Recenze - Zasvěcená

13. července 2013 v 20:30 | Snow Fairy |  Recenze

Zasvěcená

Autor: Cynthia Hand
Žánr: Fantasy, Romance, Andělé
Originální název: Hallowed
Počet stran: 312
Celé měsíce se Clara připravovala, aby naplnila své poslání. Ale nic ji nedokázalo připravit na volbu, kterou musela učinit ten osudový den. A zjistila, že být částečně anděl není tak jednoduché, jak si myslela.

Nyní, rozpolcená mezi láskou k Tuckerovi a komplikovaným vztahem k osudem předurčenému Christianovi, se Clara musí vypořádat s šokujícím odhalením: Někdo, koho miluje, zemře během několika měsíců. Budoucnost je nejistá a komplikovaná a jedinou věcí, kterou ví jistě, je, že vše spalující oheň byl jen začátek.

I přesto, že Clařino andělské poselství bylo dlouhou dobu její nejhlavnější prioritou, okolnosti, a snad i osud?, tomu chtěli jinak. Clara si musela vybrat, koho zachrání. Vybrala si Tuckera Averyho, kluka, kterého velice miluje, ale není jí přeurčený narozdíl od Charistriana Prescota, kluka jí andělsky rovného.
Ale poté Clara zjistí, že poselství není jenom jednorázová záležitost, jak si myslela na začátku, je toho o tolik více, že původní poslání se nakonec zdá bát to nejmenší.
Kolem Clary se sbírá nebezpečný zármutek, o kterém později už ani neví, jestli je její vlastní nebo nikoliv.

Z nadpozemsky krásné a neznámé se během 312 stran stala zasvěcená a přesto stále ne tak úplně vědoucí Clara.
V Nadpozemské se hodně řešilo Clařino poslání, jaké je, kde se odehraje, kde ho splnit a jak a jak se vyvarovat chybám. V Zasvěcené se ale karta obrací a rozebírají se spíše následky poslání a jeho význam, který byl narušen nezdarem. Avšak tady už není tou úplně nejhlavnější postavou jenom Clara, dostáváme se na zoubek i dalším postavavám a jejich problémům a samostaným posláním. Hodně se toho můžeme například dozvědět od Christiana a Angely nebo Clařina bratra Jeffreyho. Celkově se v Zasvěcené dostává více prostoru i vedlejším postavám, a tak se celý děj a oná, dobře promyšlená, zápletka může posunout zase o kus dál. Což vnímám hodně jako pozitivum, protože i přesto, že odhalovat poslání je samo o sobě velice zajímavé, sledovat osud, který není přece jenom tak banální, je zase o něco lepší.

Někdy se u knih, a nejen u nich, stává, že po prvním díle, který roztrhal všechna očekávání na kousky, ty následující už té samé úrovně nedosáhnou. Ale u Zasvěcené se dle mého názoru Cynthia vydala tím správným směrem. Samozřejmě, že některé části zaváněly spíše předvídatelsností, ale potom se zase objevilo něco jiného, co tu původní myšlenku nějakým způspobem vyvrátilo. To, co je příliš jednoduché je vždy podezřelé a Zasvěcená je, z hlediska úrovně pokračování příběhu, všechno, jen ne jednoduchá, tudíž ani ne podezřelá.
U mě můžete vědět, že Nadpozemská je moje nejoblíbenější andělská série, proto jsem tak nějak i doufala, že mě Zasvěcená nezklame. Naštěstí se tak nestalo a já jsem běhěm čtení, ale i po dočtení, více než spokojená. Řekla bych, že je to kniha, která potěší a neurazí. Je v ní napětí a nečekaný zvrat, napuštěný sladkou romantikou a intrikami, přesně tak, jak to u knih má být, aby se lidem líbily a zaujaly je. Já dávám Zasvěcené velký palec nahoru a už teď se nemůžu dočkat Nespoutané.

10/10