Reviews - Mezi nebem a Zemí: Setkání s duchem

29. března 2013 v 21:22 | Snow Fairy |  Reviews

Mezi nebem a Zemí: Setkání s duchem

Autor: Stacey Kade
Žánr: Román
Originální název: The Ghost and the Goth
Počet stran: 256
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí knihy k recenzi!

Jsou věci mezi nebem a Zemí, které nikdo z nás nedokáže vysvětlit. Ale je něco, co naše životy velice výrazně ovlivňuje, tvz. karma. Alona Dareová byla na škole vždy oblíbená, byla krásná a pálil po ní nejeden kluk i přesto, že byla zadaná. Problém je v tom minulém čase. Alonin dokonalý systém života selhal a karma, nebo snad osud?, už zařídila to ostatní. Pouhý moment nepozornosti, následkem kterého se Alona ocitla pod koly projíždějícího autobusu. Všem Aloniným spolužákům a rodině byla sdělela údajná příčina smrti: sebevražda. Ale to bylo prakticky nemožné vzhledek k Aloninu chování a navíc nenápadný kluk jménem Will ví, že pravda je někde úplně jinde, ale nemůže ji nikomu říct...

Ona byla vždy oblíbená, úspěšná a bezchybná roztleskávačka, kterou nebylo možné přehlédnout.
On je záhadný gotik s bledým obličejem a jedinou opravdovou kamarádkou, jehož existenci byste mohli velice zdárně přehlédnout.
Dva odlišné světy, které spojí naděje.
Před čtením této knihy jsem hodně uvažovala o tom, co se bude uvnitř doopravdy dít. Jestli bude romantická stránka převažovat nad tou akční nebo jestli bude hlavní linii příběhu tvořit úplně jiná složka. Nechtěla jsem moc očekávat, aby mě tím případně kniha nezklamala, ale při tom náhodném přemýšlení nad příběhem jsem si uvědomila, že ani nevím, co mám čekat, takže jsem se nakonec nehcala celou knihou překvapit. Sice jsem se trochu děsila, co objevím, ale Setkání s duchem potom zadupalo všechny moje obavy do země. Tedy ne že bych z knihy byla nějak totálně nadšená po psychické stránky, podle mě to byla taková příjemná oddechovaka, ale občas jsem byla i překvapená, podotýkám, že příjemně.

Smrt mladé roztleskávačky Alony Dareové byla velká tragédie a rána pro celou její zbývající rodinu, což je ale vždycky, když takovým násilným způsobem, jako například Alona, umře takhle mladý člověk. Na umrtí náctiletých se vždy pohlíží s určitým despektem a sklíčeností. Ale to, že Aloniným novým domovem se stala hlavní silnice ještě neznamená, že nadobro odešla, jak se říká, do nebe...
Ale potom přišel na scénu Will a děj začal nabírat úplně jiný spád. Popis sice vyjadřuje, že Will je divný, gotický, samotářský týpek, který toho moc nenamluví, ale mě se náhodou velice líbil. Podle mě příběh i jistým způsobem oživil. Takový kluk se jen tak nevidí, navíc s jeho záhadnou schopností se nedivím, že se straní společnosti i jakékoli horečnatější konverzace.
V popisu děje nebudu zabíhat do detailů, protože některé scény stojí za to zažít na vlastní kůži, i když takových překvapivých tam až tolik nebylo. Romantika se zde objevila, ale spíše taková vlažná, neurčitá a nakonec i nejasná, ale byla svým způsobem upřímná, což jenom chválím.
Celkově bylo Setkání s duchem, pro mě samotnou, poměrně překvapivou knihou a v převodu na hvězdičky si ty 4 opravdu zaslouží.

8/10