Reviews - Dotkni se temnoty

9. listopadu 2012 v 20:09 | Snow Fairy |  Reviews

Dotkni se temnoty

Autor: Karen Chance
Žánr: Urban fantasy, Horor
Originální název: Touch the dark
Nakladatelství: Baronet
Cassandra Palmerová dokáže vidět budoucnost a komunikovat s duchy - což je vlastnost, díky níž po ní touží mrtví i nemrtví. Duchové mrtvých obvykle nebezpeční nejsou; ti si jenom rádi povídají... pořád.
Zato nemrtví, to je jiná kapitola.
Stejně jako každá jiná rozumná dívka se i Cassie snaží upírům vyhýbat. Když však krvežíznivý mafioso, od něhož před třemi lety utekla, Cassii znovu našel a jde mu jen o pomstu, musí o pomoc požádat Senát upírů.
Nemrtví senátoři jí však nechtějí pomoci zadarmo - a tak Cassie musí spolupracovat s jedním z jejich nejmocnějších členů, nebezpečně svůdným upírským mistrem - a cena, kterou požaduje, může být vyšší, než jakou je Cassie ochotna zaplatit...

Mnohokrát děkuji nakladatelství Baronet za poskytnutí recenzního výtisku!

Vyjimečnost je někdy poněkud prchavá. Ne vždy znamená pro své nositele výhru. Ne vždy je ona vyjimečnost přímou cestou k životu. Mladá Cassie Palmerová o tom ví své. Žije ve světě upírů a dalších záhadných tvorů už sice od malička, ale její vyjimečnost tkvící ve vidění duchů a její schopností je ovládat, znamená v takovém světě jediné; nutnost hlídat si záda. Protože jsou i takoví tvorové, kteří touží po tom Cassie dostat pro sebe, ovšem ve většině případů jenom proto, aby ji mohli odstranit z cesty. Ale na takové situace má Cassie ještě jednu malou fintu, na první pohled zcela zpochybnitelnou. Tetování v podobě pantagramu, jež zdobí Cassie záda a přináší jí tak ochranu před nepřáteli. Ale i přes viditelné výhody musí Cassie o život bojovat, protože nikdy neví, kdo je a kdo není na její straně...

Nová hrdinka, nový příběh, nové napětí, akce a nástrahy. Zní to téměř idilicky. Cassie Palmerová je nová, neokoukaná hrdinka, jejíž příběh je v mnoha ohledech naprosto odlišný od příběhů ostatních. Narodila se do světa, kde ji vzápětí všechno vzali; rodiče i obyčejný život. Od mala ji vychovávala chůva a duchové, kteří na její smysly útočí prakticky nepřetržitě. Ovšem Cassie už tento zásadní rozdíl mezi ní a jejími vrstevníky nevnímá. Teď je z ní mladá, soběstačná žena, která se o sebe dokáže více než dobře postarat. Byla vychová trochu jinak a právě na tomto faktu je postaven děj knihy. Na způsobu života, rozhodování o nejisté budoucnosti a neustálemu ohlížení se za sebe, zda vás někdo nesleduje za účelem zabít. Avšak Cassie je pro svět nadpřirozena až přespříliš vzácná, každý, kdo zná zvěsti o Pýthiích ví, že Cassie má něco, pro co jsou ostatní schopni zabíjet. Ale jen ona o sobě téměř nic neví. Na její stereotypní druh života to má poněkud nežádoucí účinky. S duchy většinou vycházela v pořádku, když přihledneme k tomu, že někteří z duchů jsou Cassinými přáteli. Ale teď se má všechno od základů změnit. Napořád.

Jelikož jsem na začátku neměla nejmenší tušení o vývoji příběhu, tak musím říci, že mě poměrně překvapil. Sama osobně jsem na rozpacích, zda se mi líbil nebo ne. Protože jsem se na Dotkni se temnoty už docela dlouho těšila, byla jsem zvědavá, co se nám předvedeme právě tato autorka. Avšak na mě byl styl psaní Karen Chance trochu moc hutný a takový až příliš zdlouhavý. Ale místy jsem se i docela bavila. Ne celou knihu jsem se nedokázala začíst. Chvílemi jsem se opravdu i pobavila a čekalo na mě i pár překvapení. Ale mezi postavami jsem si bohužel nenašla nikoho, koho bych si zamilovala natolik, že by mi z něj nešlo usnout. Ale musím uznat, že Cassie není až tak marná hlavní hrdinka.
Cassie nám svým vypravováním představuje svět, ve kterém žije a který je s tím lidským v příměm kontaktu, protože bytosti noci žijí jednoduše mezi lidmi. Jako náplň žánru urban fantasy se i v této knize objevilo pár opravdu žhavých scén. Ale všeho s mírou, žádné přehnaně erotické scény, které by mohly eventuélně pohoršovat. Na to se autorka držela ještě poměrně zpátky, ale i tak dokázala příběh pořádně okořenit. Ale když se příběh položí na misky vah se vším ostatním, co se na knize hodnotí, tak se toho dělo poměrně málo. Akce byla sice patrná, ale celkově se mi na to, co se v knize doopravdy odehrávalo, zdála délka příběhu poněkud nepřiměřená. Ale opět nemůžu říci, že by bylo všechno úplně špatně. U této knihy hraje velkou roli čtenářův vkus. Na někoho může být příliš náročný, někdo se naopak může knihou pročíst s naprostou lehkostí. Já si ale ještě rozmyslím, jestli se pustím do dalších dílů. Jsem sice zvědavá, co se bude dít dál, ale na druhou stranu si nejsem jistá, jestli se do toho mám pouštět. Proto tento díl hodnotím tak napůl.

5,5/10