16. března 2014 v 17:44 | Snow Fairy |  Reviews

Ohnivé srdce

Autor: Richelle Mead
Žánr: YA, Fantasy, Vampýři, Romance, Moderní, Paranormalní
Díl: 4.
Originální název: The Fiery Heart
Nakladatelství: Domino
Alchymistka Sydney Sageová už velmi dlouho balancovala mezi tím, co jí bylo odjakživa vštěpováno jako její povinnost, a mezi tím, co sama cítila. A teď se v jediném okamžiku, na který fanoušci Richelle Mead nikdy nezapomenou, odhodlá k rozhodnutí tak odvážnému, že jím překvapí i sama sebe...

Ani pak ale nemá vyhráno. Jako by nestačilo, že musí proplouvat mezi důsledky činu, kterým obrátila svůj život vzhůru nohama! Do toho se navíc snaží sblížit se svou sestrou Zoe, i když jí nikdy nemůže svěřit své největší tajemství. Nadále spolupracuje s legendárním Marcusem, díky němuž úplně změnila svůj názor na alchymisty. A v neposlední řadě se Sydney snaží uplatnit své neobyčejné magické schopnosti - pokud se jí totiž podaří to, co má v úmyslu, zničí vědomě vše, k čemu byla zrozena a vychovávána...

Mnohokrát děkuji nakladatelství Domino za poskytnutí knihy k recenzi!
Obsahuje lehčí spoilery!

Alchymistický život, který Sydney považovala za ten správný a bezpečný, se jí pomalu rozpustil před očima v moři lží skrývaných za intelekt a racionalitu. Porušila snad všechna pravidla, aby se dostala k tomu, co potřebuje, aby dokázala, že to, co každý považuje ua správné, je naopak to špatné, ale ukáže se, že to, co už do teď obětovala, není poslední, o co by měla ještě přijít.

Říká se, že činy mluví hlasitěji než slova. Sydneyina alchymistická logika nabrala úplně jiný směr a sama Sydney se konečně odtrhla od vědění a dala svému srdci a svým citům volný průchod. Přiznala sama sobě, že pro ni Adrian není jen obyčejný vampýr, kterého zahrnuje její úkol. Ale tím, že se sobě i Adrianovi přiznala ke své lásce se pouští do nebezpečného boje. Společně s osobní misí na záchranů alchymistů ze spárů jejich vlastního druhu pomocí magického tetovacího inkoustu a samotným provozováním magie se dostává do problémů, které se nesmí nikdo dozvědět, alchymiské především.
Protože potom už by ji nečekalo nic dobrého. Přišla by o své přátele, o všechny na kterých jí záleží, o svou lásku i o sebe samotnou.
A i když zná ta rizika a ví, že ji nesmí přistihnout, a i když také ví, že za nalezením řešení bude muset udělat velmi nebezpečné věci, jde do toho. Ale s tím přichází i nědůvěra a všudypřítomná lež. Potom už nemůže na sto procent věřit téměř nikomu. Ani těm, kterým věřila vždycky...

Všude tam, kde se mluví ve spojistosti s knihami Richelle Mead, tam je zaručena kvalita. Celý svět se z jejích knih těší, je z nich nadšený a Ohnivé srdce není vyjímkou. Už po čtvrté se vydáváme s hlavními postavami, Sydney, Adrianem a dalšími, na nebezpečné dobrodružství za ochranou královské morojské princezny Jill. Ale jak už to bývá u všech dobrý příběhů, tak jednoduché to nebude.

Richelle to tentokrát vzala z toho klidnějšího začátku. Což byla první věc, která mě potěšila. Od prvního slova v první kapitole se hezky pomalu a podrobně znovu shledáváme s oblíbenými hrdiny a sledujeme, jak se jejích život na univezitě za účelem ochrany Jill, den co den víc a víc komplikuje.

Kromě té úžasné schopnosti Mead udělat z normální fantasy knihy o vampýrech úžasnou a strhující, epickou a nepředvídatelnou knihu, se zaměřila tentokrát hodně na pocity, emocionální stránku postav, čímž tak trošku vyjela z té fantastické a nadpřirozené koleje. Svůj potenciál a taky potenciál samotné knihy také zvýšila tím, že kromě pohledu Sydney, ze kterých byly do teď všechy knihy vyprávěny, se na scénu podívala i z té mužské stránky, ze které srší testosteron a sex-apeell. Ze strany Adriana Ivashkova. Čímž jsem si jistá, že potěšila tisíce a tisíce fanoušků Adriana a nejen jeho. A to je věc, ze které se nelze netěšit.

Není pochyb o tom, že Mead si umí se svými posatvami pěkně pohrávat a nebojí se s nimi jít i do risktaních situací. Ale taky není pochyb o tom, že kniha není jenom napínavá a triviálně založená na obyčejné fantasy zápletce s kapkou romatniky. Kniha je to všestranná a dalo by se říct i poučná. Věděcky, dle vlastních představ Richelle, je dotažená k dokonalosti, až z toho čtenář žasne. Taky se mi velmi líbí, že i když je každá díl komplikovanější, člověk se věšinou v událostech a faktech neztratí. V jednoduchých připomínkách, které jsou chytře zapleteny do děje, si jednoduše můžete připomenout předcházející události.

A jak to na začátku vypadalo na poklidné vody, postupně se odhalovala tajemství, která měnila všechno v chaos a napětí. Chvílemi máte pocit, že řešení už máte na dosah ruky a že se nemůže nic stát a potom bum. Objeví se další věc, kterou jste nečekali a která s vámi pěkně zámává.
A to ani nemluvím o tom, jakým způsobem každý jededn díl skončí. Ty konce jsou vždycky nejnapínavější, nenečekanější a nejvíce nervydrásající. Protože to Richelle vždycky usekne v takovém momentu, po kterém vám zůstane pusa otevřená a oči vykulené a jediné, co chcete, je číst dál, ale není kam. A to jsem si myslela, že to u Ohnivé srdce bude jinak. Nebylo. Ale v závěru nemám co vytknout. Richelle se drží toho, co její čtenáři zbožňují. Drží se toho, co umí nejlépe, ale zároveň to není monotónní ani nesmyslné. Naopak. Je to úžasné.

10/10