Reviews - Démon z Hex Hall

3. srpna 2012 v 8:33 | Snow Fairy |  Reviews

Démon z Hax Hall

Autor: Rachel Hawkins
Žánr: Fantasy, čarodějnice
Originální název: Demonglass
Počet stran: 248
Sophie Mercerová si myslela, že je čarodějka. Proto byla ostatně poslána do Hex Hall, nápravného zařízení pro delikventy Prodigia, tedy čarodějky, kouzelníky, víly a podobné bytosti. To si ale myslela ale ještě předtím, než zjistila, kdože je vlastně její otec, a že Archer Cross patří k L´Occhio di Dio, které se snaží Prodigia vyhladit z povrchu zemského - a namísto dalšího polibku mu tak musela vrazit jednu pěstí. Že je čarodějnice si myslela do chvíle, než se ukázalo, že je démon. Velká moc však sebou přináší i velká riziko, a než vystavovat nebezpečí své blízké, bude možná lepší se jí zbavit... Co ale dělat, když se ukáže, že i její nové kamarádky jsou démoni a svou sílu rozhodně neplánují použít k žádným bohulibým účelům? Do toho se o Sophii začne zajímat L´Occhio di Dio, a koho jiného za Sophií poslat než Archera. Ještě štěstí, že k němu Sophie už nic necítí. Nebo ano?

Mnohokrát děkuju nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku!!

Jeden ostrov. Jedna škola, nápravný ústav pro mladé delikventy Prodigia. A jedno velké, temné tajemství, které po odhalení způsobí neuvěřitelnou horu problémů, a to převážně mladé Sophii Mercerové, která se na Hecate Hall, zkráceně Hex Hall, dostala také za velmi kouzelných a taky nepovedených okolností. Se Sophií se setkáváme šest měsíců po nehezké události, která z hodně nebezpečného pokusu zjistit pravdu propukla v boj o přežití. Protože je Sophiin otec ředitelem Rady, rozhodl se, po opravdu hodně dlouhé době, že se své dceři začně zase trochu více věnovat, takže ji společně s růžovomilnou upírkou Jennou a léčitelem Calem, vezme do sídla Thorne Abbey, aby se trochu uklidnila a pokud možno, začala i trochu lépe ovládat své démonicky nevyzpytetalné kouzelné síly. Ale i takový obyčejný letní výlet na venkov Londýna se zvrhne v ještě větší boj o přežití, protože to, co čeká na správnou příležitost k útoku na obyvatele honosného pozemku Thorne Abbey, už není jenom nějaká lehce zapuditelná, život ohrožující magická síla. Sama Sophie má ve svém životě několikero úskalí, které se jí drží neustále v patách a se kterými by se velmi ráda konečně vypořádala. Ale jakmile nastane ten smrtící zmatek všechny myšlenky na střeštěnou budoucnost jsou ty tam. Ještě k tomu by si Sophie přála zachránit ty, na kterých ji tolik záleží i přesto, že jeden z těch milovaných je úhlavním nepřítelem Prodigia.
Všechny problémy způsobují nečekané a zničehonic se objevující faktory, ale to všechno, co se odehrává na Thorne Abbey, nezpůsobilo nečekané a nové nebezpečí. Hlavní hnací silou všeho zla se stala věc stará několik let. S neulehčujícím nepřítelem s příhodným jménem, L' Occhio di Dio, v patách se všechny plány, jež by mohly zlepšit budoucnost, rozplynuly v pouhou mlhu.
Jedno, jediné kouzlo, které už před dávnou dobou všechno změnilo. A rozhodně ne k lepšímu.

Démon z Hex Hall jakožto druhý díl do série Hex Hall, mě opravdu velmi mile překvapil svým nečekaným spádem událostí, které byly poněkud akčnější, než v dílem prvním. Což tedy považuju za hodně pochvalný doplněk. Rachel svým čtenářům ukazuje, že čarodějky nejsou vždy ty kouzelné bytůstky se znamínkem krásy na spánku a s letajícím koštětem, jako dopravním prostředkem, ale naopak že to dokáží být až ďábelsky nadpřirozené bytosti spřádající démonické plány.
U příběhů Rachel Hawkinsové si velmi libuji v jedné věci. A sice v té, že dovede suverenním způsobem chrlit prostřednictvím své postavy Sophie Mercerové jednu vtipnou pozmánku za druhou. Přičemž celkové provedení příběhu a i samotné dialogy jsou přinejmenším humorné. Samotná Sophie kudy jde, trousí jednu vtipnou pozmánku za druhou, byť jsou to třeba jenom její vlastní myšlenky. Jak už jsem se zmínila, tak Rachel se svými hrdiny zabrousila i do akčnějších končin, kde je ten i nejnevinnější člen Prodigia přece jenom tak trochu prohnaný padouch beze špetky soucitu. Ona ani Sophie není obyčejná čarodějnice. Kouzelné schopnosti sice má, ale ty jsou více než démonické.
Po konci prvního dílu jsem byla opravdu velmi zvědavá, jak bude Sophiin příběh pokračovat, takže mě hodně potěšilo, že v celém příběhu začal více vystupovat z pozadí léčitel Cal. Jak se ukáže, má Cal se Sophií trochu více svazujícího, než respekt jeden k druhému, ovšem že je ta rodící se silnější náklonnost těchto dvou hrdinů pětována pouze z části a poněkud jednostranně. Myslím, že postava Cala příjemně osvěžila příběh už tak povedený, ale s Calovou přítomností veškeré postavové nedostatky vzaly za své.
Nepochybně tahle série zaujme obálkami, které, řekněme si upřímně, se opravdu povedly. A i když některé nic neříkající obálky možná ani moc nezaujmou, tak právě obálka, jež zdobí tuto knihu, má svůj význam, který čeká v knize samotné na odhalení čtenáři.

Kromě starých známých postav, jež jsem měla možnost poznat v prvním díle, se v druhé knize této série objevilo i pár nováčků, kteří, jak se později ukazuje, začínají tak trochu vystrkovat růžky.
Co se dále týká postav, tak jsem si kromě Cala oblíbila, už z prvního dílu, upírku Jennu, jejíž závislost je opravdu až neskutečně růžová, společně s její povahou se z Jenny stává postava, která vás donutí dívat se na svět přes růžové brýle. Ovšemže i další postavy měly něco do sebe, ale hlavní hrdinové mi opravdu padli noty.
I když jsem měla občas tak trochu pocit jakoby se autorka snažila vtipnýma poznámkama Sophie zakecat příběh, aby tím alespoň trochu odlehčila čtení, nemůžu říci, že by se mi četlo špatně. Právě naopak, kniha se čte v podstatě sama a díky nevelkému počtu stran a poměrně krátkým kapitolám, má tato kniha opravdu velkou výhodu. A sice takovou, že když si chcete na chvíli od čtení odpočinout, nemusíte u jedné kapitoly strávit moc dlouhou dobu. Už z předchozího dílu jsem si tuto sérii oblíbila, protože právě tím vtipným artiklem mi učarovala a celkově jsem si ji i hodně užívala. Co se týká druhého dílu, tak Sophie svou humoristickou a sarkastiskou stránku neztratila a stejně jako v případě prvního dílu jsem si užívala i díl druhý, přičemž samotnému čtenářskému zážitku pomáhalo množství malých dílečků jedné skládanky, která se postupně v průběhu knihy začala skládat dohromady. Ve světle nadcházejících událostí se s velkou pravděpodobností budou další Sophiiny počiny odvíjet hodně nečekaným směrem a právě na takový nečekaný vývoj události se už opravdu těším ve třetím díle, který, jak doufám, mě opět příjemně překvapí.

10/10