28. ledna 2013 v 19:27 | Snow Fairy |  Reviews

"Po klidném školním roce se na mně valí další problémy.
Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu.
Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...
Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...
Jdeš do toho s námi?"

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí knihy k recenzi!

Od toho osudného léta, kdy o sobě Percy zjistil, že není jen obyčejné problémové dítě trpící dysleksií, uplynul už rok. Na Percyho život až podezřele klidný. Ale na rok, který strávil na nové škole, Meriweather, krásně sedí přísloví; ticho před bouří. Percy už po boku sice nemá nejlepšího, kozlího kamaráda Grovera, protože ten se vydal na svou satyří cestu za hledáním Pana, za to mu ale kryje záda nový kamarád, dlouhán Tyson. Nebo naopak Percy kryje záda Tysonovi? Nicméně mají tihle dva společného víc, než by si kdy mysleli.
Jelikož je Percy synem boha moře, dělá to z něj terč všech možných i nemožných nestvůr usilujících pouze o to ho zničit. A tak s koncem školního roku přicházejí i nestvůry natolik chtivé Percyho zničit, že zaútočí přímo ve škole před zraky všech prostoduchých smrtelníků. A aby toho nebylo málo, mívá Percy děsivé sny o Groverovi, který jak se zdá není tak úplně v pořádku a v bezpečí. A jako vrchol všeho už není bezpečno ani v Táboře polokrevných. Percy musí vyrazit na výpravu za osvobozeím svého nejlepšího přítele a za nalezením léku, jenž by pomohl Táboru polekrevných. Jsi připravený se vydat s Percym na další nebezpečnou výpravu, tentokrát ke zrádnému a smrtícimu moři nestvůr?

Už v prvním díle příběhu o Percy Jacksonovi mi spisovatel Rick Riordan ukázal kus světa, kus něčeho nového. Druhým dílem jsem se jenom utvrdila v tom, proč se mi ten první tak líbil. Nejspíš na tom má opět podíl font, ve kterém je knihy vydaná, ale myslím, že je to také tím, že děj není nijak náročný a všechno jde jednoduše pochopit, tím pádem vám vůbec nic neuniká. Knihy o Percy Jacksonovi se moc hezky a rychle čtou, což je bych řekla i tím, že si Riordan nezahrává se zbytečnými a přepříliš věděckými slovíčky, na nichž by si člověka mohl tak maximálně polámat jazyk a zhoršit náladu. Přece jenom ne všichni na světe mají rádi řeckou a římskou mytologii, a proto bych opět ráda vytáhla, jako u recenze k prvímu dílu, to, jak Riordan nadsazuje a převypráví některá historická fakta a podává je svým čtenářům nenáročným způsobem, který je zároveň i sympatický, srozumitelný, zábavný a okamžitě pochopitelný. Čtením těchto knih si myslím člověk zapamatuje mnohem více historických skutečností spojených s mytologií a jména výzmnaných osobností se také lépe a zábavněji pamatují. Ale jak a co Riordan píše není jediný důvod, proč jsem i já osobně z knih o Percym nadšená.

Za tím správným čtenářským požitkem stojí totiž i postavy. V Moři nestvůr se kromě starých známých postav, jako je samotný Percy nebo Annabeth, Grover nebo olympští bohové, setkáváme i s několika nováčky. Jako například s Tysonem, jehož bez mála dvoumetrová postava budí sice dojem úměrného ranaře, ale pokud ho poznáte blíže, zjistíte, že i přesto že dokáže ochránit ty, které má rád a je schopný pro ně sejít z cesty, je to i bytůstka se srdcem na pravém místě. Jeho původ je na začátku poněkud zamotaný, ale jako vždycky je všechno vzápětí uvedeno na pravou míru.
Co se děje druhého dílu týká, Percy má opět starosti s výpravou, na kterou tentokrát bohužel nemá oprávnění, což mu ale nezabrání jen tak sedět na zadku a čekat, dokud se někdo neuráčí zachránit jeho kamaráda Grovera a vlastně i celý Tábor polokrevných, to by prostě nebyl Percy. Pro mě samotnou je Percy hodně velký sympaťák, i když je mu teprve třináct, už teď nudí dojem opravdového hrdiny.
Abych všechno ještě nakonec shrnula. Úroveň Moře nestvůr se podle mě rovnala Zloději blesku, opět jsem si celý příběh nad míru užila, upřímně mě opět i pobavil svým specifickým a nevtíravým humorem a v ničem mě nezklamal. Zbožňuju výpravy za historickými místy a osobnostmi v doprovodu Percyho Jacksona a jeho přátel a už teď se nemohu dočkat dalších dílů.

9/10