Reviews - Říše temnot: Tajemství upírů

22. října 2012 v 5:30 | Snow Fairy |  Reviews

Říše temnot: Tajemství upírů

Autor: L. J. Smith
Žánr: Fantasy, YA, Upíři
Originální název: Night World: Secret vampire
Počet stran: 240
Šestnáctileté Poppy zbývá pár týdnů života. Trpí rakovinou slinivky a není šance na vyléčení. Její dlouholetý přítel James jí nabídne řešení. Tím však poruší přísné zákony Říše temnot a teď ho čeká trest za vyzrazení tajemství a za lásku k člověku. Bude mít Poppy dostatek odvahy, aby se dobrovolně stala upírem? Podaří se jim společně uniknout před nejhorším trestem?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Jaké to asi je, když víte, že vám už moc času nezbývá? Poppy Northová to ví až moc dobře, protože její šance na vyléčení jsou mizivé, vlastně nejsou žádné. Je jí souzeno umřít. S bolestmi břicha mívala občas trochu problém, ale nikdy by nevěřila, že je to až tak velký problém. Tak velký a tak závažný. Ale ještě než se to o sobě dozvěděla, byla šťastná. Měla svou rodinu, někdy přehnaně ochranitelského bratra Phila a toho nejlepší kamaráda na světě. Jamese. Ovšem s pravdou o její nemoci přichází i pravda o Jamesovi. A s Jamesem přichází i určitá naděje, že by mohla svou nemoc přežít. Ale za jakou cenu? Ti, kdo o Říši temnot vědí, jsou většinou její členové. Bytosti noci, které nepatří do normálního světa. Ale existují i ti, kteří o této říši vědí, ale nejsou jejich součástí. Zatím. Avšak Říše temnot má svá pravidla. Pevně stanovená a nepostihnutelná. Když tato pravidla kdokoli poruší, stane se s ním něco velmi, velmi ošklivého...

Další spisovatelský počin slavné americké autorky L. J. Smith nese název Říše temna. Je to její další vícedílná série. Jak se dá u této autorky předpokládat, vždy nás překvapí nějakým, byť ne úplně novým, ale jednoznačně velmi zvláštním a osobitým příběhem. Tentokrát se opět potkáváme s bytostmi temnot, které můžeme znát z její další, velmi zmámé série, s upíry. Ovšem ty upíry, které známe z Upířích deníků mají s upíry Říše temnot jen málo společného. Smith nám ve své knize popisuje upíry z úplně jiné perspektivy, než jsme od ní zvyklí. Ale to nic nemění na tom, že její upíry a další bytosti, od stejných bytostí jiných autorků, jednoznačně a rychle rozeznáte. Smith si vytvořila své upíry, kteří vám mohou číst mylšenky, ovládat vás a pít vám krev, ale jejich původ je malinko odlišný. Setkáváme se zde s upíry, kteří se už jako upíři narodili, lamiemi, a upíry nováčky, kteří se upíry staly teprve za svého života. Ovšem stát se upírem vás hned poté může stát i nově nabytý život, protože Říše temna je přísně tajná. Úplně a zcela utejná společenství lidí. A kdokoli, kdo o ní ví příliš mnoho musí být nemilosrdně potrestán a zničen.

Jelikož je tedy autorkou světoznámá L. J. Smith, tak už jsem od knihy něco očekávala. Nečekala jsem sice, že to bude něco úžasného, nebo něco nového, z čeho si sednu na zadek, ale prostě jsem od Smith něco čekala. Nejen proto, že je to jedna z mých nejoblíbenějších autorek, ať už to zní jakkoli, ale také proto, že její fantasy příběhy mě většinou baví. Nemůžu sice říci, že bych se u Říše temnot vyloženě nudila, ale ze všech jejích sérii mám u této nejvíce rozporuplné pocity. Příběh byl v závěru opravdu velmi dobře promyšlen, měl zápletku a děj se nakonec také odvíjel docela příjemně, jenom se toho vcelku moc nedělo. Hlavní hrdinka trpěla rakovinou slivky břišní, tím druhem rakoviny, který se nedá vyléčit žádným lidem známým způsobem, a její jedinou, avšak zakázanou, nadějí je zařadit se mezi ostatní obyvatele Říše temnot. Taková docela předvídatelná záležitost, ale kniha mě nakonec bavila. Mám moc ráda styl psaní L. J. Smith, i její postavy mám většinou ráda, ale tady mi tak nějak samotná Poppy docela vadila. Od začátku mi přišla poněkud dětinská a ukňouraná. Až s koncem knihy se v ní probudilo něco, co nebylo až tak protivné, ale spíše smířlivé a uvědomělé. Což jsem tedy opravdu uvítala. James se mi naopak docela líbil, ale rozhodně jsem se do něj bezhlavně nezamilovala. Jak by se tedy hodnocení dalo shrnout? Asi tak, že mě knihy od Smithové baví, včetně Říše temnot, ale kdyby Smith byla o něco více záhadnější a trochu děj napínala, vůbec by to nebylo na škodu. Teď jsem jenom zvědavá, jak pojme další díly této série.

7,5/10