Recenze - Lola a kluk od vedle

5. července 2013 v 19:15 | Snow Fairy |  Recenze

Lola a kluk od vedle

Autor: Stephanie Perkins
Žánr: Romance, Dívčí román, Love Story
Originální název: Lola and the boy next door
Počet stran: 328
Začínající návrhářka Lola Nolanová nevěří na módu… věří v kostýmy. Čím výraznější outfit, čím třpytivější, čím zábavnější, čím divočejší - tím líp. Ale Lola je přes neskutečné modely také hodnou dcerou a kamarádkou s velkými plány do budoucna. Všechno je perfektní (včetně jejího sexy přítele rockera), dokud se do sousedství nevrátí obávaná dvojčata Bellova. Calliope a Cricket. Hlavně Cricket, nadaný vynálezce, který zrovna vystoupil ze stínu vlastní slavné sestry. Cricket, který by se moc rád vrátil do Lolina života. Lola teď dumá, jak se poprat s city ke klukovi od vedle… a vypadá to na dlouho!

Nenechte si ujít nový příběh autorky báječného Polibku pro Annu!

Jedinečná, originální, sama sebou, střeštěná a nepopsatelně třpytivá. Tyhle a ještě další vlastnosti by se daly shrnout do dvou, na první poslech, obyčejných slov. Lola Nolanová.
Lola je výstřední a neotřelá mistrně v navrhování šatů. Tím se stává ozdobou, jinak obyčejných, sanfranciských ulic. Kdyby ale byl její život na chlup tak dokonalý jako její outfity. Jenže to bohužel není, i když to tak může vypadat. Ale Lola si nahlas na nic nestěžuje. Má dva super, úžasné, homosexuální táty, toho nejvíc sexy rockerského kluka, kterého chce každá kolemjdoucí dámá a má tu nejlepší kamarádku na světě. Není vlastně ani na co si stěžovat.
Ale Lola má stále v živé paměti i někoho jiného. Kluka od vedle, souseda Cricketa Bella, kterého před Maxem velice milovala, ale který jí zlomil srdce a zmizel.
A když se konečně všechny rány jím způsobené začínají hojit a definitivně zacelovat, vrátí se Cricket zpátky...

Konečně! Po přečtení Polibku pro Annu jsem neměla většího přání, než si konečně přečíst Lolu a kluka od vedle, takže si nejspíš dokážete představit, jak jsem vyšilovala, když jsem Lolu držela v rukou.
Stephanie Perkins je v psaní románů tak odlišná od všech ostatních autorek, že vždycky, když něco vymyslí, tak to opravdu stojí za to.
Já osobně třeba moc nemusím knihy s takovou tou klasickou letní láskou, kterou obestírá chronicky známé: kluk potká holku nebo holka potká kluka, na první pohled se do sebe zamilují, před koncem prázdnin se spolu vyspí a na úplném konci prázdnin zazvonil zvonec a lásky je konec. Stephanie se úplně vymykání tomuto plačtivému a bolestivému konci románů. Její knihy jsou tak svěží a čtivé a napínavé a vtipné, plné sladce přitažlivých chlapeckých postav, že je to až vražedná kombinace. Navíc její hrdinky, ať už Anna nebo Lola, jsou úplně obyčejné holky z masa a kostí, které chodí normálně mezi námi, že jsou svou normálností až neobyčejné.

Pokaždé při čtení Loly jsem měla pocit, že když vyjdu ven a půjdu v klidu po ulici, někde na ni prostě musím narazit. Lola je neskutečně komplikovaný člověk, ale i plná své vlastná specifické energie a charismatu, stejně jako Cricket nebo Max. To stejné platá i v případě postav z Polibku pro Annu. Už proto jsem nechtěla tyhle dvě knihy srovnávat, ale nakonec bych se tomu stejně nemohla úplně vyhnout.
Popravdě jsem od Loly očekávala opravdu hodně, po Anně jsem si ani nechtěla připustit, že by se Lola nepovedla. A nemůžu říct, že jsem si Lolu neužila, právě naopak jsem si ji strašně moc užívala, užívala jsem si Loliny převleky, ulítlé paruky, Maxova sexy tetování i ohromnou Cricketovu výšku, ale Anna se mi líbila o něco víc, měla něco, co Lole chybělo. Ale zápletka a celý příběh byly prostě úžasné. Jenom je tu prostě ten fakt, že Polibek pro Annu byl pro mě o půl příčky výš. Těžko přesně říci, čím to je. Ale ani v nejmenším jsem neřekla, že jestli se rozhodnete Lolu a kluka od vedle přečíst, že se vám to nebude líbit. Láska sladká jako třešňové plody, crazy hlášky a nekonvenční přístup k životu jako je garantován stejně jako to, že Lola a kluk od vedle se stane knihou, kterou nebudete moci pustit nějakou dobu z hlavy.

8,5/10