15. června 2012 v 19:33 | Snow Fairy |  Reviews

Dvě zrcadla

Autor: Karolina Limrová
Žánr: Fantasy, Fun fiction, upíři
Originální název: -
Počet stran: 280
Nakladatelství: HOST
Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Na půdě chátrajícího sídla objeví prastaré zrcadlo, jehož kouzelná moc ho zavede do pokoje neznámé dívky. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho nitru se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu obraz v zrcadle nestačí? Co když víc než po lidské krvi zatouží po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít víc než její úsměv?

Moc děkuju nakladatelství HOST za poskytnutí recenzního výtisku!!
Může obsahovat lehčí spoilery pro ty, kdo knihu nečetli!!

Joshua Merboth. Kate Simmonsová. Nikdy se neviděli, nikde se nepotkali, nidky se neznali. A přece je právě těmto dvěma osobám souzeno se potkat. Tvrdě a osudově. Žádný kompromis není k nalezení, tyto dvě osoby se prostě potkají. Jenom velmi neobvyklým způsobem. V zrcadlech. Při východu a západu slunce. Jenom tehdy, jinak nebyla téměř žádná šance se potkat, doopravdy se jeden druhého dotknout, doopravdy cítit vzájemnou přítomnost. Ale Josh a Kate nejsou stejní. To, co k sobě cítí si je však velmi podobné. Vlastně stejné, stejně silné. Kate je obyčejná dívka, která má svou práci v knihkupectví a svého nejlepšího kamaráda Dannyho. Josh je zase přesným opakem člověka. Život v ústraní, daleko od lidí je to jediné, co naplňuje jeho dlouhý život. Ale jakmile několikrát spatří Kateninu tvář ve svém zrcadle, ví jednu věc naprosto jistě. Tuhle dívku musí najít. Neexistuje nic, co by Joshe zastavilo před velkým hledáním své milované dívky ze zrcadla. A není pochyb o tom, že Kate touží Joshe spatřit také. Josh i Kate se vydávají na cestu. Na cestu, na jejíž konci čeká ta nejvytouženější ze všech touh.
Ale každá taková romance má nějaký háček, který nebude jenom tak jednoduché ignorovat. Co když se Kate bude bát tolik, že ho opustí? Co když ho zavrhne? Ale jenom otázky ohledně jejich nějakého budoucího vztahu nebudou tou nejtěžší překážkou. Na světě existuje jedno další, mnohem větší zlo, které si už brousí zuby na zničení všeho krásného.
Jak tohle může jenom dopadnout?

Knihu Dvě Zrcadla jsem začala číst hned z několika důvodů, ale tím nejhlavnějším bylo jedno obrovské a vřelé doporučení dvou úžasných kamarádek, myslím, že oni už budou vědět, takže vám za toto poručení moc děkuju. Ale musím se přiznat, že jsem knihou docela zaskočena. Nijak giganticky negativně, ale bylo tam několik věcí, které mě zarazily a tak nějak i dost šokovaly. Co je plusem, tak určitě to, že kniha je z pera české autorky, netřeba se velice zmiňovat, že kniha se neskutečně podobá jednomu mému oblíbenému dílu od americké autorky Stephenie Meyer. Vliv Stmívání byl už od začátku příběhu docela značný, ale to určitě není to, co mě zaskočilo nepřipravenou. Ale k tomu se dostanu později. Některé části knihy se mi opravdu moc líbily, jde poznat, že autorka má cit pro náš krásný český jazyk, ale co se týká postav, tak jsem si nikoho nijak moc neoblíbila. Nikdo mi nějakým silným a přitažlivým způsobem nepřirostl k srdci. U Joshe poznáváme úplně nový typ upířích bytostí, právě zde nabírají úplně jiný rozměr, což se mi líbilo, jenom kdybych nějakého takové upíra, byť na první pohled krásného a neskutečně přitažlivého, potkala, jak se pormenáduje na slunci, nevím jestli bych nevzala ihned nohy na ramena. Ale tuhle změnu u upířího druhu považuju za dobrý krok a zaručeně jsem něco takového nečekala. Kate, když už bych ji měla postavit na místo oblíbenosti, byla by nespíš na druhém místě. Občas mi přišla dost teatrální a sentinemtalismus jí také nebyl cizí, jinak se mi Katenina role docela zamlouvala, kdyby měla jiné vlastnosti, nejspíš už by se to k příběhu až tak nehodilo. Ale co jsem nečekala ani náhodou? Na mě se milostný vztah obou hrdinů vyvíjel až moc rychle, jako by potřebovali zažít všechno na světě hned v tu chvíli. Najednou bum a už se nedalo nic dělat. Trochu jsem dostávala závrať z takové rychlosti. Avšak sled a spád událostí se mi dále vcelku líbil. Četli - li jste Stmívání a to se vám líbilo, pak by tahle kniha mohla být další, po které sáhnete. Jelikož je psána z pohledu obou hlavních hrdinů, jejichž pasáže se střídají, vidítě všechno ze dvou různých úhlů, znáte myšlenky hned obou hrdinů. Jenom se nebát zklamání, avšak není zaručno, že nepřijde.

Po přečtení knihy ale stále váhám, jak hodnotit. Na jednu stranu jsem strašně ráda, že jsem měla tu možnost si knihu od české autorky přečíst, protože se v závěru povedla, ale na stranu druhou jsem zaskočena tím rychlým sledem událostí, co se týká vztahu mezi Joshuou a Kate. Ale jak už jsem říkala, kniha byla plna úžasných scén, kterých tam převládalo nad těmi negativnějšími. Nutno podotknout, že díla českých fantasy autorek začínají být populární a když jejich knihy čtete je pochopitelné, proč jsou stále známějšími. Příkladem jsou právě i Dvě Zrcadla, u někoho vychvalována, u někoho nenáviděna. Někdo si tvojí za pozitivním a někdo za negativním názorem. Já jsem někde uprostřed. Zvolila jsem zlatou střední cestu, a proto knihu považuju za dosti povedenou s vyjímkami. Mě se knížka četla hezky a docela jsem se při čtení i uvolnila, ale není vyloučeno, že se při čtení jenom nezarazíte a nezůstanente koukat s vykulenýma očima. Několik takových šokujících tajemství se odahlila před očima i mě a moje pohodové rozpoložení se najednou rozplynulo. Napětí a akce knize stoprocentně nechybí. Jestliže vás oslovila a zaujala obálka, což takhle zkusit i samotný příběh?

7,5/10