5. února 2013 v 18:18 | Snow Fairy |  Reviews

Žánr: Fantasy, Dobrodružství, Mytologie
Díl: 3. (Percy Jackson a Olympané)
Originální název: Percy Jackson: The Titan' s Curse
Počet stran: 336
Rok vydání: 2010/2011
Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis?
Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí knihy k recenzi!

Už tři roky bojuje mladý Percy Jackson společně se svými nejlepšími, polokrevnými přáteli s dávno zapomenutými, mýtickými bytostmi nejen o svobodu tábora polokrevných, ale i za záchranu celého světa. Avšak jak se zdá, začínají mít nepřátelé převahu a jako správní protivníci se snaží být vždy o krok napřed. Proroctví bylo vyřčeno sice už dávno a to, že není právě příznivé není to jediné zlé; jeho naplnění se také kvapem blíží. Temný vládce a zároveň hlavní z prokletých Titánů, Kronos, začíná sestavovat armádu složenou z lidí i polokrevných, jejímž účelem je jediné; zničit Olymp, jeho bohy a jednou provždy získat zpět zašlou slávu Titánů...

To, že se série o Percy Jacksonovi stala jednou z mých nejoblíbenějších není nic nového a nejspíš ani překvapivého. Nicméně není nikde napsáno, že se striktně musí líbit na 100% každému. Někomu tahle série sedne více, někomu nesedne třeba vůbec. Já však nemám moc, co vytýkat, v mém případě je toho ke kritice opravdu málo (čtěte: nic). Ricka Riordana opravdu velice obdivuju za to, že ani jeden z jeho dílu o Percym, co jsem dosud četla, nebyl o tom stejném. Ano, samozřejmě, některé maličkosti, které jsou v knihách přítomné od prvního dílu a jsou důležité pro úplné zakončení série, se v menší míře stále opakují. Ovšem to nevidím jako nějaký gigantický problém, čtenář si alespoň připomene, co eventuálně zapomněl a nemusí se tím pádem bát, když na to přijde, že nebude vědět, o čem je řeč. To v případě těchto knih myslím nehrozí. Ona je pravda, že mytologie a řecko - římské legendy a báje čítají několik desítek, ba dokonce stovek, příběhů, které se dají zpracovat různými způsoby a Riordan se vypravování zhostil opravdu úžasným způsobem. Nejlepší na stylu Riordanova psaní je kromě neotřele humorné stránky navíc i to, že jindy úplně maličkosti, které člověku při laickém studiu legend a bájí uniknou, nabývají v příběhu vyšší důležitost. A pomocí těchto maličkostí se pomaličku, díl po dílu, dostáváme k tomu, k čemu prakticky celá série od začátku směřuje. K tomu velkému finále, které myslím, nebo spíše doufám, bude takovým tím mýtickým způsobem velkolepé a v závěru i poučné.

O ději by se toho také dalo říci poměrně hodně. Nebudu však zabíhat moc do detailů, protože čtenář, který se na Prokletí titánů teprve chystá, se má opravdu na co těšit. Hned na začátku se můžeme dozvědět, že Tábor polokrevných je nutné naplnit nováčky, proto ředitel aktivit Cheiron a pan D. posílají táborové satyry do světa přivést další polokrevné. Souběžně s tím má Percy opět uštvat pár nebezpečných nestvůr, jenomže když dorazí na místo, kde se oná nestvůra skrývá, vyskytne se nejeden závažný problém, který je pro celou knihu a postupující děj opravdu hodně stěžejný. Od té chvíle nabírá děj opět svou speficikou atmosféru a akci. Nedokážu jednoznačně říct, který díl mě doposud bavil nejvíce, přece jenom mám před sebou ještě dva další díly, ale Prokletí titánů bylo zase, co se úrovně týká, o něco výše než třeba Moře nestvůr. V Prokletí titánů jsem se také setkala s větším množstvím mýtických bytostí, které mě jindy nechávaly téměř chladnou, což bych označila jako další plus. Zatím se mi to stalo s každým dílem, ale vždycky po konci knihy, po poslední větě, mám nějvětší chuť se pustit do dalšího dílu. Řekla bych, že je to tím, jak Riordan píše, poutavě, záživně a vždycky vás něčím překvapí. Rozhodně všechny palce nahoru a já osobně se už velmi těším na předposlední díl.

9,4/10