3. dubna 2013 v 19:39 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Jamie McGuire
Žánr: Romantika
Originální název: Beautiful disaster
Počet stran: 376
Nakladatelství: Fortuna libri
Strhující milostný příběh

Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem - nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu - když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna libri za poskytnutí recenzního výtisku!

Na životě je nejzáludnější to, že nikdy nevíme, kdy a za jakých okolností potkáme druhou polovinu své duše i srdce. Osud si s námi umí opravdu pěkně zahrávat a většinou, když to nejméně čekáme, tak to přijde. Abby je mladá, krásná a poměrně slušná dívka s jasně vytyčeným cílem.
Travis Madox je drsňák, který se nebojí výzev života. Právě naopak je přijímá s úsměvem na rtech, aby je mohl jedním jednoduchým zvatem zničit a připsat si tak na své konto další úspěch. Holky obývají jeho postel jedna za druhou, že se téměř nestíhají střídat.
Ale ať už se od sebe tyto dva světy liší sebevíc, osud chtěl všechno udělat po svém...

Jen velice těžko nacházím ta správná slova k popsání knihy od Jamie McGuire. Její Krásná katastrofa je, podle mě samotné, jako život, nevyzpytatlená, a lidé v ní jsou jako my všichni ostaní na světě. Ve svých vlastních nejistotách nerozhodní a schopní nasekat najednou tolik chyb, že se v tom začínáme ztrácet.
Mě tahle kniha ukázala zcela jasně, jak dokáže být realita odlišná od mých očekávání. Jak v něco převelice doufám, všechno si to v hlavě maluju v těch nejsytějších barvách a život mi to nakonec stejně naservíruje na šedém podnose, totálně bez barev. Realistický, zábavně podaný a okořenění o pořádkou dávku napětí, podotýkám toho lidského napětí doprovázející život v těžkých nebo jakýchkoli chvílích našeho života a našich rozhodnutí, pohled McGuire na svět a na lidi, byl nějakým způsobem okouzlující a s tendencí přikovat čtenáře ke knize a neupustit od ní. Děj měl pointu i smysluplný spád událostí, takže čtení není nijak složité ani nezáživné. McGuire si dobře promyslela, co chce čtenářům sdělit a to se jí s malou dopomocí jejích postav povedlo na velkou jedničku.

Ale to, že na mě děj působil realisticky, co se této knihy týče, v žádném případě neznamená, že to byla nuda. Protože autorka se při zemi opravdu moc nedržela, měl celý příběh o to větší "grády". Navíc tomu správnému čtenářskému zážitku hodně napomohly, jíž zmiňovaní, samotní aktéři knihy. Obzvlášť pro nás, dámy, si McGuire připravila opravdu hot týpka. Travis je beze sporu jeden z nejvíce sexy mužů, kteří se v jakékoli knize kdy objevili. Už při bližším poznání jste schopny alespoň částečně opomenout fakt, že Travis je holkař. Protože kdo říká, že i takový pokérkovaný drsňák nemůže uvnitř skrývat srdce ze zlata? Ale upřímně, zmatená jsem z něj občas byla jako včela na jaře. Jednu chvíli pohoda, potom totální obrat o 360 stupňů, potom opět pohoda a potom opět totální schíza. Představte si toho nejvíce sexy týpka a přičtěte mu nevyzpytatelný "rozštěp osobnosti". Poslední termín neberte tolik vážně, jednodušší bude si knihu přečíst a poznat Travise na vlastní kůži, protože to opravdu stojí za to.
Jak jsem se na začátku trochu bála čtení Krásné katastrofy, protože ne všechny ohlasy vychalovaly knihu až do nebes, po vlastní zkušenosti vím, že nebylo vlastně čeho se bát. Naopak, sice jsem z celé knihy trochu mimo, v dobré smyslu slova, a trochu neschopná nad čímkoli smysluplným přemýšlet, druhý díl jednoznačně neopomenu a už se jej nemůžu dočkat.

10/10