7. září 2012 v 16:23 | Snow Fairy |  Recenze

Autor: Melissa De La Cruz
Žánr: Fantasy, Nadpřirozeno, Upíři
Originální název: Blue Blood
Počet stran: 240
Nakladatelství: BB art
Mladí, krásní, bohatí… nesmrtelní
Schuyler Van Alenové je patnáct. Přestože pochází ze slavné a kdysi bohaté rodiny, většina jejích vrstevníků jí opovrhuje a doma s ní žije jen přísná babička; otce Schuyler nikdy neviděla a matka leží už dlouhá léta v kómatu. Ke všemu se teď u ní a několika dalších spolužáků z prestižní newyorské střední školy začínají objevovat podivné příznaky - modrající žíly na rukou, náhlé vize z minulosti a chuť na syrové maso. Když je za záhadných okolností zavražděna šestnáctiletá Aggie, Schuyler a ostatní se dozvídají děsivou pravdu - nejsou tak úplně lidé…
Kolik tajemství skrývají nejbohatší rodiny New Yorku? Možná jen jedno - ale zato je staré jako lidstvo samo a doslova krvavé. V kulisách metropole se rozvíjí příběh plný lásky, nenávisti a napětí.
Napadlo vás někdy, co všechno se děje za zavřenými dveřmi nejluxusnějších domácností v New Yorku? Newyorská smetánka je bohatá, slavná… a nesmrtelná.
Mají styl, moc, peníze - a sužuje je podivná žízeň. Osud rozehrává v kulisách New Yorku příběh, v němž účinkují láska, nenávist, naděje, smrt i fascinující tajemství, které navždy změní život všech, kterých se dotkne.

Úspěch znamená moc. Moc znamená postavení. A postavení určuje náš osud. Schuyler je v podstatě společenský vyděděnec, přestože je její rodina opravdu velmi vlivná. Schuyler nejnovější trendy v oblečení moc nezajímají a své neduhy už nebere jako něco, co by měla odstranit jenom proto, aby se zavděčila těm mocnějším. Ale jak se velmi brzy ukáže, její postavení je, a to nejen díky bohatství její rodiny, mnohem, ale mnohem vyšší, než by vůbec kdy čekala. A pak jsou zde dvojčata Forceovi, Mimi a Jack. Sourozenci, kteří vládnou škole madam Dutchesové a nikdo si je nedovolí urazit, všichni je respektují a snaží se vyrovnat jejich velikosti. Ale konkrétně Mimina osobnost je velmi nevyzpytatelná a mocná, proto dosáhnout podobnosti s touto dívkou nebude nikdy ta nejlehčí věc. A nakonec tu máme Bliss Llwellynová, dcerou movitého senátora, která jako jedna z mála vyvolených na škole něco znamená.
A záhadný Spolek boháčů, který se z počátku zdá být jenom obyčejným doupětem peněz, se nakonec promění ve Spolek vyjímečných. Těch, jejichž krev není červená nýbrž... modrá.
A také záhadné smrti hned několika modrokrevných, kteří se nejspíš stali oběťmi nebezpečného nočního tvora, o jehož existenci Spolek opravdu velmi pochybuje.
Bude Schuyler schopná díky své neskutečné vyjímečnosti vyřešit tento nebezpečný problém, který sužuje jí rovné bytosti noci? Tma nastává a pouliční lapmy nevrhají jen nehybné stíny...

Modrá krev v podání Melissy de la Cruz se může zařadit mezi knihy svého žánru. Mezi upíry, kteří obývají knihy knižního světa. Ale teď už si nejsem tak docela jistá, že upíři vládnou světu. Po dystopiích a dalších povedených dílech autorů se mi občas zdá, že upíří knihy vzali nohy na ramena a šly se schovat někam do rohů poliček a bojí se odtamtud vyjít na denní světlo. Že by to bylo strachem, že se promění v prach, jakmile spatří jitřní světlo nového dne? O tom opravdu velmi pochybuji. I když je možné, že poslední dobou jsou více žádanější jiné knižní tituly a žánry a upíři už nejsou zrovna v kurzu, já bych upířiny ještě zapisovala na černou listinu, protože knihy tohoto žánru si opravdu získali moje srdce a jen tak ho nepustí, proto jsem byla opravdu neskutečně zvědavá, co skrývá právě knižní série Modrá krev. Vůbec jsem netušila, co bych měla očekávat. Anotace mi sice něco málo, ale opravdu málo napověděla, což také zapříčinilo několik velkých překvapení, avšak i přes matnou představu jsem měla v hlavě jako vymetené, když jsem měla odhadnout, co se bude v knize odehrávat. V mnohém pro mě byla kniha opravdu velkým překvapením, ale občas bohužel také zklamáním. Nemůžu však řící, že bych se po celou dobu čtení nudila, to vůbec ne. Ale i takové momenty se v knize obejvily a chvílemi jsem se nedokázala odrazit ode dna, kdy mě kniha tak trochu nudila. Ovšem s koncem prvního dílu také stoupalo i napětí a celková atmosféra se trochu vyčistila a já jsem se opět dokázala pořádně začíst.

Jelikož je kniha psána hned z několika pohledů, měla jsem tudíž možnost nahlédnout do světa hned několika knižních hrdinů. Každý pohled byl jiný a originální svým zvláštním způsobem. Nejradši jsem ale měla pasáže z pohledu Schuyler, ve kterých po většinu času figuroval i Schuyleřín nejlepší kamarád Oliver, kterého jsem si opravdu velmi oblíbila. Jeho osobnost měla určitou jiskru a jeho smysl pro humor i spravedlnost mi taky nebyl jinak nepříjemný. Schuyler jsem si sice také trochu oblíbila, ale už ne tak jako Olivera. Schuyler mi občas přišla opravdu hodně nerozhodná, jako by sama nevěděla, za který tým má kopat. Ovšem to ale nebyla nijak odpuzující postava. Její místo bylo pevně ukotveno, a jestliže by bylo odstraněno, nedával by příběh pořádný smysl. O dalších postavách bych taktéž mohla něco říci, ale těch bylo v knize opravdu hodně, které by stály za pár slov, proto bych ještě v neposlední řadě zmínila Jacka Force. Tento chlapec mě v jednu chvíli opravdu vytočil, ale jeho pohnutky jsem pochopila. Jen mi byl v jednu chvíli nepříjemný a občas jsem měla chuť ho trochu propleskout.
Abych své hodnocení přespříliš neprodlužovala, mám z knihy pořád tak trochu rozporuplné pocity. Kniha se mi líbila, ale zároveň mě trochu nudila. Příběh je opravdu originální a poutavý, jenom podle mě postrádá určitou jiskru, která vám nedá pokoj po celou dobu čtení.
Proto bych tuto knihu hodnotila jako dobrý nadprůměr a jestliže máte chuť číst nějakou oddechovou upířinu, pak je tato kniha tou nejlepší volbou pro vás.

7/10