Reviews - Mayské proroctví

18. září 2012 v 16:08 | Snow Fairy |  Reviews

Mayské proroctví - Zápas o osud lidstva

Autor: Christy Raedeke
Žánr: Záhadná a dobrodružná literatura
Originální název: The Daykeeper' s Grimoire (Prophecy of Days 1)
Počet stran: 320
Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Proroctví a soudy spojené s rokem 2012 jsou v dnešní době poměrně aktuální a diskutované. Stane se něco nebo ne? A jak že je to se světem doopravdy? Mladá Caity Mac Firelandová jela se svýmu rodiči na naprázdniny do Skotska, kde stojí jejich dědictví v podobě velkého hradu Braidablik, který, jak se ukáže, skrývá mnohem více tajemství než by se na první pohled dalo předpokládat. I když je Caity ze začátku trochu rozčarovaná z celého panství a její stesk po nejlepší kamarádce Justine je opravdu velký, celková majestátnost i pohodlí interierní výbavy zámku nakonec Caity přesvědčí, že by to nemusely být až tak špatné prázdniny. Ovšem záhadnost Braidiblaku nechybí, tahle myšlenka se však stupňuje s tím, co Caity v tajemné komnatě, jak další místosti jejího pokoje s oblibou říká Caity, najde jednu velkou hádanku. Caitina povaha jí přece jenom nedá a bez povšimnutí tajemné znaky nenechá. Caity udělá vše pro to, aby se dobrala k rozřešení této záhady. Avšak výsledný efekt je trochu více šokující. Jedná se totiž o proroctví mayského lidu, kteří už za své existence byli opravdu neskuteční vědci.
Ale co je na onom proroctví nejzvláštnější a nejvíce šokující? Velkou roli v proroctví totiž hraje právě Caity...

Mayské proroctví: Zápas o osud lidstva jakožto určitá výpověď o tom, co se téměř nevyhnutelně blíží, jaké změny čekají náš svět, byl poněkud zvláštním příběhem. Styl psaní i celkový příběh ve mě budily dojem nedotknutelnosti. Autorka se snažila spojit příběh velmi vyjímečný dívky s fakty týkajícíh se onoho diskutovaného roku 2012. I když jsem se do knihy nemohla chvílemi začíst a občas jsem se tak trochu v příběhu ztrácela, nakonec jsem si z něj pár důležitých poznatků a určitý čtenářský zážitek odnesla.
Mayské proroctví je kniha plná zajímavostí, která donutí své čtenáře zamyslet se nad funkčností světa. Co se mi ovšem opravdu moc líbilo, byla věděcky popisovaná mayská kultura a jejich předpovědi pro další generace obyvatel. Jelikož je téma Mayové a jejich genialita pro knihu stěžejní, příběh, který nám Caity vypráví je v něčem také velmi zvláštní a poutavý. Dalo by se předpokládat, že příběh samotný se bude mezi fatky o proroctví trochu ztrácet, nicméně se tyhle dvě věci vyvíjeli ruku v ruce a jedno za druhým nijak zřetelně nezaostávalo. I když se mi děj zdál občas trochu zpomalený a nastávalo odbodí nudy, tak to nebylo odbodí nijak moc dlouhé a pokaždé se našel další fakt, který celkové čtení zase trochu osvěžil.
Navcí, kdo by se nechtěl dozvědět, jak to ti Mayové za své doby "vykoumali", že se kolem nás teď vznáší myšlenka konce světa?

Celý děj se točil převážně okolo hlavních postav příběhu, tudíž kolem Caity, jejího strýčka Li, chlapce, který za sebou nechává obdivně koukat všechny dívky, Caitiny nejlepší kamarádky Justine a záhadného lidu mayských Starších. Nepochybně hlávní a tvůrčí roli měla i věštba, která se skrývala u Caity v pokoji. Caity se mi jako postava občas trochu protivila, ona Caitina osobnost je poměrně komplikovaná v ohledu charakteru, přičemž většině tomu, co říkalo se dalo porozumět jednoduše. Na druhou stranu jsem si opravdu moc oblíbila právě postavu Alexe, který se dá považovat za hlavního aktéra, i když se nevyskytoval v každé scéně knihy. Alex má opravdu zvláštní a hypnotické charisma, a možná proto se mi tak líbil.
Celkově je děj opravdu naplněný fakty a do jedné věty by se rozhodně shrnout nedal. Nemůžu říci, že by se mi kniha nelíbila, naopak to bylo velmi odpočinkové čtení, které vám pomůže si alespoň přibližně představit, co by se asi mělo odehrávat v roce 2012, když nevěříte fámám o konci světa.
Rozhodně tuto knihu doporučuji přečíst. Obsahuje poznání, ale zároveň vás pobaví a uklidní.
Rok 2012 je stejně záhadný jako samotná kniha, tak proč nezjistit to, co zjistila Caity?

7/10