Recenze - Nadpozemská

20. listopadu 2012 v 17:12 | Snow Fairy |  Recenze

Nadpozemská

Autor: Cynthia Hand
Žánr: Fantasy, Andělé, Romantika
Originální název: Unearthly
Počet stran: 360
Zjistit, že jste částečně anděl, není zrovna běžná rutina ani procházka růžovým sadem, zvlášť když víte, že máte naplnit na Zemi poslání, že máte úkol, který byl svěřen jedině a právě vám, ale nikdo vám neřekne, jaký ten úkol přesně je. Nicméně Clara, hlavní hrdinka trilogie Nadpozemská, se s tím statečně pere. Dokonce se snaží zjistit, kdo je ten pohledný kluk, kterého vídá ve svých snech a který zjevně nějak patří k jejímu poslání. Má ho zachránit? Je tohle smyslem jejího života?
Když se pak setká s Christianem, zdá se, že všechny dílky skládačky zapadly na svá místa. Jenže nic není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Clara je nakonec nucena volit mezi lidskou láskou a andělskou povinností a nikdo netuší, jaké důsledky to všechno může mít.
Nadpozemská je příběhem nejen o andělech, ale zejména o lásce, přátelství, osudu a volbách, které někdy musíme učinit, aniž bychom chtěli.

Začátek jako vystřihnutý z filmového románu. Clara Gardnerová je krásná, chytrá a na své škole v Kalifornii velmi oblíbená dívka s ambicemi. Ale je toho ale mnohem víc, než pouze obyčejné lidské banálnosti. Clara je něco víc než člověk, má boží poslání, poslání shůry, které je její andělskou povinností splnit. Ano, andělskou povinností, protože Clara je takzvaný Quartarius, z jedné čtvrtiny člověk z druhé anděl. Avšak její poslání se netýká Kalifornie, takže se bude muset se svou mamkou a bratrem Jeffreym odstěhovat na místo, kde na ni čeká život, jenž potřebuje zachránit. Hlavní postavou Clařiny vize je mladý kluk, který jenom čeká na svou záhrachu z hořícího lesa. Jedinou větší napovědou, jak oného chlapce najít, je poznávací značka, kterou ve vizi vidí také. Ale co když se stane něco neslýchaného, něco, co by mohlo Claře bránit plnit svou záchranou misi na sto procent?

S příběhem Cynthie Hand, který nese poetický název Nadpozemská, získává andělskost opět nový rozměr. Cynthia si s příběhem, ve kterém je andělskost popsána trochu jiným a přesto neméně uchvatnýcm způsobem, opravdu velmi dobře pohrála. Už jsem se již několikrát zmiňovala, že pro knihy s andělskou tématikou mám slabost, takže když jsem věděla, že vyjde právě tato kniha o andělech, neváhala jsem po vydání ani minutu a už jsem měla založenou objednávku. A vyplatilo se. Tento příběh jsem si opravdu užívala. Až tak moc, že když jsem se ke knize po delší časové prodlevě, v důsledku malého množství času, opět dostala, nemohla jsem se odtrhnout. A veztě, že v tomto případě nepoužívám nadsázku. Kniha byla opravdu mistrně napsaná. Nebyla ani tak moc akční, ale zároveň se Cynthia taktně vyhnula přemrštěně sladkým scénám mezi knižními hrdiny. Takže by se dalo říct, že se autorka držela poměrně při zemi, ale přesto příběh moc hezky gradoval. Celková pointa i nápad se mi opravdu moc líbily, některé scény mě tedy rozhodně nenechaly chladnou. Děj působil naprosto reálně, že při čtení jakoby jste se ocitli přímo v dějišti příběhu. A můžete mi věřit, že právě v tomto příběhu by jste si alespoň na chvíli přáli být. Moje andělská srdcová obsese se nezapře ani v případě Nadpozemské, protože když mi autor naservíruje do knihy takové hrdiny, takový děj, který ještě ke všemu plyne neskutečně rychle, tak je to opravdu všechno, co mi stačí ke štěstí.

U Nadpozemské jsem se nejenže opravdu bavila, ale navíc mi byla sama hlavní hrdinka Clara sympatická. A to se netýká jen vzhledu, ale i vystupování a také smyslu pro humor, který kdybych měla to štěstí sdílet s Clarou, tak už by mě to opravdu vyneslo na obláčku až do nebe. Ovšem Clara je přece z části dítě andělské krve, proto jí i na lidech, které má ráda opravdu hluboce záleží. Toho je třeba si u knižních hrdinů cenit a u Clary dvojnásob.
Nadpozemská se jako další může zařadit mezi knihy, kde se nám objevují hned dva opravdu krásní a charismatičtí mužští hrdinové. Tentokrát je to Christian a Tucker. I když jsem si na začátku byla jistá, že Christian je přesně ten typ kluka, které já mám ráda, tak hned jakmile jsem se poprvé setkala s Tucekrem jsem měla v hlavě dokonale uspořádané priority. Právě Tucker se pro mě stává hrdinou číslo jedna této knihy. U mě zvítězil na celé čáře, i když Christian mi nebyl nijak zvlášť nepříjemný. U této postavy se nedá mluvit o přehnané naivitě, ani o nezajímavosti, ani o infantilnosti a už vůbec ne o aroganci. Tucker je přesný opak toho všeho. Prostě kluk, který když se zamiluje, tak miluje celým srdcem.
V případě celé této knihy se nedá mluvit o tom, že by byla nepovedená. I když mám v knihách ráda napětí a pořádně akční scény, tak u Nadpozemské jsem žádné akce ani nepotřebovala. Úplně stačilo to, co mi bylo dáno. Za mě je to opravdu hodně povedená kniha a konečně se může zařadit mezi mé oblíbenkyně. Po dlouhé době čekání, kdy jsem se na tuto knihu těšila mě prostě a jednoduše nezklamala. Jestli i můj názor nějak pomůže, tak já říkám; jednoznačně se do Nadpozemské pusťě, nebudete litovat.

10/10