Recenze - Drakie: Útěk

30. prosince 2012 v 15:25 | Snow Fairy |  Recenze

Drakie 2: Útěk

Autor: Sophie Jordan
Žánr: Fantasy, drakijové
Originální název: Vanish
Počet stran: 264
Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?

Pro lásku jsou lidé ochotni udělat cokoli. Stejně tak Jacinda, drakie, která se zamilovala do úhlavního nepřítele kmene. Do lovce drakijů, Willa. Jak se postupem času ukázalo, jsou si Jacinda a Will podobní víc, než si kdy vůbec mysleli. Ale ani jejich láska nestačila zabránit trpkému návratu Jacindy a její rodiny zpět ke kmeni. Mladý budoucí vůdce kmene, Cassian, však udělá všechno proto, aby jí pomohl se opět začlenit do kmene. Ale začlenit se už nikdy nepůjde, tak jako tehdy. Kvůli tomu, že Jacinda pro záchranu milovaného Willa prozdradila tajemství drakijů i před ostatními lovci, zapříčinila tak nechtěný návrat domů i své matce a sestře Tamře, které nechtěly nic jiného, než zůstat mimo kmen a žít spokojeně jako normální lidé, a ohrozila tak jeden sebe a svou rodinu, ale i celý kmen.
Ale všechno se od základů změní, život Jacindy, Jacindiny sestry Tamry její matky už nikdy nebude stejný. Kmenové spojení už nespojují ty stejné svzaky a navíc Jacindu považují za zrádkyni, kterou je třeba potrestat. Dokud nesvitne naděje na útěk...

Když odešla z kmene s matkou a Tamrou, aby apolečně započaly nový život, nevěřila, že by někdy mohla být ve světě lidí šťastná. Život na poušti byl pro její drakii peklo, měla strach, že uchřadne a tím uchřadně i polovina jí samé, protože být drakií je pro Jacindu jako být svobodná. Letání jí dává novou naději a bez drakie by její život neměl ten smysl. Ale našla někoho, kdo jejímu životu, společně s identitou drakie, dává stále vůli žít. Will. A teď to všechno musí opustit a vrátit se s Cassianem zpět ke kmeni, ke kterému už dávno necítí to stejné. Během cesty zpět se ale stane něco, co ani Jacinda ani její matka nečekaly. A v podobném duchu pokračuje Jacindin život dál. V kmeni už nerespektují její postavení a považují ji za zrádkyni. Ještě jeden přestupek a strestu se nevyhne. Ale život v kmeni ji dusí, ničí, a proto se útěk jeví jako, byť riskantní, ale nevyhnutelný...
Na Útěk jsem se těšila už od té doby, co jsem dočetla první díl. Nikdy jsem nečetla takový příběh jako je Drakie. Možná proto mě uchvátil už první díl. Velmi originálně zpracovaný příběh o dracích, drakijích, kteří svým šarmem a charismatem chytnou za srdce nejednoho čtenáře. Moje očekávání tudíž stoupla, když jsem věděla, o čem kniha, respektive celá série, je. Doufala jsem, že mě Útěk nezklame a přikládala jsem mu opravdu velké nároky. Což sice není moc dobrý přístup, ale říkala jsem si, že jestli bude autorka pokračovat tak, jako doteď, bude z druhého dílu opět více než obdivuhodná kniha.

První i druhý díl na sebe krásně navazují, tím pádem se během doby, co jste čekali na druhý díl, nestalo nic, čeho by jste nebyli svědky. Já osobně jsem se začetla hned, potom bylo opravdu těžké se od knihy odtrhnout, protože Sophie Jordan píše stylem, který je přijemný a rychle se čte. Upřímně mohu říci, že Útěk byl ještě lepší než Drakie. Byl akčnější, napínavější a oči jsem také kulila více než v prvním díle. Zamlouvala se mi i dobře promylšená zápletka a následné vyústěný v konec, který jsem nečekala ani v nejmenším. Jakmile jsem knihu dočetla, nemohla jsem uvěřit vlastním očím. Ten konec byl tak nahnutý a napínavý, že to, že se skončil tak otevřeně, je na jednu stranu dobře, protože se mám alespoň na co těšit v dalším díle, ale na stranu druhou jsem z toho byla tak napjatá, že jsem chtěla hned vědět, jak to dopadne.
Před čtením jsem se těšila, jak na příběh, tak i na mé oblíbené postavy. I když jsem ze začátku trochu bojovala s Jacindou, neboť mi chvílemi připadalo, že myslím jenom na sebe, tak postupem času to byla za ta stará známá Jacinda. Ale asi nejvíce jsem se těšila na Willa. Teda doufala jsem, že Útěk o něj nebude ochuzen, a k mé velké radosti v knize byl. Sophie Jordan si v tomto díle se svými posatvami vyhrála, stavila je před opravdu velmi těžká rozhodnutí. Jak jsem se už zmínila, tento díl byl opravdu v mnohém akčnější a napínavější, což je nejen zásluhou těch nelehkých rozhodnutí. Navíc autorka popisuje všechno takovým způsobem, že si připadáte, jako by jste tam byli. Takže opět něco, co přispívá ke správnému čtenářskému zážitku.
Je jasné, že ne všem se tato série zalíbí, ale já jsem si Drakii zamilovala od prvního dílu, takže s druhým jsem nanejvýš spokojená. Teď už jenom napjatě čekám na vydání třetího dílu, protože se po konci tohoto druhého nemůžu dočkat, jak to všecho dopadne.

10/10