25. února 2013 v 19:51 | Snow Fairy |  Recenze

Zelená jako smaragd

Autor: Kerstin Gier
Žánr: Román, cestování časem
Díl: 3.
Originální název: Smaragdgrün
Počet stran: 418
Gwendolyn má zlomené srdce. Zdá se, že Gideonovo vyznání lásky bylo pouhou fraškou, aby šel na ruku jejich úhlavnímu nepříteli, hrozivému hraběti Saint Germainovi. Ale pak se stane něco naprosto nepochopitelného a Gwennin svět je vzhůru nohama. Ji i Gideona čeká dech beroucí úprk do minulosti, a taky menuety, paruky, kordy a divoké pronásledování a nad tím vším se vznáší otázka, zda se dá stav pokojové fontány vůbec léčit… (pozn. Xemerius se velmi obává, že nikoliv.)

Za tu dobu, po kterou už Gwendolyn cestuje časem, ať už za účelem různých společenských akcí konajících se v nimulosti či za účelem pouhého splnění denního časového úseku vyhrazeného pro elapsování, se dozvěděla nejen o sobě, ale o společenství Strážců téměř všechno. Celou pravdu však ještě nezná ani o sobě a i potom, co se Gwen stala právoplatným rubínem, havrem a dvanáctým cestovatelem časem, ji Strážci, jak se zdá, ještě na 100% nevěří. Navíc se Gideon ke Gwen nezachoval právě necitlivěji, což Gweny totálně citově zruinovalo. Ještěže má Leslii, která ji vždycky ve všem podpoří. Doslova ve všem...

"Jsem nejvěrnější, nejkrásnější a nejchytřejší průvodce, jakého si lze jen přát."

I když se Zelená jako smaragd stala jednou z mých nejočekávanějších knih roku 2013 a nemohla jsem se dočkat, až si ji přečtu, teď, když jsem ji dočetla, nechce se mi s touto úžasnou časocestovaní knižní sérií vůbec loučit. Gwendolyn, Gideona a samozřejmě nášeho nejkrásnějšího, nejchytřejšího a nejskvělejšího ducha chrliče, Xemeriuse, jsem si opravdu neskutečně oblíbila. Navíc styl, kterým píše Kerstin Gier, je takovým tím, pro sérii Drahokamy specifickým, způsobem uvolňující, čtivý a plný břitkého, odzbrojujícího humoru, který mi ukázal, že i když se nenacházíte ve zrovna nejrůžovější situaci, je s humorem všechno o dost jednodušší. Ke všem těmto, i nevyřčeným, skutečnostem a pozitvům jsou všechny tři díly z této série plné skvělého, velmi dobře promylšeného příběhu, který mě ani v jednom případě nezklamal. Pokaždé, když už si myslíte, že všechny indicie jste si už dohromady dali a nic vás tím pádem nemůže překvapit, Kerstin se pokaždé vytasí s něčím dalším a totálně nečekaným.

"Oba nedočkavě očekávaní pohádkoví princové zanechali dnes ráno vyjimečně své bílé oře ve stáji a dorazili metrem."

V posledním díle se Gier zaměřila na Gwenino pátrání po pravdě, která by jí osvětlila všechna temná místa v případu ukradeného chronografu i všech tajuplných pohnutkám samotného hraběte St. Germaina. Jelikož byl Gweniným parťákem onen již zmiňovaný duch chrliče Xemerius, byla jsem z každé scénky s ním nadšená a pokáždé bláznivě vysmátá. Mimochodem, miluju Xemeriusvy neotřelé hlášky a jeho krákání. Mezi Gwen a Gideonem se na nějaký čas usadil poněkud "zatuchlý" vzduch a padlo i na pár pěkně ostrých chvilek, které povětšinou skončily fiaskem. Nemusím nějak vyzdvihovat, že jsem čekala na vyjasnění. Ale co vyzdvihnout musím je, že Gier nenechala nic náhodě. I ze zdánlivě obyčejných, nepodstatných maličkostí, udělala velká překvapení, navíc byla Zelená jako smaragd plná i děsivé akce a zvratů, které bych nikdy právě v této sérii nečekala. A ta romance, naprosto nezapomenutelná a záviděníhodná a jednoduše krásná. Nechci a ani nebudu moc spoilerovat, protože to velké tajemství provázející Gwen a všechny ostatní postavy knihy od prvního dílu, je zde rozřešeno opravdu ve velkém, což se musíte dozvědět jedině z knihy a v žádném případě ode mě.

10/10