Reviews - Říše temnot: Prokleté sestry

25. října 2012 v 15:46 | Snow Fairy |  Reviews

Říše temnot: Prokleté sestry

Autor: L. J. Smith
Žánr: YA, Fantasy
Originální název: Night world: Daughters of Darkness
Počet stran: 248
Tři sestry už nebaví život upírek a rozhodnou se pro útěk. Chtějí žít stejně jako jejich teta a živit se pouze zvířecí krví. Za porušení přísných zákonů je však čeká trest, který chce vykonat jejich bratr Ash. Ve chvíli, kdy se jedna ze sester zamiluje do obyčejného chlapce a Ash do obyčejné dívky, není pro nikoho cesty zpět. Říše temnot má svá pevně stanovená pravidla, a kdo je nedodrží, bude za to pykat. Proč musela zemřít teta upířích sourozenců? Mají šanci odhalit pravdu a zachránit si tak život?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Mary - Lynnette odjakživa miluje noc. Všechny aspetky temnoty jsou jejímu srdci bližší než cokoli jiného. Ve dne je všechno moc světlé, moc odhalené. Ale noc nám prozrazuje, že jinak obyčejné hvězdy, které září na černočerné obloze, nejsou tak úplně obyčejné. Skrývají tajemství. Spousty tajemství, které ukazují, jak moc se jeden od druhého lišíme. Mary - Lynnette ví, že do domu paní Burdockové do Briar Creeku, jen kousek od domu Mary - Lynnette, se mají nastěhovat tři její neteře. Poštolka, Jeřabina a Nefrit. Nemůže to být přece nic špatného, že neteře chtějí navštívit svou tetu, ale s jejich příchodem do Briar Creeku se začnou dít divné věci a Mary - Lynnette začne sestry podezírat. Jak se časem ukáže, pro podezření má Marry pádný důvod. Možná je to tím, že Marry má noc tak ráda, odhale jí totiž i věci, které by nikdy nechtěla vidět. Ona a její bratra Mark jsou v podstatě samotáři, Marry věčně zahloubaná do knížek o astronomii a Mark je občas trochu mrzutý z celého života. Ale to se má jak s příchodem sester, tak s přítomností poněkud nezvaného host navždy změnit. Avšak pouto spřízněných duší dokáže obměkčit i to nejtvrdší srdce na světě. Na světě i v Říši temnot...

Královna nadpřirozených bytostí, L. J. Smith, pojala svou sérii Říše temnot velmi komplexně. Její hlavní aktérka druhé knihy s názvem Prokleté sestry, Mary - Lynnette je velkou milovnicí noci. Zní to sice, jakoby k noci měla vztah spojený s životem nadpřirozené bytosti, ale opak je pravdou. Marry je opět člověk s velkými životními ambicemi, možná čas od času trochu roztěkaná a unešená galaxií, ale inteligenci a intuici má jako každá správná hrdinka. Ovšem pro jejího bratra Marka je trochu jako osina, samozřejmě ne vždycky, je to přece jeho sestra. Marry už si začíná dělat o Marka starost, tak i proto se mu snaží všemožnými způsoby najít nějakou přítelkyni, která by ho alespoň z části zbavila toho kabátu osamělosti. A to se Markovi samozřejmě nelíbí, proto se občas proti Marry trochu durdí, to už však nepotrvá dlouho. Ale možná nejsou ani jeden na změnu tak úplně připraveni.
Jak už jsem na začátku naznačila, Smith je v tomto díle zase o něco dál a komplexně pojímá a popisuje svou smyšelnou Říši temnot. Občas mi její typický popis připadal autentičtější, což se mi vážně líbilo. Co dál považuji za plus je, že Smith nezůstala jen u upírů a lamií, ale posunula se o metu dál, k vlkodlakům. Není jich v knize sice mnoho, protože upíři mají v příběhu přece jenom větší pole působnosti, ale vlkodlaci si kus příběhu ukradli také pro sebe.

Jelikož dějová linie Prokletých sester plyně nenavazuje na Tajemství upírů, říkala jsem si, jestli i přesto budou mít tyto dva díly nějakou určitou spojitost. Nejsem si jistá, zda se to dá považovat za spojitost, ale jeden společný jemnovatel by Prokleté sestry s prvním dílem měly. Ashe. Velmi kontroverzního, sebevědomého chlapce, který by se svým způsobem dal považovat i za záporáka. Sice to není ten typický záporák, ale něco temného a nebezpečného v sobě přece jenom má. Mary - Lynnette jako hlavní hrdinka tohoto příběhu se mi poměrně zamlouvala. Nebyla mi nijak protivná a jako hlavní aktérka docela obstála. Ovšem je pár věcí, které se mi na příběhu moc nelíbili. Možná to bude znít nepatřičně, ale jména pro neteře paní Burdockové si Smith mohla vymyslet lepší. Jména jako Jeřabina nebo Poštolka bych z knihy klidně úplně vypustila. Stejně jako mi nesedla jména některých postav, tak se mi ani nezamlouvala trochu moc uspěchaná, náhlá láska. Na něco takového se mi příběh zdál poněkud krátký. Ale i tak se mi tento díl líbil více než první. Měl něco, co první díl neměl a to mě tak nějak přesvědčilo o konečném hodnocení. I když se toho o ději opět moc říct nedá, musím přiznat, že tento druhý díl byl o něco málo napínavější než první. Jednu chvíli jsem byla dokonce poměrně překvapená vývojem událostí a mohla jsem jen hádat, jak bude všechno nakonec vyrešeno. I přesto, že ani tato kniha nebyla nejdokonalejší, tak mě na ní zaujalo něco víc. Jak už jsem se zmiňovala, styl psaní L. J. Smith mám ráda a její příběhy mě baví. Prokleté sestry mě sice vyloženě nezklamaly, ale opět jsem čekala, že si Smith více pohraje s příběhem a své postavy postaví do ještě větších extrémů, jak se jí to velmi úspěšně dařilo v případě Upířích deníků. Ovšem srovnávat tato dvě díla nebudu, protože jedno s druhým nemá téměř nic společného. Možná až na to, že obě tyto série slaví svým způsobem úspěch úspěch.

8/10