17. října 2012 v 17:50 | Snow Fairy |  Reviews

Bitva o Hex Hall

Autor: Rachel Hawkins
Žánr: Fantasy, Nadpřirozeno, Čáry a kouzla
Díl: 3.
Originální název: Spell Bound
Počet stran: 232
Na Sophii Mercerovou je toho poslední dobou moc. Jen co si zvykla na to, že je démon, a naučila se své neobyčejné schopnosti ovládat, jí je Rada zase odebrala. Archera a tátu viděla naposledy v hořícím vězení a jedinými spojenci mají být nyní Branickovy. Shodou okolností odvěcí nepřátelé Prodigia. Rodinné překvapení neberou konce a jen tak mimochodem je na spadnutí válka, v níž má hlavní úlohu sehrát právě Sophie. Na tom se shodnou všichni, ne už však na tom, na jaké straně bude Sophie stát. Jenomže bez své magie je Sophie bezbranná. Podaří se jí získat zpět kouzelné schopnosti dříve, než bude pozdě?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí recenzního výtisku!

Teď už je všem naprosto jasné, že Hax Hall není možné zachránit, aniž by se nic nezměnilo. Všechno nasvědčuje tomu nejhoršímu. Šílené seance vyvolávání démonů už pomalu hraničí s pomateností a nezdravým rozumem. Ale pro ty, kdož tak vykonávají je to jedna z nejmyslitejnějších možností, jak si vydobýt ukradenou pozornost a moc. Ovšem následky jsou všechno, jenom ne příznivé. Při takových rituálech může o život přijít nejeden člen Prodogia. A proto je zde Sophie Mercerová, aby se pokusila škodu napáchanou zlými čarodějnickými sestrami napravit. Není však jisté, že se vše povede. Kouzla jsou příliš mocná a sil stále ubývá. Zbavit Hex Hall i členy Prodigia této kouzenilcé katastrofy nebude nic lehkého a jak už předesílá název, odehraje se na Hex Hall bitva, při které se rozhodne kdo z koho. Na jedné straně bude vítěz a na straně druhé poražený. Kdo ale bude tím vítězem? Sophie se svými nečekanými spojenci nebo čarodějné sestry s jejich ďábelským plánem na zničení normálního nadpřirozeného světa? Nebo to bude přesně naopak? Bitva začíná a nikdo neví, co bude dál, dokud samotná bitva neskončí...

Jako každá knižní série prvním dílem začíná, tak posledním dílem i končí. A jako další z mnoha trilogií, ukončila i kniha s názvem Bitva o Hex Hall svůj cyklus nadpřirozených kouzel smíšených s kapkou sarkasmu, ironie a humoru. Bitva o Hex Hall slibovala mnohé, především také konec, na který čtenář jen tak nezapomene. I když se mi občas zdálo, že Sophii přestávám znát, tak ani tento fakt nijak zásadně neovlivnil mou radost z této série. Rachel Hawkins mě od prvního dílu bavila Sophiinými peprnými a odvážnými hláškami, z čehož jsem měla vždycky chuť se pořádně rozesmát. Ovšem i s posledním dílem se Sophie snažila být stejná jako vždycky, ale její humor byl v několika případech poněkud nucený a neupřímný, ale to se s ohledem na oklonosti dalo i pochopit. Nejvíce jsem však ocenila, že Sophie ukázala i svou vážnější a sofistikovanjší stránku, občas udělala správně, že odpustila od svých klasických vtípků a přešla na režim takové Sophie, kterou situace právě vyžadovala. Díky této změně nepůsobila jako robot, ale jako někdo s velmi výmluvným smyslem pro humor, ale i s tím, co z člověka, čarodějnice, ale i démona, dělá věrohodnější bytost. Ale v tomto závěrečném díle z jedné série nešlo o to, jak moc se hlavní postava změnila. Šlo o opravdové vyústění celé situace s obsazení Hex Hall zlem. Možná je to nápravné zařízené pro mladistvé delikventy Prodigia, ale je to i určitý druh útočiště, které, pokud nikdo nezáshne, padne pod náporem zla a vzkřísit ho bude opravdu velmi, velmi těžké.

Ale kdyby si Sophie tvrdohlavě nepostavila hlavu a nejednala by i s vědomím možné ztráty na bedrech, nikdy by se do bitvy o Hex Hall ani nepustili. A jako už ostřílená a známá čtveřice z této série, se Sophie, Archer, Jenna a Cal vydávají na cestu, na jejímž konci je buď prohra nebo vítězství. Nemusím ani říkat, že prohru si nikdo z nich nechce za žádnou cenu připustit. Všichni hrdinové si v posledním dějství svého příběhu projdou peklem. A to doslova. Dozví se o sobě, své minulosti a své podstatě mnohem více šokujících informací. Odvaha, čest, bojovnost, víra a láska jsou hlavní kritéria příběhu, který je zároveň proprázděn ztrátou, poznáním a pravdou. Jak už jsem se zmínila, byla jsem velmi zvědavá na samotný konec knihy, jako na trní jsem čekala, jak si s ním autorka pohraje a jak celou série nakonec ukončí. K mému nemilému překvapení se autorka rozhodla pro jeden radikální řez, který mě opravdu, ale opravdu mrzel a bez něhož bych se i obešla. Za tuhle, pro mě smutnou skutečnost bych asi tak jako za jediné strhla část ohodnocení, ale jinak se série vyvíjela se stejným elánem a zapálením, na které jsem u této autorky zvyklá, a které mě prostě baví. Proto od prvního dílu doporučuji celou sérii, možná není nejdokonalejší, ale přesto vám vždy dokáže svým zvláštním čarodějně - démonickým způsobem zvednout náladu.

9/10