19. října 2012 v 15:03 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Lauren DeStefano
Žánr: Dystopie, Drama, Sci - fi
Originální název: The Chemical Garden: Fever
Nakladatelství: Fortuna Libri
Horečka - Reina opět v akci - Reina odhalí kuplířčiny úmysly a začce opět vzdorovat - Strastiplná cesta k Rowanovi - Vaughn je rozhodnutý přivést Reinu zpět do sídla - - Tentokrát jde Reině o všechno

Mnohokrát děkuji nakladatelství Foruna Libri za poskytnutí recenzního výtisku!

Ocitnout se v rukou náhončích a nezemřít může znít jako velké štěstí, ale dostat se k tomu, kdo je zodpovědný za zvěrstva a odpornosti páchaných na obyvatelech jeho rezidence je druhá mnohem horší věc. Pan Vaughn je zloduch, který podle vlastních slov jedná v zájmu lidstva. Ovšem Rein moc dobře ví, že ani experimentování s těly jeho vlastní rodiny pro něj nepředstavuje velkou překážku. Od té doby, co se Rein ocitla u pana Vaungha také, uplnynulo už spoustu času, ale na to, jak dlouho bydlela ve zdánlivém luxusu a přežitků, nechce myslet. Protože čas je přesto to, čehož Rein už moc nezbývá. Teď se musí soustředit na mnohem těžší úkol. A sice najít své dvojče, bratra Rowana. Ale jestli ho doopravdy najde, to neví. Je to totiž už nějakou dobu, co se pokusila utéct od pana Vaugha i svého manžela Lindena a své přeživší spolumaželky Cecily. Úspěšně. Prozatím. Avšak cesta je dlouhá a svět už není, co býval. Je jiný, schátralý a nenávratně zničený, zaplněný ulicemi, kde se dívky prodávají kolemjdoucím chtivým mužům. Ovšem Rein a Gabriel mají ještě určitou šanci. Ale Vaughn udělá vše pro to, aby své pokusné králíčky neztratil. Jak dlouho bude trvat, než se Rein opět ocitne ve světě barevných bonbonů a holografických přízraků?

Nejspíš nejsem jediná, kdo se už nemohl dočkat druhého dílu Zahrady nesmrtelnosti. A Horečka je konečně tady. Vrací se a nese s sebou něco mnohem většího než první díl. Něco drtivého a zlého. Něco nezapomenutelného a krutého. Vrací se a je toho mnohem, mnohem víc. Budoucnost se nikdy nedá předvídat a Rein o tom ví své. Kdo jednou padne do rukou někoho takového, jako je pan Vaungh, není cesty zpět a někdy ani útěk nestačí. A také onen smrtící virus, který dlí v každém mladém člověku a jenom čeká, až se bude moci rozpoutat naplno. Děs, hrůza, noční můry a... horečka. Lauren DeStefano v tomto díle své série opět ukázala, že svůj spisovatelský talent umí více než dobře zúročit. Vyjímečná představivost má na svědomí tak neskutečně krutý a přesto fascinující příběh. Lauren otevřela svým čtenářům dveře úplně nové hrůzy, kterou každý chce znát, byť tuší, že to může být zlé. V hlavní roli s mladou hrdinkou Rein Elleryovou a jejím spoluutečencem Gabrielem putujeme světem, který si budoucnost připravila pro své děti. Budoucnost, která pro mnohé neznamení nic než bídu a strastiplnou cestu k brzkému konci. Ze všeho nejvíce se Rein chtěla dostat z toho přepychové vězení, protože svůj domov, ze kterého byla nemilosrdně vytržena, je pro ni jediné místo, kde se vždy cítila alespoň tak bezpečně, jak to současný stav světa dovoloval. Ale ihned po útěku se dostanou s Gabrielem tam, kde se to od rezidence pana Vaughna až tak neliší. Zvěrstva páchaná na dívkách, které slouží jako nástroje na vydělávání pěnez tím nejodpornějším možným způsobem. Tím, jak Rein vypadá a jaká je jako osoba se dostane do spárů madam Soleskiové, která stojí jen o to nejlepší...

Horečka, jakožto druhý, pokračující díl velmi úspěšné dystopické série, mě bavil, děsil a nechával udivenou snad ještě více, než první díl, pokud to vůbec ještě jde. Suverenita, se kterou se do psaní pouští tato autorka je zjevná a naprosto číšící z celého příběhu i stylu psaní. Příběh je propracovaný do nejmeších detailů a spojený v celek, který se hravě vyrovná i oceňovaným, starším knižním hitům. Není vůbec pochyb o tom, že autorka si své čtenáře umí získat na svou stranu. Po prvotních očekáváních přichází něco, po čem se všichni jenom ošíváme děsem a otřásáme pod náporem toho, co by nás mohlo jednou čekat v budoucnosti. Autorka přišla s druhým dílem, který je ještě o tolik zlostnější, drsnější, krutější, nepředvídatelnější, děsivější a mrazivější nežli ten předchozí. V případě této knihy je velmi těžké povědět, co pro vás představovalo největší šok a co se vám nejvíce líbilo, protože je velká pravděpodobnost, že prozradíte něco, co by mohlo eventuélně pokazit dalším čtenářům zážitek z knihy. Lauren se opět nebála popisovat i drsnější scény těmi správmými slovy. A nezdráhala se ani nazývat věci pravými jmény. Rein je taková hrdinka, která si nechce připustit slabost, i když jí sil už moc nezbývá. Od prvního dílu se opravdu změnila a její společník Gabriel už také není jen podřízený sluha, který slepě poslouchá rozkazy svého pána. Jakoby nechal svou mužnější a živočišnější stránku vyplout na povrch.
Myslím, že z toho všeho, co jsem řekla výše poznáváte, že tato kniha mě opravdu dostala. Není to sice příběh, při kterém by jste omdlévali nad krásnou světa, ale je to přesně naopak a jestli už tedy omdlíváte nebo lapáte po dechu je to tím zoufalým chtíčem zachránit život nejen svůj, ale i druhých.

10/10