31. května 2013 v 21:00 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Fiona Paul
Žánr: Historický román, Záhady, Renesance
Originální název: Venom
Počet stran: 360
Nakladatelství: Egmont
Tajemství mohou být mocná a smrtelně nebezpečná - jako jed.
Cassandra Caravellová patří v renesančních Benátkách ke společenské elitě. Má všechno, co si jen dívka může přát: elegantní šaty, třpytivé klenoty, pozvánky na ty nejlepší večírky a hezkého bohatého snoubence. Touží však po něčem jiném. Od smrti svých rodičů se cítí jako v pasti, sama ve městě zbudovaném na mořské laguně, kde temný labyrint vodních kanálů šeptá o útěku.
Potom však Cassandra narazí na mrtvé tělo ženy s vyrytým krvavým X a je postupně vtažena do nebezpečného světa tajných společenství, kurtizán a zabijáků. Navíc zjistí, že se zamilovala do Falka, chudého malíře se svůdným úsměvem… a zvykem dostávat se do potíží.
Stále však zbývá vypátrat vraha mrtvé ženy. Najde ho Cassandra dřív, než najde on ji? A zůstane věrná svému snoubenci, nebo podlehne citům k Falkovi, které se jí začínají vymykat z kontroly?

Mnohokrát děkuji nakladatelství Egmont za poskytnutí knihy k recenzi!

Jako po tradičním způsobu renesanční dívky, je Cassandřinými povinnostmi být poslušná, nekonflitkní a nevzpírající se. Ale Cas se po smrti svých rodičů uzavřela do své vlastní bubliny, kde všechnu bolest a ztrátu prožívá opakovaně každý den, jako by tam byla uvězněná a nemohla ven. Ale to, že občas nemůže v noci pořádně spát se jí jednou stane osudným, protože v hrobce její nedávno zesnulé kamarádky objeví tělo, které objevit neměla a které nemělo být tam, kde bylo. Navíc se předtím nečekaně střetla s chlapcem, Falkem, který je pro její společenskou vrstvu jako kryptonit.
Pátrání po vrahovi ženy z hrobky i setkání s Falkem je jenom začátek všeho. Nebo je to snad začátek konce?

Moje první reakce na knihu by se dala popsat jako úžas a fascinace. A přiznávám z opravdu velké části za to může grafická úprava knihy zevnitř i zvenku. Mě, jako zarytému zastánci krajek a luxusních vzorů, tato úprava učarovala snad jak nejvíc mohla. Je opravdu neskutečně povedená, nádherná a řekla bych, že se tematicky krásně hodí i k obsahu knihy, jenž je hned od začátků stejně netypický jako už zmiňovaná grafická úprava.
A hned potom, co jsem začala číst, jsem si říkala, že tohle bude ještě zajímavé. Cas je taková ta knižní hrdinka, která se schovává ve svém vlastním světě plném bolesti, nejistoty a nepochopení, s tím, že kdyby se ho Cas radši snažila odpírat, což je v jejím případě téměř nemožné, udržela by si z větší částí svou duševní stabilitu.

Casiino, řekla bych až osudové, setkání s Falkem bylo už od začátku odsouzeno k nepochopení a záhubě, jelikož pravidla renesanční společnosti, navíc tak vysoce postavené jako v Casině případě, jsou velice tvrdá a přísná a vztah níže postaveného chlapce s dívkou Casina postavení je jednoduše zakázaný.
Co na Jedu velice obdivuji je to, že je to kniha plná faktů o renesančním období, hodně věcí je čtenáři jedině ku prospěchu, na jednu stranu se těmito informace čtenářu vzdělává a zároveň si při vstřebávání příběhu může užít i napětí a temnotu. Fiona Paul má specifický, a řekla bych, že i dobře rozeznatelný styl psaní, který nebyl ani otravný ani nic takového, právě naopak byl svým způsobem poučný a když se člověk začte, tak se i čtivý.
Nicméně jsem z knížky měla i tak trochu rozporuplné pocity. Romány tohoto typu totiž většinou nečtu a když už se do nějakého pustím, musím se do toho opravdu dostat, což se mi povedlo asi jen z části, ale pravděpodobně to bude i tím, že nemám tolik času na čtení, kolik bych ho chtěla. Ale jestli budou vycházet i další díly, rozhodně budu uvažovat o přečtení.

6,5/10