Reviews - Věk Magie: Bájná pečeť

26. října 2012 v 19:21 | Snow Fairy |  Reviews

Věk Magie: Bájná pečeť

Autor: Bernd Perplies
Žánr: Dobrodružná fantasy, beletrie
Originální název: Magier Dämmerung - Für die Krone
Počet stran: 424
vět se mění. V troskách bájné Atlantidy, hluboko pod hladinou moře, rozlomila skupina kouzelníků prastarou pečeť, aby vyhlásila počátek nového věku magie. Dochází ke znepokojivým změnám, které mohou mít za následek ničivý chaos. Podaří se mladému reportérovi Jonathanovi odhalit tajemství starého Londýna, za jehož zdmi se ukrývají bájné bytosti, duchové a lidé s nadpřirozenými schopnostmi? Jak s tím souvisí smrt jednoho z největších kouzelníků? A je ještě vůbec šance na zvrácení osudu a záchranu světa tak, jak ho známe?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!

Není tak dávno ten čas, kdy se téměř každý mladý člověk uchyloval k bájným příběhům a unikal tak do minulosti, která byla mnohdy příznivější než realita. Maldý Jonathan o tom ví své. Žít poklidný a stereotypní život v Londýně už začíná totiž zavánět nudou. Ale nudu velmi brzy vezme čert. S pocitem nekonečnosti prožívá Jonathan svůj další den, ale tento den má být jiný. V jedné zapadlé uličce totiž potká téměř mrtvého starého muže. Ten mu s posledními nádechy předá záhadný artefakt v podobě prstenu. A slova, která Jonathanovi umírající stařík vmete do tváře jej zmatou nejvíce. Mělo tohle setkání nějaký určitý význam? Nikdy dřív se nic takové přece nestalo. Ale prsten i poselství s sebou nesou nový začátek..

Začalo to hledáním trosek bájné Atlantidy a skončilo velkým nevyřešeným tajemství. Jelikož se vzhledově i obsahově tato kniha lišila ode všech, které jsem doposud četla, jsem byla velmi zvědavá, čím mě příběh s náznakem verneologického pátrání překvapí a potěší. Čekala jsem, že dobrodružství odehrávající se na stránkách knihy bude napínavé a bude mít takové ty typické rysy. Příběh byl sice promyšlen dobře a nápad byl také originální, jenom kdyby kniha byla podána trochu jiným způsobem. Samotná úprava i designové řešení je ovšem velmi povedené. S trochou hořkosti je to asi to jediné okouzlující. Co je ale poněkud odrazující, a mě samotné se nelíbilo, je autorův styl psaní. V tomto případě by se dalo uplatnit pravidlo, že méně je někdy více. Autor popisuje všechno až přespřiliš dopodrobna a zdlouhavě, což může být po nějaké době čtení únavné. Následkem toho je kniha potom trochu nezáživná a nudná. Avšak každá kniha má i své světlé stránky. Jsem si jistá, že každý si ty své při čtení i této knihy najde. Já jsem byla od začátku zvědavá, jestli se v knize objeví nějaká spojitost s Verneovou světoznámou ponorkou, Nautilem. Tahle část mě potěšila, protože nějaké náznaky byly, ale jinak jsem od knihy očekávala více.

Ještě několik dní po přečtení knihy tak úplně nevím, co si myslet. Mám z ní hodně rozporuplné pocity. Na jednu stranu se mi kniha líbila svým nápadem a originalitou, ale na stranu druhou se mi nelíbilo, jak byl příběh vyprávěn. Autorův styl psaní hraje opravdu velkou roli v tom, zda se vám bude kniha líbit nebo ne. Mě takový styl psaní nesedl a hlavní postavu Jonathana jsem si taky nijak zvlášť neoblíbila. Nebyl mi sice ničím nepříjemný ani protivný, ale na zadek jsem si z něj také nesedla. Takže jestli bych to měla nějak zhodnotit, tak pro mě byla kniha spíše zklamáním. Docela mě to mrzí, protože by úplně stačilo zkrátit moc dlouhé popisy. Hned by se četlo o něco lépe. Ale je velmi záludné dát na názor jednoho člověka, čí více lidí, kteří tvrdí, že tahle kniha je nic moc. Nejlepší by bylo si projít tuto knihu individuálně a přijít na to, co se vám na ní líbí a co naopak ne. Ale co se týká mě, tak hodnotím jako lehce podprůměrný výkon.

4,5/10