15. února 2013 v 19:40 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: E L James
Žánr: Erotický román
Originální název: Fifty Shades of Grey
Počet stran: 607
Nakladatelství: XYZ
Strhující erotický román o temných touhách v každém z nás…

Když se dvaadvacetiletá studentka literatury Anastasia vydává na pohovor s mladým podnikatelem Christianem Greyem, netuší, že potká muže, který jí změní život i hodnoty. Christian je pohledný, chytrý a… tajemný. Naivní a nevinná Anastasia si začíná uvědomovat, že přes jeho skrývaná tajemství jím začíná být úplně posedlá. Ale ani Christian není vůči její kráse, šarmu a charakteru imunní a připouští, že on po ní také touží - ovšem za vlastních, specifických podmínek…

Mnohokrát děkuji internetovému knihkupectví Kanzelsberger za poskytnutí knihy k recenzi!

Radikální změnu vašeho života může zapříčinit cokoli. I jeden obyčejný, nevinný rozhovor do školních novin, na kterém zastupujete nemocnou kamarádku. Ona je mladá studentka univerzity těsně před promocí. On je bohatý podnikatel ve vlastní prosperující firmě a multimilionář. Více se tyto dva světy od sebe už lišit nemohou. Avšak... opak je pravdou. Anastasia Steelová i přesto, že jí nic nestojí v cestě, ještě nepotkala svou pravou lásku. Christian Grey vnímá lásku přes své vlastní brýle. Ale jedno nečekané setkání všechno změní. On se nechce vázat kvůli svému tajnému životnímu stylu, ona chce víc...

Bezprostřední reakce před začátkem čtení: "Dobře, jdu na to, přece to nemůže být tak hrozné."
Reakce při čtení: "No to mě... co to sakra je?"
Bezprostřední reakce po dočtení: "Zajímavé ukončení první knihy. Co mě u všech svatých čeká v té druhém?"
Na začátku, když jsem přemýšlela nad žánrových zařazením a zjevnou oblíbeností tohoto erotického díla, přiznám se, že jsem se na čtení i těšila. Erotika mě v knihách nijak zvlášť neodrazuje, právě naopak bych řekla, že některé knihy i oživuje a tak nějak... rozpaluje. Přemýšlela jsem také, jaké skupině čtenářů jsou vlastně tyto knihy určené. Myslím, že když řeknu, že nejvíce se bude Padesát odstínů šedi líbit zaměstananým ženám středního věku, jejichž náplní života jsou děti a 0% zábavy, tak myslím, že se až tolik nepletu. Na své si ale přijdou i ženy mladší, starší a muži nevyjímaje. (?), neboť jak se říká; proti gustu žádný dišputát. Já osobně jsem ale poměrně šokovaná a ze samotné knihy nijak zvlášť unešená. Vlastně jsem ještě teď na rozpacích a v hlavně samé rozporuplné pocity. Ale lhala bych, kdybych řekla, že mě čtení vůbec nebavilo a ani jednou alespoň trochu nerozpálilo.

Během čtení u mě převládaly dva hlavní pocity: šok a údiv. Šok nad Christianovým přístupem ke vztahům k ženám. Já být Anou, po tom, co by na mě Christian vybalil své " postelové zvyklosti", sbalím si svých pět švestek a skáču oknem ven. I když je pan Christian Grey ten typ muže, jenž nosí džín proklatě nízko a čímž dostává Aninu vnitřní bohyni do extatických záchvatů vzrušení, já osobně bych, sice s velkým úsilím, oželila všechnu pozornost pana Greye v zájmu vlastní soudnosti a zdraví. Ať to znělo jakkoli, tak daleko jako Ana bych nezašla. A údiv rozhodně nad Aninou vrzušivostí. A co to prokrista mělo být s tou vnitří bohyní? Kdykoli jsem na toto slovní spojení narazila, v duchu jsem si říkala: "K čerti s tou tvou vnitřní bohyní!!!!"
Co opravdu neskutečně obdivuju, je odvaha autorky, neboť takhle otevřený, sexem doslova nasáklý příběh nepokrytě poukazující na sexuální apetit lidí, jsem doopravdy ještě nečetla. I když by se mohlo zdát, že je víc jak 600 stran pouze o sexu, přichází na řadu ta povedená zápletka v podobě padesáti odstínů šedi, upřímného chtíče a snad budoucího pevnějšího vztahu, díky oné zápletce vám hned samotný název knihy dává mnohem větší smysl. Abych knize úplně nekřivdila, musím říct, že jsem se chvílemi i bavila a styl psaní byl až překvapivě čtivý. A i přesto, že jsem zpočátku byla z Christiana Greye poněkud vyděšená jeho majetnickým chováním a chorobnou posedlostí sebekontrolou, nakonec měl opravdu něco do sebe. Teď se jenom trochu děsím a zároveň jsem zvědavá na druhý díl.

6,5/10