Recenze - Glee: Jak to začalo

6. srpna 2012 v 8:04 | Snow Fairy |  Recenze

Glee: Jak to začalo

Autor: Sophie Lowell
Žánr: Humor, Muzika, Romantika
Originální název: Glee - The Beginnig
Počet stran: 192
Všichni fanoušci Glee pozor! Tahle knížka je oficiální "prequel" k seriálu! Každé velké vystoupení potřebuje zahřívací kolo - chcete vědět, co se dělo, než Glee převzal pan Schuester? Kdy si Rachel poprvé uvědomila, že Finn je víc než jen natvrdlý fotbalista? Jak začal tajný románek Pucka a Quinn? A jak Glee fungovalo, než získalo pořádného vůdce? No upřímně, zrovna jim to neladilo... Připravte si Zlaté hvězdy a šplouchy - je čas zjistit, co se stalo, než tahle úžasná show začala!

Sexy roztleskávačky, jejichž kapitánku, Qinn Fabrayovou, každý považuje za královnu celibátu. Dominantní fotbalisté, jejichž hlavního quaterbacka, Finna Hudsona, považují za krasavce s ne zrovna velkokapacitním mozkem a přesto srdcem na pravém místě vlevo, jeho nejlepšího kamaráda Pucka, kterého každý zná jako drzého, uštěpačného flákače, přičemž holky, a dokonce i "maminy", v jeho přítomnosti vzdychají blahem. Pak jsou tu ještě další středoškoláci s různým životním stylem od čutálistů až po... no všechny ostatní. Ale nesmíme zapomenout na děti z Glee klubu. Pro celou školu téměř absolutní vyvrhelové, avšak s obrovským talentem, kteří všichni do jednoho člena mají stejné ambice: stát se hvězdou. Sláva ale chce spoustu práce a taky je nutné si projít takovou "zkušeností " jako je střední škola, kde se dětem z Glee za patami drží smůla a každou chvíli jim z některé strany přiletí pěkně mrazivý, lepivý, ovocný šplouch. I když Glee moc členů nemá, tak i přes všechen jejich talent jim něco chybí, nějak jim to spolu nezní. A navíc po škole chodí asi ta nejambicióznější hvězda, Rachel Berryová, která pro svou slávu udělá první poslední. Převzít na čtrnáct dní školní rozhlas? Pro Rachel žádný problém. Denodenně si vylepšovat reputaci na MySpace? To je přece umělecká povinnost nastávající hvězdy. Pomoci svým nezměrným talentem ke zlepšení pověsti Glee klub? Bude to dřina, ale Rachel Berryová se nezastaví před ničím!
To by ovšem nebyla střední škola, kdyby se neustále něco příšeného a ponižujícího dětem z Glee nestávalo. Přesně jako na recitálu "Milujeme hudbu"...
Ale jak je to doopravdy s Qinn a Finnem? A jak do jejich vztahu zasahuje Puck? A co Glee klub a jeho členové - černošská zpívající královna Mercedes, "koktavá" asiatka se světovým talentem Tina, milý vozíčkář Artie,jehož hlas dokáže odzbrojit a homosexuální bůh módy Kurt a jejich nová posila sama úžasná Rachel Berryová? Život na střední není v ničem jednoduchý a o tom se můžete přesvědčit v podání našich talentovaných pěvěckých hrdinů GLEE. A že to bude teda obrovská dřina... v každém směru...

Glee Jak to začalo je knižní "sestrou" stejnojmenného seriálu, který jsem si poslední dobou, zásluhou jednoho určitého člověka, opravdu velmi oblíbila. Proto přečíst knihu byla v podstatě nutnost, kterou jsem si nechtěla nechat ujít. A doopravdy to stálo za to.
Typické kousavé hlášky trenérky Rozinek Sue Sylvestrové, krutě mrazivé šplouchy, které fotbaliské téměř každodenně uštědřují svým "vyvrhelským" spolužákům z Glee, krkolomné přemety roztleskávaček v čele s Qinn, ktrerá je podle všech vzorem nevinnosti, Santanou, temperamentní a nezkrotnou divoškou a Brittany, dívkou až přespříliš blonďatou. Nekonečné prohry fotbalistů, přičemž u Finna a Pucka není fotbal jedinou jejich "starostí". I špinavá fóbie slečny Pilsburyové, která vidí flek plný bakterií, i když nikde vidět není. A samozřejmě se vší snahou dětí z Glee ukázat celé škole a také celému světu, že mají obrovský talent, který jim jednou pomůže dostat se ze zapadákova jako Lima, a to ve velkém stylu. A s učitelem španělštiny, Willem Shuesterem, který zakročí a převezme zodpovědnost...
I když se říká, že kniha má vždy něco víc než film či seriál, řekla bych, že v případě této knihy je to naopak. Něco knize chybí, ale to se dá pochopit, protože kniha vám nezačně zpívat tu největší pecku od Beyoncé jenom proto, že je to tam napsané, ale v seriálu máte právě možnost slyšet veškerý a hodně široký talent všech zpívajících hrdinů Glee. V tomto má seriál opravdu obrovskou výhodu, avšak kniha má do sebe to, že když si tak čtete všechno, co se děje na střední škole, nemáte jinou možnost než se jenom uculovat a trochu se pochichtávat. Přesně tak jsem to totiž dělala já.
Stejně jako u seriálu, tak i u knihy jsem měla neustále pusu od ucha k uchu a občas jsem dokonce vypískla smíchy až moc hlasitě. Protože McKinleyova střední je opravdu velký rybník, v němž najít tu největší rybu nebude asi nikdy jednoduché. A stejně tak projít džunglí šplouchů a zlatých hvězd znamená dosti trnitou cestu vpřed.

Postavy byly promyšleny tak, aby jste si je okamžitě oblíbili, možná ne, aby jste se do nich zamilovali, i když to se může taky stát, ale jednoduše vám ukáží, že život není jenom procházka růžovým sadem a i to nejmenší přání něco stojí. A že to mnohdy jsou opravdu velké oběti, ale to všechno si můžete krásně představovat jak u knihy tak u seriálu, i když, a teď se budu znovu oprakovat, to všechno jde v seriálu mnohem víc vidět a celkově jsou emoce v seriálu patrnější, než v knize.
Já jsem si oblíbila hned několik postav a ostatní za těmi mými "vyvolenými" ani moc nezaostávají. Nejradši mám jednoznačně Finna, i když by se mohlo zdát, že to natvrdlý s nerozhodný fotbalista, tak mě se zalíbil na první pohled. Nejspíš nepřekvapím, když řeknu, že z holek mám ráda Rachel Berryovou. Je to sice dívka, která ze všeho nejvíc touží být slavná a viděna, ale i přes všechny její tak trochu sebestřednější zálety je to holka, která moc dobře chápe, co musí udělat proto, aby si splnila sen, po kterém tolik touží a také ví, co znamená být týmová hráčka. A to se mi na ní právě líbí, Rachel ví, co chce a i přes neúspěch udělá vše, co bude v jejích silách, aby se k cíli dostala. A vlastně abych pravdu řekla, mám ráda všechny postavy z Glee. Každý tam má své místo a to místo zastává naprosto úžasně.
Glee v seriálové podobě má takovou zvláštní moc, že když se na něj díváte, tak jakmile shlédnete jeden díl, máte nutkání a potřebu dívat se dál a třeba i celý den a potom vás tím pádem taky zajímá, jaká je kniha. Já jsem se smála u obou, takže pokud jste se ještě nepodívali na seriál, rozhodně doporučuju to napravit. A pokud jste nečetli knihu? Zkusit ji přečíst můžete, ale ne všechny čtenáře může bavit. I tak se mi zdá, že se Jak to začalo jako "prequel" k seriálu opravdu povedlo. Jelikož se děj odehrává přede vším, co známe ze seriálu, tak to stojí za přečtení snad ještě víc, protože se dozvítě některé věci, které byly zraku seriálové kamery utajeny.

8/10