Reviews - Magie krve

20. května 2013 v 21:46 | Snow Fairy |  Reviews

Magie krve

Autor: Tessa Gratton
Žánr: Fantasy, YA
Originální název: Blod Magic
Ze středoškolačky Silly se stala po smrti rodičů samotářka a místní podivín. Nick je naopak oblíbený a sebevědomý chlapec, který si však kvůli své minulosti drží od lidí odstup. Oba cítí, že je váže zvláštní pouto - a brzy se ukáže, že mají společnou schopnost provozovat kouzla, která se provádějí pomocí krve. Nick, Silla a její starší bratr Reese experimentují s magií, ale brzy zjišťují, že v ospalém prérijním městečku na ně číhá někdo, kdo v magii krve hledá moc a nesmrtelnost a jehož osud se proplétá historií jejich rodin už dlouhé desítky let..

Mnohokrát děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí knihy k recenzi!

Mladá dívka Silla se po smrti obou svých rodičů uzavře do neproniknutelné bubliny vlastního světa, ve kterém jí už nikdo nemůže ublížit, kde může všechnu svou bolest skrývat před ostatními lidmi, aby se tak vyhnula zničujícímu soucitu. Jedna věc ji ale stále drží tak nějak nad vodou, aby se z vlastních pocitů nepropadla na úplné dno. Magie. Magie, kouzla a možnost všechno změnit. Spolu se svým bratrem Reesem postupně odhaluje temná tajemství její rodiny i magie, její klady a převážně zápory. Ale kromě Reese, který byl vůči magii ze začátku taky pořádně zatvrzelý, Sille nikdo pořádně nerozumí, v magii, v životě, téměř v ničem. Dokud se v jejím životě neobjeví Nick, chlapec, který je od první pohledu tajemný tím nejmagičtějším možným způsobem.
Ale ať už to ze začátku vypadalo jakkoli slibně, existenci smrti nakonec nezvrátí nikdo, snad ani magie.

Před rozečtením Magie krve jsem si, byť tak nějak spěšně, ale opravdu procházela některé recenze v angličtině a i názory českých čtenářů, kteří tuhle knihu četli v originále. A z toho, co jsem si přečetla, jsem zjistila a soudila, že to nemusí být vůbec nic špatného. Sama jsem se, hned po rozečtení, přesvědčila, že Magie krve je opravdu neobvyklá, ale zároveň skvělá kniha.
Styl psaní Tessy Grattonové je slohově přizpůsobený, jako na míru šitý, osobě, z jejíhož pohledu je daná kapitola vyprávěná. Z kapitol psaných z pohledu Silly byla jasně patrná nejistota, depresivní podtext Silliny osobnosti a všechny její obavy, jistoty a schopnosti a to všechno pomocí slov opravdu velice dobrým způsobem zpracované. To samé se týkalo i Nickových kapitol, které navíc byly obohaceny o neuvěřitelně vtipnou stylistickou složku. Musím přiznat, že právě u Nickových kapitol jsem se nejvíce smála, i když se v knize třeba právě jednalo o vážných věcech.

Děj se od začátku vyvíjel poněkud zdrženlivě, což poté dávalo hodně velký prostor tomu hlavnímu dějovému zvratu, který byl od prvního momentu velice překvapující a skýtá čtenáři slušný zážitek. Na mě samotnou působil příběh opravdu velmi dobře promyšleným dojmem, a nějaké velké chyby, které by mě od čtení odrazovaly, jsem nezaregistrovala. Protože, dovoluju si říct, tam žádné téměř nejsou, nebo jsou tak dobře zamaskované, že si jich čtenář všimne jen opravdu těžko. Celkově považuju Magii krve za opravdu slušný knižní kousek a velice povedený příběh. Takže Tesse Grattonové za její předvedený výkon tleskám a už se velice těším na další díl.

8,5/10