14. června 2013 v 10:10 | Snow Fairy |  Reviews

Autor: Kendare Blake
Žánr: Fantasy, Horor, Beletrie
Originální název: Girl of Nightmares
Počet stran: 288
Nakladatelství: Baronet
Před několika měsíci Anna Korlovová ve svém sklepě otevřela bránu do pekla a zmizela, ale lovec duchů Cas Lowood se přes to nedokáže přenést.
Přátelé Casovi připomínají, že se Anna obětovala, aby on mohl žít - a ne aby chodil po světě napůl mrtvý. Cas ví, že mají pravdu, ale v jeho očích se žádná živá dívka, kterou může potkat, nevyrovná mrtvé dívce, do níž se zamiloval.
Vidí teď Annu všude - někdy v nočních můrách, a někdy dokonce za bílého dne. Něco s ní ale není v pořádku a nejsou to jenom sny. Někdo Annu mučí a pokaždé, když se mu zjeví, je trýzněna novým a ještě krutějším způsobem.
Cas netuší, co se s Annou stalo, když zmizela v pekle, ale ví, že si nezaslouží, co se jí tam děje. Anna mu nejednou zachránila život a je načase jí oplatit laskavost.

Mnohokrát děkuju nakladatelství Baronet za poskytnutí knihy k recenzi!

Jen to jen pár měsíců, co se Anna obětovala, aby zachránila Case. Jen pár měsíců, ale Casovi to připadá jako roky. Roky mučení, roky strachu, roky beznaděje, že by se Anna mohla někdy vrátit. Všichni kolem Case si jsou naprosto jisti, že je Anna navždy ztracená, že se nikdy nenajde, nikdy nevrátí. Ale Cas tohle popírá, uvnitř sebe popírá vše, co by podporovalo tuhle stravující myšlenku. Ale když potom několikrát spatří ducha Anny trízněné poklem, ví, že mu Anna chce něco říct. Že mu prostřednictvím děsivých smyslpových vjemů dává najevo, že něco potřebuje.
Že potřebuje jeho pomoc...

Po přečtení Anny krví oděné jsem jenom velice netrpělivě vyhlížela vydání Dívky z nočních můr, protože první díl byl opravdu exceletní. Všechny scény, ve kterém hraje hlavní roli násilí a krev, jsou ti činitelé, kteří dělají knihy Kendare Blake tak děsivé a znepokojivé a přesto tak poutavé. I když takové trhání těl není právě něco, o čem si necháváme zdát každý den a v knihách je to přinejmenším šokující, tak u Anny krví oděné nebo už i u Dívky z nočních můr není jednoduše, co vytknout. Každý čtenář se občas potřebuje trošku bát, děsit se. A u knih Kendatre Blake to jde v podstatě samo.
To platí, jak u prvního, tak u druhého dílu Anny.
Avšak Dívka z nočních můr měla své vlastní specifické odlišnosti. Je to pravděpodobně i tím, že začátek je takový poněkud pozvolnější, ale o nic méně strhující, protože Cas se ani tak moc nehnal do dalších misí na zabití duchů. Kendare ale umí skvěle a živě popisovat nejen děsivé scény, ale i ty, které krásně dokreslují okolí celého děje.

Protože Cas od začátku věří, že Anna jen tak neodešla, že neodešla navždy, je z vizí, kterému posílá maličko zmatený a nesvý a neví, co si o tom myslet a zda je brát vážně. Ale ani pochybnosti mu nezabrání v tom, přijít na to, co přesně mu chce Anna sdělit. Tak začíná pátrání po možných i nemožných způsobech, jak se dostat tam, kde je zároveň i Anna. Casovi přátelé, Carmel a Thomas, Morfran, Casova matka i starý přátel Gideon však nevěří, že nějaký takový způsob vůbec existuje a jestli vědí, že nějaký existuje, tak se ho Casovi nesnaží příliš vykládat, a jsou pro, aby Cas svého hledání nechal a neriskoval nejen svůj vlastní život. Jenomže Cas když si postaví hlavu, tak neustoupí, a ještě více to platí v Annině případě, takže Cas ve svém pátrání pokračuje, dokud se nedostane co nejblíž to jenom jde.
Strašně se mi líbila ta velká část knihy odehrávající se v Anglii to nejen proto, že se jedná o samotnou Anglii, což už je dost velký důvod ke zbožňování této části, ale také proto, že až právě tady začala být kniha o dost děsivější, krvavější a nepředvídatelnější. Tady se teprve ukázala Kendařina neskutečná schopnost jenom čtením vyvolat čtenáři nepříjemnou a dlouhotrvající husí kůži. Kendare je prostě mistrně ve svém žánru, její knihy jsou všechno od exceletně napsaných po mrazivě děsivé. Jenom škoda, že série o Anně a Casovi má jenom dva díly. Protože po takovém konci nechci, aby to skončilo tímhle, nechci, aby to prostě druhým dílem skončilo. Ale perfektní výkon, Kendare, klobouk dolů.

10/10