11. června 2012 v 10:56 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Nacumi Óči
Žánr: Manga, komiks
Originální název: -
Počet stran: 176
Nakladatelství: Zoner Press
Meru je odhodlaná podniknout, co bude v jejích silách, aby se v její škole všem líbilo.
Meru se stala předsedkyní studentské rady a vyhrála první bitvu ve válce proti partě, která terorizuje školu. Spolužáci jsou nadšení, Meru získává nové přátele a mohlo by se zdát, že teď už bude jenom líp. Jenže nečekaný polibek od nejvěrnějšího spojence Ruky všechno zkomplikuje. Její nadlidská síla je totiž najednou pryč a Meru se marně snaží pochopit emoce, které se hlásí o slovo. A aby toho nebylo málo, Ičija ji vyzve na souboj, jehož výsledek rozhodne všechno. A do toho ještě přichází na školu nový učitel, který podobná alotria nehodlá tolerovat! Stane se z něj vítaný spojenec, nebo další protivník, kterého Meru bude muset porazit, aby ze školy udělala místo, kde spolu budou všichni vycházet?

Moc děkuju nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku!!

Meruin příběh pokračuje. Když už se zdá, že se život na střední škole začíná ubírat správným směrem, stane se něco, co tězce získanou harmonii zas a znovu naruší. Ale tentokrát je takových rušivých elementů více, mezi něž se může zařadit i menší nehoda, která se Meru ve škole přihodí. Ale taková nehoda je Meruině případě nepřípustná a normálně by se jí hravě vyhnula, ale když někdo tak silný, jako Meru odhalí, že i ona velká bojovnice má nějaké slabiny, je potom její síla částečně omezena. Té situace, kdy ve škole Meru chybí se Ajuzawa a jeho parta znovu pouští do své války s celou školou, ale Meru se jenom tak nevzdá a přitom si koleduje o velký průšvih. K tomu všemu do školy přijde nový učitel, který má svá vlastní prasvidla, jež používá k usměrnění průšvihářů jako je Ajuzawa. Ale jeho metody jsou mnohdy velmi nespravedlivé.
Co všechno bude nutné udělat, aby střední škola byla místem, kam se budou studenti rádi vracet a zažijí tam jedny z nejlepších zážitků ve svém životě? Bude Meru i přes spoustu těžkkých překážek schopna dát vše znova do pořádku?

A je tu pokračování! Pokračování příběhu dvanáctileté dívenky Meru, která byla od mala vychována k umu bojových umění, díky tomu si vytvořila velice silnou schopnost bojovat. A uplatňuje ji i ve škole, i když ví, že by na sebe neměla přespříliš poukazovat. V druhé díle mangy Fly High! Leť výš nahlížíme do dalšího stádia Meruina života, které bude ve spoustě ohledech mnohem komplikovanejší než v díle prvním. Objevuje se zde láska, přátelství, ale i zadostiučinění, které je doprovázeno nesčteným množstvím problémů. Celkově se mi tento díl líbíl možná i o trochu více, než první díl. Postavy vystupující v této manze jsem si v závěru oblíbila ještě mnohem více, dokonce i tyranistický a nezkrotný Ajuzawa zde ukázal i své jiné, lepší stránky. Moc se mi líbí, že tato "četba" je nenáročná a v případě Fly High! mě dokáže velmi povzbudit. Manga žánr má jednu velkou výhodu, a sice, že má přiměřený počet stran a text je vepsán do konverzačních bublinek, tudíž vám čtení nezabere moc času, ale i tak si čtení dokážete užít.

Není nutno nějak hlouběji rozebírat, že manga žánr v dnešní době ovlivňuje čím dál větší skupiny lidí. Jak filmaře, kteří tvoří na náměty mangy seriálové zpracování amine, které je v dnešní době velmi populární, ale také výrazně ovlivňuje japonskou kulturu některých lidských skupin, převážně tedy mladé obyvatele, kteří svůj styl oblékání stylizují do podoby svých oblíbených hlavních hrdinů. Já se musím přiznat, že se mi čtení mangy velmi zalíbilo a do budoucna určitě plánuju přečíst i další tituly, protože čtení tohoto žánru není nijak těžké a je velmi dobré na oddech, čtení si užíváte a máte z něj dokonce i radost. Navíc kresby japonských postaviček jsou vážně nádherné, někdo je možná může považovat za dětinské, ale mě se velmi zalíbily, protože dá určitě velkou práci, než se takový obrázek namaluje. Nejtypičtějšími znaky japonských hrdinů jsou dlouhé hubené nohy a štíhlé tělo, vlasy až na zem a obrovské jako by psí oči. Takže, jak jsem se vlastně chtěla k této knížece vyjádřit? Použiju asi to, co jsem psala už v recenzi na předchozí díl (ZDE), pokud jste se rozhodli, že přece jenom mangu zkusíte, na začátek bych určitě doporučila právě Fly High! Leť výš, je to velmi příjemné oddechové čtení, u kterého se alespoň jednou určitě zasmějete od srdce a ten úsměv při čtení vám zůstane. Takže hurá do knihkupectví a odnést si příběh odvážné Meru Tačibany. Všechno, co se v knize skrývá čeká jenom na to, až to začnete postupně odhalovat.

10/10