11. ledna 2013 v 16:51 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Kiersten White
Žánr: Paranormálno, fantasy, YA
Díl: 3.
Originální název: Endlessly
Počet stran: 400
Nakladatelství: Fortuna libri
Evina paranormální minulost se neustále vrací a děsí ji. Nová ředitelka Mezinárodní agentury pro zadržování paranormálů ji chce přemluvit k nové spolupráci se střediskem. Temná královna týrá lidi ve své děsuplné říši. A paranormálové neustále tvrdí, že Evie je jediná bytost, která je dokáže zachránit před jejich záhadným, nebezpečným osudem. Celému paranormálnímu světu běží čas. A osud tohoto světa nemá v rukou nikdo jiný než Evie…

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna libri za poskytnutí recenzního výtisku!

Pracovnice MAZP, holka toužící po normálním, smysluplném životě a také paranormál neurčité skupiny číslo sedm. Tohle všechno a ještě mnohem více byla, respektive je, Evelyn. Snila o mnohém, ale především bojovala. A stále bojuje za to, aby mohla být šťastná a s lidmi, které miluje. Teď přichází rozhodující boj, který všechno ukončí anebo naopak odstrartuje. MAZP je stále podivnější. Supervizorkou najednou není Raquel, ale Anne Něco - Něco, z čehož nemá Evie ani trochu radost, jelikož její smlouva říká, že zodpovídat se bude pouze jediné supervizorce; Raquel. Jak se hned na začátku ukáže, je Anne Něco - Něco pěkně prohnaná dáma, která je schopná všechno zničit a ani si přitom neumazat ruce. A stále jsou tu víly, blahé, neblahé, to vem čert, ale stále jsou tu a jak se ukazuje, nebýt těchto bytostí, mohlo by být všechno jinak. V stále narůstajícím roji problémů, musí Evie najít spolehlivé řešení nejen pro sebe, ale i pro svého milovaného Lease, Raquel, její sestru Vivian, ale i pro všechny její přátele a příbuznou "rodinu". Avšak hledat správné řešení se ne vždy musí vydařit úplně bez chybičky...

Po třetí a naposledy se vydáváme s Evie na cestu plnou trnitých problémů, břitce humorných hlášek a lehce nasládlé romantiky. Upřímně jsem si už od začátku knižní sérii Paranormálové oblíbila, taková oddechovka plná humoru a přesto i trochu napětí. Ale po dvou předchozích dílech jsem doufala, že tento bude nejlepší. Nejspíš jsem nečekala žádné epické a osudové zakončení, ale nějaký slušný příběh i konec jsem si tak nějak před čtením představovala. Paranormálové sice není úplně nejúžasnější a nejlepší série v knižním světě, ale byla jsem za její přečtení ráda, a byla jsem také radá, že tento třetí díl se mi vážně líbil. Nebyl moc bizarní, ani rádoby vtipný, ani přehnaně akční, jednoduše se mi líbil ze všech tří dílů nejvíce. Děj měl určitý, specifický spád a líbilo se mi, jaké nečekané zvraty si pro své čtenáře autorka připravila. Možná jsem úplně nejásala, ale ani zklamaná jsem nebyla. Věcí, které mě k závěrečnému hodnocení vedly, je však mnohem více, z nichž nejvíce to byl pravděpodobně konec knihy.

Kromě svých vlastních problémů, řeší v tomto díle Evie i pár zapeklitostí ohledně víl. Jak se zdá, jsou tyto bytosti ještě záhadnější než si Evie myslela. Samotnou ji překvapuje, za čím vším vílí národ stojí. Navíc je po Evie žádáno něco, co i ji samotnou může stát život, jestliže to neudělá správně. Celý děj posledních Paranormálů je celkem zaplněný zvratovými situacemi, kdy je všechno propojeno se vším, proto říct něco a moc nespoilerovat, je v případě této knihy poněkud složité. Ale co bych myslím mohla tak trochu nakousnout, je tohle; jak by jste se asi cítili vy, kdyby jste právě zachránili svého milého/milou ze spárů nepřítele a hned vzápětí se dozvěděli, že mu/jí nemůžete být pořádně nablízku? Když už jsem u těch zamilovaných, Evie a Laese se mi jako hlavní knižní zamilovaný pár líbí velmi, jejich láska je na první pohled skutečná, kde není nutno příliš vyumělkovaných hereckých výkonů, jestli víte, jak to myslím. Ale abych nemluvila jenom o hlavních postavách, přejdu k postavám vedlejším, které si také zaslouží pozornost. Tak třeba Arianna, Evieina kamarádka upírka libující si ve tvoření krás v podobě nejen plesových šatů. I Arianna byla jednou z mých nejoblíbenějších postav spolu s možná trochu nečekanou postavou Jacka, teroru s dolíčky. Právě jeho humor a vytříbené, neotřelé hlášky napomáhaly k utvoření té správné čtecí atmosféry.
Kromě hlavního milostného páru a dalších postav se mi líbil také samotný děj, o který hlavně jde. V některých chvílích mě zaskočilo i nějaké to překvapení, což jenom oceňuji, protože i když jsou problémy poněkud vážné, je alespoň z části důležité je nebrat úplně vážně, obzvlášť, jestli máte takové problémy jako Evie. I přesto, že si Evie občas přebere něco flegmaticky, rozhodnutí je nakonec přece jenom správné.
Jak jsem se už zmiňovala, i když jsem z této knihy nevyletěla z kůže, tak i přesto se mi opravdu hodně líbila, autorčin smysl pro humor je odlehčující a nevtíravý a příběh v mezích normy napínavý a povedený. Tudíž je moje hodnocení poměrně vysoké, a upřímně je to i pro ten konec. :)

8,5/10