

I když se mi tento díl líbil více, než ten předchozí, narazila jsem si zde na věci, které mi tak úplně neseděli. Autorka má svůj dobře rozpoznatelný spisovatelský styl, který se mi velmi líbí, ale část dějových zvratů mi připravily překvapení, z jejichž důsledků jsem zůstala jenom koukat s vykulenýma očima. Této sérii musí člověk přijít na chuť, někdo se do ní zamiluje a někdo jí může pohrdat. Já si však myslím, že právě Karolina, co by jedna z českých fantasy autorek odvedla do teď dobrou práci. Nejdůležitějším políčkem v tom, zda je kniha dobrá, rozhoduje nápad a námět knihy, v případě Dvou mečů se nápad povedl, měl zvrat i spád a velmi příjěmně se kniha četla. U této knihy musím říct, že mě tak trochu děsí samotná obálka, oko na ní mi přijde dosti reálné a hroty nožů mířené z vrchu i ze spodu na oko mi způsobují menší zimnici. Jestliže máte u knih rádi napětí, neočekávaná tajemství a lehčí milostné, romantické scény, pak je volba jasná. Samozřejmě po přečtení prvního dílu, který pokud se vám nebude moc líbit, tak tuhle sérii hned nemusíte zavrhnout, protože druhý díl se vám bude z jakkoli velké části líbit. Po úvodním entreé se tento druhý díl opravdu vyplatí přečíst. A pokud chcete nahlédnout do kotlíku děl českých autorek fantasy a upírů, tak by tahle série mohla bý tou správnou, chybějící ingrediencí do vašeho kouzelného knižního lektvaru.

8/10